تکنولوژی روز دنیا برای نگهداری گیاهان با ایران پمپ

جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مجموعه بازرگانی ایران پمپ فروشنده تجهیزات صنعتی و کشاورزی، دو محصول جدید را معرفی می‌کند که در این روزگار شلوغ به کمک شما می‌آیند.
تبلیغات

در این دنیای شلوغ و پرهیاهو افراد فرصت آبیاری گل و گیاه یا رسیدگی به آن‌ها را ندارند، اینجا است که باید به سراغ دنیای جدید تکنولوژی رفت و از آن کمک گرفت. 

تایمر آبیاری از لحاظ تأمین آب به سه دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند: 

  • تایمر آبیاری حاوی مخزن: این تایمر آبیاری  با فشار ثابت به مخزن اتصال می‌یابد. این مخزن بیش از ۳۰ لیتر گنجایش آب دارد و تنها برای آبیاری گلدان‌ها و برای مواقعی که بی‌آبی است یا زمانی‌که دسترسی به شیر آب وجود ندارد استفاده می‌شود.
  • تایمر متصل به شیر آب: این نوع تایمر آبیاری به شیر آب اتصال می یابد و می‌تواند نسبت به آب مورد نیاز، مقدار فشار آب را کم یا زیاد کند. در این صورت بدون پر کردن مخزن و تنها با اتصال تایمر آبیاری به شیر آب، کار می‌کند.
  • حاوی مخزن و امکان اتصال به شیر آب: این نوع تایمر آبیاری دارای دو مدل ورودی است که ترکیبی از مخزن و شیر برقی است. در مواقعی که احتمال قطع شدن آب وجود دارد، می‌توان از ظرفیت مخزن برای آبیاری گلدان‌ ها استفاده کرد.

تایمرهای آبیاری با مخزن مناسب، برای آبیاری گلدان‌های داخل خانه مناسب هستند ولی برای آبیاری باغچه شیر آب یا تانکر با ظرفیت بالا مورد نیاز است.

تایمر آبیاری  از لحاظ نوع سیستم کنترلی نیز دو دسته دارد:

  • تایمر آبیاری هوشمند: این تایمر سیستم کنترلی پیشرفته‌ای دارد. دقیقا خود تایمر یک سیستم هوشمند دارد که با میزان تشعشع خورشید، دمای محیط و همچنین رطوبت هوا و خاک که زمان مناسب برای آبیاری را تشخیص می‌دهد. این تایمر دارای حسگرهای حرفه‌ای است و برای آبیاری سطح گسترده مناسب است.
  • تایمر آبیاری خودکار: این تایمر استفاده ی زیادی بین باغبان ها و گلخانه ‌ها دارد. این مدل خودکار است مانند تایمر آبیاری اوربیت و زمان‌بندی آن به وسیله ی فرد صورت می‌گیرد. می‌توان تعیین کرد که چه زمانی و با چه شدتی عمل کند. از مدل‌های محبوب خودکار می‌توان تایمر آبیاری اوربیت و تایمر آبیاری آکوا را نام برد.

دو دسته‌بندی دیگر نیز برای تایمر آبیاری وجود دارد:

  • تایمر دیجیتال: نمایشگری دیجیتال دارد که ساعت‌ و برنامه مدنظر فرد روی آن نمایش داده می‌شود. میزان دفعات آبیاری از آخرین تنظیم برنامه و اطلاعات میزان مصرف آب و ... نیز روی صفحه‌نمایش داده می‌شود. تایمر آبیاری اوربیت دیجیتالی است.
  • تایمر آنالوگ: این نوع تایمر صفحه ی نمایش ندارد و با پیچ ‌ها و ولوم ‌ها، فرکانس و مدت زمان آبیاری مشخص می‌ شود. تایمر آبیاری آکوا از نوع آنالوگ است.
تایر آبیاری اوربیت

از دو مدل تایمر آبی تک ‌خروجی و دو خروجی نیز می‌توانید متناسب با نیاز تان انتخاب کنید.

  • مدل تک‌خروجی: فقط یک خروجی و یک برنامه دارد. تمام گل‌‌ و گیاهانتان مطابق با یک برنامه آبیاری می‌شوند.
  • مدل دو خروجی: برای هر خروجی می‌توان یک برنامه خاص در نظر گرفت. برای مثال اگر دو نوع گل دارید که یکی به آبیاری روزانه فقط یک‌ بار و دیگری هر هفته یک ‌بار احتیاج دارد، می‌توانید برای یک خروجی ۲۴ ساعت و برای یک خروجی یک هفته در نظر بگیرید و هر خروجی را به گلدان مدنظر خود متصل کنید.

دنیای مه پاش - تکنولوژی روز دنیا در تولید انواع مه پاش های خانگی - نیمه صنعتی و صنعتی 

نوع دیگر از مه پاش صنعتی، مه پاش التراسونیک یا مه ساز فرکانسی است. این نوع مه پاش با استفاده از امواج التراسونیک به تولید بخار سرد می‌­پردازد. در این دستگاه قطرات آب با دیسک‌­هایی از جنس سرامیک پیزوالکتریک که در دستگاه تعبیه شده­اند، در امواج فراصوت به نوسان دچار می­شوند. این نوسان باعث ایجاد یک حفره و ناحیه کم­فشار می‌­گردد. با ترکیدن و خارج شدن هوای موجود در حفره و ایجاد یک انرژی، که برای شکستن کشش سطحی آب کافی می­باشد، قطرات ریز از روی سطح خارج شده و به هوا وارد می­شوند. در واقع آب از حالت مایع به گاز تبدیل می‌شود. دمای این قطرات ریز با دمای آب برابر است و این سرد بودن موجب جذب راحت توسط هوا و حرکت آن به سمت پایین می­‌شود. در نظر داشته باشید از آب بدون آلاینده در مخزن آن استفاده شود. مه پاش در سردخانه­ ها، مرغ­داری ‌ها، سالن پرورش قارچ، صنایع غذایی، نساجی، پرورش گیاهان، صنعت الکترونیک و معدن کاربرد رایجی دارد.

مه پاش

مه پاش صنعتی و نیمه صنعتی 

مه پاش نازلی برای ایجاد رطوبت و کاهش دما استفاده می‌شود. پمپ این دستگاه به قدری قدرت دارد که آب را حدود 200 بار می‌­تواند فشرده سازد. سیستم کمپرسور و نازل اجزای اصلی این دستگاه است. پمپ، آب را با یک فشار نسبتا زیاد به سمت نازل­ها هدایت می­سازد. سوراخ­های بسیار ریزی که در نازل تعبیه شده­اند آب پرفشار را به‌صورت پودر شده به محیط وارد می­کنند که موجب خنک شدن و بالا رفتن رطوبت در آن محل می‌شود. دستگاه مه پاش صنعتی نازلی با توجه به تحت فشار بودن به دو دسته بدون الکتروپمپ و با الکتروپمپ تقسیم‌­­بندی می‌­شود. در دستگاه مه پاش نازلی بدون الکتروپمپ از همان فشار شیر آب برای باز کردن سیستم پیستون نازل­ها و پخش مه در محیط استفاده می‌شود. در دستگاه نازلی با الکتروپمپ، برای باز کردن پیستون نازل­ها از نیروی الکتروپمپ استفاده می‌شود. مزیت آن نسبت به دستگاه بدون الکتروپمپ این است که پودر شدن آب به میزان بالایی اتفاق می‌­افتد. در مرغ­داری­ها از این نوع مه پاش برای سم­پاشی محیط استفاده می­‌شود. همچنین برای کاهش گرد و غبار در صنایعی مانند سنگ­بری این دستگاه به­کار می‌رود.

می‌توانید با توجه به نوع کاربردی که از یک تایمر آبیاری انتظار دارید، یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید تایمر آبیاری مورد دلخواه خود به سایت www.iran-pump.com مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات