تورهای نوروز ۱۴۰۰ با لست سکند

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
وب سایت «لست سکند» در زمینه‌ معرفی جاذبه‌های توریستی ایران به جهانیان فعالیت می‌کند.
تبلیغات

با‌توجه‌به نزدیک‌بودن نوروز ۱۴۰۰، آمارهای سایت لست سکند نشان می‌دهد مردم در حال جست‌وجوی شرایط تورهای نوروز ۱۴۰۰ هستند. در چند سال گذشته، همیشه تعطیلات نوروز بهترین فرصت و نقطه اوج سفر در ایران بوده است؛ اما نوروز ۱۳۹۹ به‌علت شیوع کرونا سالی متفاوت بود و تقریبا هیچ سفر نوروزی برون‌مرزی از ایران انجام نگرفت. حالا دوباره با نزدیک‌شدن به تعطیلات نوروزی، توجه‌ها به‌سمت تورهای نوروز ۱۴۰۰ رفته است. در‌این‌میان، سؤال اصلی این است: برای سفرهای خارجی چه مقاصدی می‌تواند در سبد خانواده‌های ایرانی قرار بگیرد؟

تور ترکیه

ترکیه و تورهای متنوعش همیشه جزو تورهای پرطرفدار برگزار‌شده از ایران هستند و امسال هم بیشترین مسافر خروجی از ایران به مقصد ترکیه و شهرهای اصلی آن خواهد بود. انجام آزمایش کرونا برای سفر به تمامی مقاصد ترکیه با تمامی ایرلاین‌ها الزامی است. این خبر نسبتا مثبتی است؛ چرا‌که تا چندی پیش، انجام آزمایش کرونا و ارائه نتیجه منفی آن برای ایرلاین‌های ترک اجباری نبود.

لست سکند

درحال‌حاضر، آژانس‌های مسافرتی مقاصد زیر در دسته‌بندی تورهای نوروزی لست سکند را دردسترس مسافران قرار داده‌اند:

تور استانبول

استانبول و تورهای آن همیشه بین ایرانیان از سایر تورها پرطرفدارتر بوده است. امسال هم به‌دلیل قیمت مناسب‌تر تور استانبول درمقایسه‌با سایر مسیرها و تعداد زیاد تورها به مقصد این شهر، استانبول از بقیه مقاصد محبوب‌تر است و پیش‌بینی می‌شود که پرطرفدارترین مقصد سفر در نوروز ۱۴۰۰ باشد.

تور آنتالیا

آنتالیا نیز همواره به‌دلیل تعداد پروازهای مستقیم و غیرمستقیم و فراوانی پروازهای چارتری، جزو مقاصد اصلی نوروزی در ایران محسوب می‌شود. امسال نیز شنیده‌ها حاکی از این است که پروازهای مستقیم و غیرمستقیم بسیاری به مقصد آنتالیا در حال برنامه‌ریزی است. می‌توان تور آنتالیا را در‌کنار تور استانبول به‌عنوان دردسترس‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد نوروز ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرد. برای مشاهده تور آنتالیا نوروز ۱۴۰۰، به وب‌سایت لست سکند مراجعه کنید.

تور مارماریس

مارماریس هم یکی از شهرهایی است که در سبد سفر ایرانیان قرار گرفته بود. طبق شنیده‌ها، بسیاری از هتل‌های مارماریس فعلا تعطیل هستند و هنوز دقیقا مشخص نیست برای تعطیلات نوروز چه تعدادی از آن‌ها قرار است بازگشایی شوند؛ پس باید منتظر اعلام آن‌ها ماند. به‌هر‌حال، با همان تعداد هتل‌های محدود برخی از آژانس‌های مسافرتی پکیج تورهای مارماریس خود را ارائه کرده‌اند.

تور کوش آداسی

کوش آداسی، ارزان‌ترین مقصد ریزورتی در ترکیه، همیشه جزو گزینه‌های جذاب برخی از مسافران به مقصد کشور ترکیه است. درحال‌حاضر، هیچ توری به مقصد کوشی آداسی برنامه‌ریزی نشده است؛ اما احتمال می‌رود تورهای آن برگزار شود.

تورهای زمینی به مقصد ترکیه

با‌توجه‌به بسته‌بودن مرزهای زمینی به مقصد ترکیه، انجام تورهای زمینی در هاله‌ای از ابهام قرار دارند و امکان انجام تورهای زمینی به مقصد ترکیه در نوروز ۱۴۰۰ به‌شدت کم است.

لست سکند

تور مالدیو

مالدیو جزو مقاصدی به‌شمار می‌رود که مدتی است با اجرای پروتکل‌های نسبتا سخت و قیمت‌های گران توریست می‌پذیرد. از ایران نیز تورهای مالدیو تقریبا چهار ماهی است که برگزار می‌شوند و برای نوروز ۱۴۰۰ هم یکی از گزینه‌های پیش ‌روی مسافران خاص ایرانی است.

تور سریلانکا

سریلانکا از آن دسته مقاصدی است که کم‌کم داشت در سبد سفر ایرانی ها قرار می‌گرفت و در یکی‌دو سال اخیر، توجه خیلی‌ها به آن جلب شده بود. سریلانکا اخیرا مرزهایش را به‌روی توریست‌ها بازگشایی کرده است. طبق شنیده‌ها، تور سریلانکا از مبدأ ایران به مقصد سریلانکا برای نوروز ۱۴۰۰ به‌صورت پرواز مستقیم برگزار می‌شود؛ ولی هنوز پکیج تورهای مسافرتی برای این مقصد به بازار نیامده است. ازآنجاکه احتمال سفر به کشورهای جنوب‌شرقی آسیا، مخصوصا مالزی و تایلند بسیار کم است، به‌نظر می‌رسد تقریبا تنها گزینه نسبتا ارزان تورهای سریلانکا باشند.

تور ارمنستان

ارمنستان نیز جزو مقاصدی است که احتمال اجرای تورهای نوروزی آن از مبدأ ایران بسیار زیاد است. هنوز پکیجی برای تورهای ارمنستان به بازار نیامده است؛ ولی احتمالا تورهای ارمنستان در نوروز ۱۴۰۰ برگزار شود.

تور کنیا

کنیا نیز مشابه مالدیو از آن دسته تورهایی است که در چهارپنج ماه اخیر محدود اجرا شده و امکان سفر ایرانیان به آنجا فراهم بوده است. تورهای کنیا نیز در نوروز ۱۴۰۰ به‌طور محدود اجرا خواهند شد و یکی از گزینه‌های روی میز برای سفرهای نوروزی می‌تواند باشد.

مقاصد پرطرفدار، اما تعطیل

این مسیرها با اینکه مقاصد مهمی هستند و همواره در کانون توجه ایرانیان بوده‌اند، تور و امکان سفر به آن‌ها برای توریست‌ها فعلا مقدور نیست و بازگشایی مرز و انجام تور و سفر آن‌ها هم در نوروز ۱۴۰۰ احتمال کمی دارد: تور تایلند، تور استانبول، تور آنتالیا، تور مالزی، تور گرجستان، تور دبی، تور باکو، تور هند و تورهای به مقصد تمامی کشورهای اروپایی.

این‌‌ها کشورها و مقاصدی هستند که امکان برگزاری تور و سفرشان تا نوروز ۱۴۰۰ به‌شدت ضعیف و تقریبا محال خواهد بود و بهتر است برای سفر به این مقاصد برنامه‌ریزی نکنید. ما در لست سکند تمامی اخبار مرتبط را پوشش خواهیم داد. بهترین راه دریافت اطلاعات از مقاصد مجاز برای سفرهای نوروزی، عضویت در شبکه‌های اجتماعی لست سکند و خبرنامه اس ام اسی لست سکند است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات