خرید ارزهای دیجیتال از اکسکوینو

یک‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
این روز‌ها، از ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین به‌عنوان انقلاب پولی یاد می‌شود. از پول‌های دیجیتال علاوه‌بر کاربرد در امور روزمره، می‌توان به‌عنوان مقصد سرمایه‌گذاری نیز استفاده کرد.
تبلیغات

ارزهای دیجیتال به دور از سیاست و کنترل یا نفوذ دولتی خاص به کار خود ادامه می‌دهند که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران آن‌ها را دارایی امن به‌حساب آورند. ارزهای دیجیتال (Cryptocurrency) در‌واقع نوعی پول دیجیتال هستند که بر‌پایه علم رمزنگاری ایجاد شده‌اند. بسیاری از آن‌ها بر بستر بلاک‌چین فعالیت می‌کنند تا بتوانند از این طریق، شفافیت و امنیت شبکه را تأمین کنند.

رمز‌ارزها به‌طور‌کلی پول‌های دیجیتالی هستند که به‌کمک رایانه‌های بسیار قدرتمند و ازطریق محاسبات پیچیده ریاضی به‌همراه صرف انرژی فراوان کد‌گذاری شده‌اند. جالب است بدانید شبکه رمزارزها کاملا غیر‌متمرکز و همتا‌به‌همتا اداره می‌شود و هیچ نهاد یا شخصی آن‌ها را کنترل نمی‌کند؛ اما میلیون‌ها کاربر که در سراسر دنیا به‌‌عنوان توسعه‌دهنده شبکه فعالیت می‌کنند (نود)، ناظر بر درستی و صحت فرایند تولید ارز‌ها هستند.

ارزهای دیجیتال برای تأیید تراکنش‌های خود، سازوکارهای مختلفی دارند. به‌عنوان نمونه، بیت کوین از مدل اثبات کار (Proof-of-Work) استفاده می‌کند که در آن، استخراج‌کنندگان با به‌کار‌گیری سخت‌افزارهای قوی، تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند. همچنین، در اثبات سهام (Proof-of-Stack) سیستم کاربر را با‌توجه‌به میزان دارایی، به‌عنوان سازنده بلاک انتخاب می‌کند تا سهمی در استخراج داشته باشد.

مزایای ارزهای دیجیتال دربرابر پول سنتی

با اینکه ارزهای دیجیتال نوعی پول هستند، تمایزهای چشمگیری با یکدیگر دارند. تراکنش‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال بازگشت‌ناپذیر هستند و بدون اطلاعات هویتی انجام می‌شوند. تراکنش رمزارزها به‌گونه‌ای طراحی شده است که شناسایی هویت را بسیار پیچیده و تقریبا ناممکن می‌کند و همین امر امنیت حریم خصوصی کاربران را افزایش می‌دهد.

رمز‌ارزها با‌توجه‌به ماهیت دیجیتالی‌شان به مرزهای جغرافیایی محدود نیستند و می‌توان تراکنش‌های ارز دیجیتال را در زمانی کوتاه و با هزینه‌ای اندک و بدون محدودیت مکانی انجام داد. همچنین، امنیت و غیرمتمرکزبودن شبکه ارزهای دیجیتال، این نوع پول را از نمونه‌های سنتی متمایز می‌کند.

excoino-3

خرید امن ارز دیجیتال

باتوجه‌به محبوبیت و روند هیجان‌انگیزی که ارزهای دیجیتال تاکنون طی کرده است، روزبه‌روز به تعداد افرادی افزوده می‌شود که خواهان خریدوفروش یا سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند. باوجوداین، به‌دلیل نوین‌بودن این صنعت ممکن است برخی از این شرایط سوءاستفاده کنند و با ارائه طرح‌های پانزی و کلاه‌برداری، امنیت سرمایه افراد را به‌خطر بیندازند.

اگرچه ارزهای دیجیتال را می‌توان به سایر روش‌های غیررسمی یا حتی از افراد حقیقی خرید، امن‌ترین روش مراجعه به منبع معتبر است. در سراسر دنیا، راه‌ها و سامانه‌های مختلفی برای خریدوفروش رمزارز‌ها وجود دارد؛ ولی پیداکردن سامانه امن و مطمئن برای تبدیل این ارزها به ریال و خرید آن‌ها با پول رایج کشورمان همواره یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران ایرانی به‌شمار می‌آید.

باتوجه‌به تحریم حساب کاربری ایرانیان به‌دست صرافی‌های خارجی، بهترین انتخاب برای خریدوفروش و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، صرافی مطمئن و امن داخلی است. با استفاده از خدمات صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتالی مانند اکسکوینو می‌توانید به‌راحتی با ثبت‌نام و ورود به پلتفرمی امن با رابط کاربری آسان برای خرید ارزهای دیجیتال با پول رایج کشور و ازطریق کارت‌های بانکی خود اقدام کنید. اکسکوینو علاوه‌بر ارائه خدمات خریدوفروش رمزارز، امکان ساخت کیف پول ارز دیجیتال را نیز برای کاربرانش فراهم آورده است. با ثبت‌نام در این سامانه دانش‌بنیان، با خیال راحت وارد دنیای رمز ارز‌ها شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات