تعمیر برد گوشی در دلتوس

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
شرکت دلتوس ارائه‌دهنده تمامی خدمات تعمیرات موبایل در محل، تعمیرات گوشی از انواع برندها با قطعات اصلی و در سریع‌ترین زمان است.
تبلیغات

دلتوس، برندی اختصاصی در زمینه فروشگاه آنلاین لوازم دیجیتال، تعمیرات انواع موبایل، لپ‌تاپ، تبلت، سرفیس و خدمات پس از فروش است که در سال ۱۳۸۶ با همکاری جمعی از سرمایه‌گذاران بازار IT و افراد توانمند، جوان و فعال در این صنعت به وجود آمد. این ایده در ابتدای راه با فراز و نشیب‌هایی مواجه بود؛ اما ما به‌سرعت توانستیم در بخش‌های تجاری و بازرگانی این صنعت، نامی پرآوازه برای خود ایجاد کنیم.

در دلتوس دغدغه‌های هنگام خرید یا تعمیرات را با لذت انتخاب جایگزین می‌شود و تجربه دلگرمی یک خرید دلچسب برای مشتری به وجود می‌آید. جامعیت خدمات ارائه‌شده در دلتوس چه در بخش فروش و چه در قسمت گارانتی و تعمیرات، یک تعهد استراتژیک است. لذا خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات، عنصری مؤثر و مهم در فرایند مشتری‌مداری دلتوس هستند.

خوشبختانه در موارد زیادی امکان تعمیر برد گوشی وجود دارد. تعمیرکاران حرفه‌ای که دارای تجربه کافی باشند می‌توانند با پیدا کردن ایرادات برد گوشی، آن را تعمیر کنند. البته در مواردی مثل شکستگی و سوختگی کامل برد، امکان تعمیر آن وجود نخواهد داشت.

برای تعمیر برد گوشی باید ابتدا گوشی را باز و سپس به برد اصلی دسترسی پیدا کنید. این کار تنها با پیچ‌گوشتی مخصوص گوشی امکان‌پذیر است. البته توصیه می‌کنیم درصورتی‌که تجربه و دانش کافی ندارید به‌هیچ‌وجه شخصا اقدام به تعمیر برد گوشی نکنید.

پس از بررسی برد، می‌توان با تعویض قطعات آسیب‌دیده، برد گوشی را تعمیر کرد.

تعمیر برد موبایل

گاهی می‌توان مشکلات برد موبایل با تعویض قطعاتی که در بخش قبل ذکر شدند، برطرف کرد؛ اما در بیشتر موارد، آسیب‌دیدگی برد به اندازه‌ای است که نیاز به تعویض آن است.

مراحل تعویض این قطعه عبارت‌اند از:

  • قاب بازکن را به زیر در پشت گوشی وارد کنید.
  • لبه بالایی در پشت را شل کنید.
  • لبه چپ و راست در پشت را شل کنید.
  • در پشت موبایل را به‌آرامی بردارید.
  • باتری موبایل را بیرون بیاورید.
  • سیم‌کارت را از گوشی بیرون بیاورید.
  • حافظه SD را رو به داخل فشار بدهید و از دستگاه بیرون بیاورید.
  • پیچ‌های نگه‌دارنده‌ی فریم میانی را باز کنید.
  • در این مرحله‌ی تعویض برد موبایل، باید فریم میانی را جدا کنید.
  • کانکتور دوربین اصلی را هم باز کنید.
  • لبه محفظه اسپیکر را به‌آرامی بلند و این بخش را خارج کنید.
  • کانکتور دوربین سلفی را باز کنید.
  • کانکتور تاچ یا دیجیتایزر را باز کنید.
  • کانکتور LCD گوشی خود را باز کنید.
  • کانکتور فوقانی سیم آنتن وای‌فای را باز کنید.
  • حالا باید پیچ نگه‌دارنده مادربرد را باز و این قطعه را جدا کنید.
  • کانکتور دوربین اصلی روی برد را باز کنید.
  • دوربین اصلی را جدا کنید.
  • پس از تعویض برد گوشی، مراحل ذکرشده را به‌صورت برعکس انجام دهید.

برد موبایل چگونه کار می‌کند؟

برد در واقع موظف است هماهنگی لازم بین سایر اجزای گوشی را فراهم  و به این ترتیب، عملکردهای مختلف دستگاه را امکان‌پذیر کند. مقاومت، خازن، دیود و … از جمله مهم‌ترین قطعات تعبیه‌شده روی برد هستند که با عملکرد خود، به تکمیل فرایند کاری برد کمک می‌کنند. درست مثل مین‌برد لپ تاپ و کامپیوتر، اجزاء برد موبایل با هم در ارتباط هستند و خرابی یا نقص هریک از آن‌ها، روی سایر بخش‌ها تأثیر منفی خواهد گذاشت. از طرفی، تعمیر این بخش‌ها هم نیاز به مهارت بالایی دارد و باید با دقت انجام شود.

deltous-1

قطعات مورد بررسی در تعمیر برد موبایل

مقاومت

یکی از مهم‌ترین اجزای برد که وظیفه پخش کردن جریان برق به سایر بخش‌ها را بر عهده دارد. تعمیرات این قطعه به دلیل ارتباط با برق، نیاز به رعایت نکات ایمنی ویژه‌ای دارد.

خازن

از دیگر قطعات و بخش‌های برد موبایل، خازن است که به‌عنوان منبع تغذیه ولتاژ شناخته می‌شود. البته خازن‌ها قابل تعمیر نیستند و اگر از کار بیفتند، باید تعویض شوند.

سیم‌پیچ

بخش مورد بررسی دیگر در تعمیر برد موبایل، سیم‌پیچ است.

این بخش، از ولتاژ محافظت می‌کند و در صورت خرابی، فرایند روشن شدن دستگاه را مختل می‌کند.

دیود

دیود، ولتاژهای موبایل را در مقدار ثابت نگه می‌دارد.

ترانزیستور

ترانزیستور نیز موظف است که ولتاژ ورودی به برد را کنترل کند و در تعمیر برد موبایل، نقش قابل توجهی دارد.

علت خرابی برد گوشی چیست؟

دلایل مختلفی باعث خراب شدن برد گوشی و بروز مشکلات جدی در تلفن همراه شما می‌شوند.

در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

حرارت زیاد؛ سوختن برد گوشی در اثر گرمای زیاد

یکی از مشکلات شایعی که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود، بالا رفتن بیش از حد حرارت گوشی و آسیب به برد گوشی است. انجام فعالیت‌های سنگین، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، بروز مشکلات برقی، کیفیت پایین اجزای گوشی و عوامل مختلف دیگری می‌تواند باعث سوختن برد گوشی در اثر گرمای زیاد شود. معمولا خراب شدن برد گوشی به دلیل حرارت زیاد یکی از اصلی‌ترین دلایل خراب شدن برد گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و سایر گوشی‌های اندرویدی است.

ضربه خوردن؛ اصلی‌ترین دلیل خراب شدن برد گوشی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث آسیب به مادربرد شود، ضربه خوردن گوشی است. ضربات کوچک و بزرگ باعث شکستگی در برد یا اجزای متصل به آن می‌شوند. ازآنجایی‌که حتی یک ترک کوچک نیز می‌تواند ارتباط بخش‌های مهم گوشی شما از روی برد را مختل کند، محافظت از گوشی در مقابل ضربه اهمیت زیادی دارد.

با تهیه قاب گوشی باکیفیت و مقاوم از دلتوس می‌توانید خیال خود را از این بابت راحت کنید.

مشکلات برقی؛ خرابی باتری گوشی می‌تواند به برد آسیب بزند

یکی از وظایف اصلی برد گوشی کنترل ولتاژ ورودی به بخش‌های مختلف است. در بسیاری از موارد یک باتری خراب یا تقلبی که ولتاژ مناسبی را به برد منتقل نمی‌کند می‌تواند باعث خراب شدن آی‌سی‌ها و سایر قطعات برد گوشی شود.

حتی سوختن یک خازن یا مقاومت در اثر ولتاژ بالا یا پایین می‌تواند باعث خراب شدن برد اصلی موبایل شود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم حتما از سلامت و اصل بودن باتری گوشی خود مطمئن شوید. اگر باتری شما دچار مشکل شده است و قصد تعویض باتری گوشی خود را دارید، می‌توانید در فروشگاه جانبی لیست کاملی از انواع باتری گوشی از جمله باتری آیفون را مشاهده و انتخاب کنید.

آب خوردگی؛ آب دشمن برد و قطعات داخلی گوشی

ورود چند قطره آب به داخل گوشی می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد. نفوذ آب به برد گوشی باعث اختلال در عملکرد مدار الکتریکی برد و ایجاد اتصالی در قسمت‌های مختلف آن می‌شود. گوشی آب‌خورده، همیشه در معرض خطر سوختگی مادربرد قرار دارد.

در بسیاری از موارد حتی قطرات آب باران یا چند قطره کوچک که روی صفحه‌نمایش می‌ریزند نیز می‌توانند با نفوذ به درون گوشی باعث آسیب‌دیدگی برد و اسکرین شوند. نصب گلس گوشی خصوصا گلس های با فناوری نانو پلیمر از برخورد مستقیم آب به اسکرین و ورود به درون گوشی جلوگیری می‌کنند.

علائم خرابی برد گوشی؛ نشانه‌هایی که خبر از سوختن برد می‌دهند

آسیب دیدن برد اصلی گوشی باعث از کار افتادن قسمت‌های مختلف گوشی یا خاموش شدن کامل آن می‌شود. ازآنجایی‌که علائم خرابی برد گوشی شباهت زیادی به علائم مشکلات دیگر گوشی مثل مشکلات نرم‌افزاری یا مشکلات باتری دارند برای تشخیص سوختن برد گوشی باید حتما به تعمیرکار مراجعه کنید.

بااین‌حال، در اکثر موارد خرابی برد گوشی با علائم زیر نیز همراه می‌شود.

  • هنگ کردن موبایل و ریستارت شدن (نشانه اصلی خرابی برد گوشی آیفون)
  • خاموش شدن کامل گوشی (مردن گوشی!)
  • خاموش و روشن شدن‌ پیاپی و بدون توقف
  • گیر کردن گوشی روی لوگو بعد از روشن شدن (بالا نیامدن گوشی بعد از روشن شدن)
  • گوشی روشن ‌می‌شود اما صفحه‌نمایش روشن نمی‌شود
  • گوشی شارژ نمی‌شود یا خیلی زود شارژ خالی می‌کند
  • اسپیکر، دوربین یا میکروفون گوشی کار نمی‌کنند
  • مشاهده پیغام‌های Encrypt Unsuccessful یا Internal Storage Damaged بعد از روشن شدن گوشی

در این مقاله به معرفی برد گوشی پرداختیم و دلایلی که ممکن است باعث خراب شدن برد گوشی شوند بررسی کردیم.

چرا دلتوس؟

شهرت و اعتبار چند ساله

 شهرت و اعتبار چند ساله دلتوس، بهترین شاهد برای تضمین تخصص و اعتماد مشتریان به ما است که در طی سالیان متوالی و ارائه بهترین ها این مهم حاصل شده است.

گارانتی معتبر

 شهرت و اعتبار چندین ساله و بر حق دلتوس، بهترین تضمین ما برای خریدی مطمئن و همچنین اصالت ما در ارائه خدمات است.

پشتیبانی قدرتمند آنلاین

 کارشناسان دلتوس همیشه آماده پاسخگویی به شما هستند.

اهداف ما در دلتوس

  • ایجاد «گارانتی با اصالت»
  • سهولت خرید کالاهای دیجیتال، لوازم جانبی و قطعات
  • تغییر نگرش مصرف‌کنندگان به فرایندهای خدمات پس از فروش
  • آموزش و توسعه منابع انسانی در تمامی بخش‌ها و پاسخگویی تمام و کمال به مشتریان
  • ایجاد فضای دوستانه با کاربران
  • توسعه خدمات محیطی و آنلاین به مشتریان

ما در دلتوس با توجه به اهداف و رسالت سازمانی خود برای ارائه خدمات شایسته، می ‌کوشیم با بهره‌گیری از روش‌هایی نوین در کنار رعایت اصول مشتری‌مداری، شاهد توسعه فرهنگ «گارانتی با اصالت»، پوشش حداکثری نیازمندی‌های مشتریان و همچنین تغییر نگرش مصرف‌کنندگان به خدمات پس از فروش باشیم. در این راستا، ارائه خدمات متنوع و درعین ‌حال خلاقانه و منحصربه فرد در کنار سرعت در پاسخگویی و استقرار سامانه‌ای پویا در کنار حفظ کیفیت خدمات، با هدف ارائه مشاوره‌های کاربردی و مدیریتی و همچنین پاسخگویی به ‌موقع به نیازهای مشتریان را در اولویت تیم دلتوس قرار داده‌ایم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات