خدمات هوشمند لجستیک روناد؛ لنگری برای اتصال به عصر جدید

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
روناد مجموعه‌ای تازه‌نفس است که با تکیه بر زیرساخت‌های قوی و توانمند خود، برای ایجاد تحول در حوزه حمل‌و‌نقل کالا وارد بازار شده است.
تبلیغات

امروزه هر کسب‌و‌کاری نیازمند خدمات یکپارچه لجستیکی هوشمند است. روناد، مجموعه‌ای پویا و جوان از افراد متخصص و دارای زیرساخت‌های استاندارد و بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا در حوزه لجستیک نسل سوم (3PL)، با ارائه خدمات لجستیکی هوشمند و یکپارچه نیازهای مجموعه‌ها از جمله انبارداری، پیکاپ، پردازش، دسته‌بندی، بسته‌بندی، ارسال و تحویل محصول به مشتری نهایی را در اسرع وقت و با کم‌ترین هزینه در سطح کشور رفع می‌کند.

با نگاهی به گذشته متوجه می‌شویم پایه و اساس سیستم‌های لجستیکی امروز جنگ‌های رُم و یونان باستان بوده است. رُم برای تأمین مایحتاج لژیون‌های خود یک سیستم لجستیک بسیار کارآمد ایجاد کرد. افسران نظامی موسوم به «لجستیکاس» (Logistikas) وظیفه تأمین و تخصیص منابع را بر عهده داشتند تا سربازان بتوانند مطمئن‌تر به جلو حرکت کنند.

در قرون وسطی جاده‌ها و انبارها زیرساخت لجستیک محسوب می‌شدند. قلعه‌ها به انبارهایی تبدیل شدند که با حمایت اقتصادی روستاهای اطراف پشتیبانی می‌شدند. همچنین در طول انقلاب صنعتی، اضافه شدن راه آهن و کشتی به پیشرفت لجستیک بسیار کمک کرد.

جنگ جهانی اول توانایی‌های صنعتی را بسیار افزایش داد و باعث استفاده گسترده از حمل‌و‌نقل موتوری شد. مشخصه جنگ جهانی دوم پیشرفت چشمگیر حمل‌و‌نقل و ارتباطات بود.

پس از جنگ جهانی دوم، لجستیک به‌سرعت از کارزار جنگ به خدمت‌رسانی در صحنه تجارت تبدیل شد. کارخانه‌های کشتی‌سازی ایالات متحده با سرعت بی‌سابقه‌ای تجارت دریایی را گسترش دادند. تولیدکننده‌ها رفته‌رفته به اهمیت لجستیک و توزیع در کارشان پی می‌بردند و با گذشت زمان اهمیت برون‌سپاری فرایند ذخیره‌سازی کالاها بیش‌ازپیش مشخص می‌شد و این امر پایه‌گذار تأسیس شرکت‌های لجستیکی تخصصی شد.

 امروزه بسیاری از شرکت‌ها برای برخی یا تمام فعالیت‌های مدیریت زنجیره تأمین خود به برون‌سپاری متکی هستند؛ در نتیجه شرکت‌های لجستیکی طرف سوم (3PL) برای حمل‌و‌نقل کالا و تحویل آن به مشتری نهایی توسعه یافته‌اند؛ زیرا با رشد تکنولوژی و تجارت الکترونیک، مردم به‌سرعت خواهان این هستند که کالای مورد نیاز خود را درست، سالم و به‌موقع دریافت کنند. برای مثال Huboo از نسل شرکت‌های لجستیکی طرف سوم (3PL) است و دفتر مرکزی آن در انگلستان واقع شده. خدمات این شرکت شامل لجستیک معکوس، بسته‌بندی محصولات، برچسب‌گذاری و بسته‌بندی، حمل‌ونقل و مونتاژ قطعات است که شرکت‌هایی مثل آمازون و Ebay با برون‌سپاری خدمات خود به این شرکت پیشرفت‌های چشمگیری در رشد و توسعه تجارت خود داشته‌اند. شرکت Huboo تا دو ماه محصولات تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان را رایگان در انبارهای خود ذخیره می‌کند.

ronad-2

۱. کار را به کاردان بسپارید

ممکن است برایتان سؤال پیش آمده باشد که کالاهایتان را چگونه به بهترین وجه بسته‌بندی کنید یا چگونه فرایند حمل و ارسال کالاهایتان را بهینه کنید. شرکت‌های لجستیکی نه‌تنها در مورد روش‌های مختلف بسته‌بندی کالاها آگاهی دارند، بلکه درک کاملی از چند و چون فرایند انتقال کالا به داخل و خارج از کشور دارند. لذا کسب‌وکار شما می‌تواند از تخصص و منابع انسانی مجرب و کارآزموده آن‌ها استفاده کند و شما را از تخصیص منابع مالی برای استخدام و تربیت افراد متخصص برای این امر بی‌نیاز سازد.

۲. روی عملیات روزمره کار خود تمرکز کنید

خدمات لجستیکی به شما این امکان را می‌دهد تا به‌جای نگرانی در مورد نحوه حمل کالا از نقطه A به نقطه B و فراتر از آن، بتوانید وقت خود را به بخش‌هایی که در آن تبحر دارید مانند توسعه محصول، بازاریابی و فروش اختصاص بدهید. در صورتی که اگر از کمک یک شرکت لجستیکی  استفاده نکنید، درحالی‌که نمی‌دانید چگونه کالاهای خود را سریع و ایمن تحویل بدهید، وقت خود را برای فعالیت‌های دیگر کسب‌و‌کار از دست خواهید داد و این یعنی، شرکت در یک بازی دو سر باخت!!

۳. صرفه‌جویی در وقت، انرژی و منابع

وقتی مردم این سؤال را می‌پرسند که «لجستیک چه کاری انجام می‌دهد؟» پاسخی که می‌توان به آن‌ها داد این است: «صرفه‌جویی در منابع.»

در فرایند حمل کالا، زمان می‌تواند یکی از مهم‌ترین عناصر باشد. این زمان با توجه به نوع محصول شما (غذا، لباس و ...)، مبدأ ارسالی و مقصد نهایی متغیر است. زمانی شما می‌توانید اعتبار کسب‌وکارتان را بالا ببرید که علاوه بر کاهش زمان تحویل کالا به مشتری، کیفیت ارسال کالا را نیز افزایش بدهید.

یک سرویس لجستیکی قوی از شرایط حمل کالا به مکان‌های مختلف و انواع قوانین و مقررات حاکم بر محموله‌ها اطلاعات کافی دارد. پس با انجام درست کارها، در وقت کسب‌وکار خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

۴. قدرت و تأثیر روابط حرفه‌ای در زنجیره لجستیکی

یک شرکت لجستیکی باتجربه قادر خواهد بود از روابط حرفه‌ای خود به نفع شرکت شما استفاده کند.

می‌دانیم در فرایند حمل‌و‌نقل کالا از مبدأ به مقصد که ممکن است ازطریق ارسال هوایی، دریایی یا زمینی انجام شود، عوامل تأثیرگذار و قوانین زیادی دخالت دارند. لذا برای آسودگی بیشتر و کاهش دغدغه کسب‌وکارها باید از شرکت‌های لجستیکی حرفه‌ای که با این قوانین آشنایی کامل دارند و می‌توانند از شبکه روابط حرفه‌ای خود در ارسال بهتر کالاها استفاده کنند، بهره برد.

۵. کاهش هزینه‌های جاری کسب‌وکار

خدمات لجستیکی به شما کمک می‌کند هزینه‌های جاری کسب‌وکار خود را کاهش بدهید و با صرفه‌جویی در این هزینه، سایر بخش‌های کسب‌وکار خود را توسعه بدهید. اگر از خدمات لجستیکی استفاده نمی‌کنید، باید بدانید که ممکن است هزینه‌های بیشتری برای حمل‌و‌نقل محصولات - بیش از آنچه فکر می‌کنید - به شما تحمیل شود. این هزینه‌های اضافه باعث افزایش هزینه تمام‌شده محصول شما و در نهایت، موجب نارضایتی مشتریان و کاهش اعتماد آن‌ها به برند شما می‌شود . خدمات لجستیکی تعداد کالاهای آسیب‌دیده در حمل‌ونقل غیر اصولی را کاهش می‌دهد و در نتیجه از خسارت‌های وارده به تجارت شما می‌کاهد.

یک سرویس لجستیکی باتجربه می‌تواند به برجسته‌سازی تجارت شما در بازار رقابت کمک کند. بهره‌مندی از خدمات لجستیکی از جمله حمل‌و‌نقل، انبارداری، پردازش، بسته‌بندی و ارسال و تحویل به مشتری در هرجای کشور با ایمن‌ترین روش، سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه، برند تجاری شما را در ذهن‌ها تثبیت می‌کند.

ronad-3

درک اینکه لجستیک چیست و چه مزایایی دارد، می‌تواند کمک زیادی به تجارت شما کند. روناد به‌عنوان یکی از جدیدترین بازیگران عرصه خدمات لجستیک با به‌کارگیری تکنیک‌های جدید در صنعت بسته‌بندی، انبارداری و سیستم توزیع حرفه‌ای با راه‌اندازی سیستمی یکپارچه اقدام به ارائه خدمات هوشمند لجستیک در طول زنجیره تأمین کرده است. ارائه این خدمات با نوآوری و تکنولوژی روز دنیا، فضای خدمات لجستیک در ایران را به سطح استانداردهای بین‌المللی نزدیک کرده‌ است.

حمل‌و‌نقل کالا، مجموعه‌ای از خدمات مختلف است که سطح فروش را در بازار کنونی و آینده بالا می‌برد. ما در روناد هر آنچه فرایند فروش و ارسال کالای شما را ساده‌تر، مدرن‌تر و پیشرفته‌تر می‌کند، در اختیارتان می‌گذاریم (تماس با ما).

همین حالا ثبت ‌نام کنید و از تخفیف ویژه شروع همکاری روناد بهره‌مند شوید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات