بازتاب خبر همکاری‌های استارتاپ ایرانی در رسانه‌های تخصصی بین‌المللی

پنج‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت یوآیدی یک استارتاپ ایرانی است که در حوزه احراز هویت با چهره کاربر با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی فعالیت می‌کند.
تبلیغات

رویداد تبادل فناوری پلیس هوشمند با هدف هوشمند‌سازی پلیس برای رفع نیازهای فناورانه با استفاده از محصولات تولید داخل توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری روز یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه برگزار شد.

شرکت یوآیدی با پشتوانه اجرای احراز هویت سجام روی اپلیکیشن آپ و ۷۲۴ و احراز هویت سامانه ثنا در قوه قضائیه و با بیش از ۴۰ هزار احراز هویت در روز، با حضور در این مراسم، سرویس احراز هویت دیجیتال خود را برای رفع نیازهای فناورانه پلیس معرفی کرد.

با معرفی این سرویس، تفاهم‌نامه همکاری با موضوع ارائه سرویس احراز هویت و الگوریتم‌های شناسایی چهره و تشخیص زنده بودن تصویر بین یوآیدی و قرارگاه هوشمندسازی پلیس امضا شد. این خبر بازتاب بسیار زیادی در وب‌سایت‌ها و صفحات خبری داخلی و بین‌المللی داشت. علاوه بر وب‌سایت تخصصی بیومتریک آپدیت، وب‌سایت‌هایی مانند Owler، digital-adoption-lead، وب‌سایت خبری newsbreak و وب‌سایت product-adoption-jobs نیز با انتشار این خبر به بررسی این تفاهم پرداختند.

یو آیدی

وب‌سایت BiometricUpdate صفحه‌ای تخصصی است که اخبار فناوری‌های بیومتریک را با بیش از ۱٫۵ میلیون مخاطب اعم از دولتی، سازمانی و شرکت‌های صنعتی در سراسر جهان پوشش می‌دهد.

کمپانی Owler یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در ایالات متحده با بیش از ۳٫۵ میلیون کاربر فعال است. در میان این وب‌سایت‌های عموماً خبری، وب‌سایت NewsBreak با بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال و ۱٫۵ میلیارد بازدید در ماه، بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین صفحه خبری است که خبر تفاهم‌نامه همکاری این استارتاپ ایرانی با پلیس را پوشش داده. انتشار خبر امضای تفاهم‌نامه همکاری بین یک استارتاپ ایرانی با پلیس، به معنای تأثیر بسیار مثبت این خبر در دنیا و توجه جامعه بین‌‌الملل به فعالیت‌های استارتاپ‌های ایرانی است.  

شرکت یوآیدی یک استارتاپ ایرانی است که در حوزه احراز هویت با چهره کاربر با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. این شرکت با استفاده از تکنولوژی‌های روز و کاملا بومی در زمینه احراز هویت، موفقیت‌های چشمگیری در مدت کوتاه به دست آورده است.

سرویس احراز هویت با ویدیوی سلفی آخرین تکنولوژی احراز هویت و امن‌ترین روش شناسایی و تأیید هویت کاربر است. در این روش کاربر یک ویدئو سلفی زنده از خود می‌گیرد. سرویس یوآیدی به‌صورت بلادرنگ (Real Time) زنده بودن این ویدئو را با استفاده از تکنولوژی تشخیص زنده بودن (Liveness Detection) و با دقت بالای ۹۸ درصد بررسی می‌کند.

در صورت تأیید زنده بودن ویدئو، عکسی از چهره کاربر از ویدئو گرفته و با تصویر موجود در بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال با هوش مصنوعی و با دقت ۹۹٫۹ درصد مقایسه می‌شود. این مقایسه با استفاده از تکنولوژی تطابق تصویر (Face Verification) انجام می‌پذیرد. در صورت تطابق دو تصویر، هویت کاربر تأیید خواهد شد. همه این اتفاقات در پشت زمینه و به‌صورت بلادرنگ اتفاق می‌افتد. کاربر فقط کافی است یکی ویدیوی سلفی چندثانیه‌ای بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات