بررسی کلاس‌های آموزشی گروه پورامیری بر بستر اسکایپ

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در این نوشتار قصد داریم به تشریح مزایا و معایب دوره‌های آنلاین در بستر اسکایپ با بقیه سامانه‌های اختصاصی بپردازیم.
تبلیغات

 تدریس خصوصی زبان انگلیسی از طریق اسکایپ به یکی از شیوه‌های رایج آموزش آنلاین در دوران همه‌گیری تبدیل شده است و دلایل زیر در این امر مؤثر هستند:

سرعت و کیفیت بالا

به‌جرأت می‌توان گفت که کیفیت و سرعت ویدئو در اسکایپ نسب به بقیه پلتفرم‌ها بالاتر است. تنها رقیب اسکایپ در این زمینه نرم‌افزار زوم است که به دلیل نیاز به استفاده از VPN برای کاربران ایرانی، عملا جایگاهی در برابر اسکایپ ندارد.

به اشتراک‌گذاری صفحه دسکتاپ

یکی از مزایای اسکایپ به اشتراک‌گذاری صفحه دسکتاپ است که نیاز به وایت‌برد اختصاصی را از بین می‌برد و مدرس به‌راحتی می‌تواند روی ورد یا پاور پونت توضیحات خود را ارائه بدهد. برخی پلتفرم‌های اختصاصی امکان به اشتراک‌گذاری دسکتاپ را فراهم می‌کنند؛ اما از نظر سرعت عمل و روان بودن عملکرد، اسکایپ برتری قابل ملاحظه‌ای دارد.

کاربری مناسب در دستگاه‌های مختلف

کاربران به‌راحتی می‌توانند از تمامی عملکردهای اسکایپ روی لپ‌تاپ، موبایل یا تبلت استفاده کنند؛ درحالی‌که بسیاری از سامانه‌های اختصاصی این امکان را فراهم نمی‌کنند.

مناسب کلاس خصوصی

یکی از معایب اصلی اسکایپ مناسب بودن تنها برای کلاس‌‎ یک یا نهایت دونفره است و برای کلاس های چندنفره به دلیل نیاز به پهنای باند زیاد و سرعت اینترنت بسیار بالا، عملا استفاده روان از این بستر ممکن نیست و با مشکلاتی همراه است. از این رو برای کلاس آنلاین‌ عمومی و چندنفره، اسکایپ گزینه مناسبی نیست.

نحوه برگزاری دوره‌های آنلاین گروه پورامیری

این دوره‌ها براساس جزوه اختصاصی مدرس هستند و در مدت ۴۳ جلسه، داوطلبان را برای آزمون آیلتس با هدف نمره ۷ آماده می‌کنند. البته داوطلبان بعد از پایان ۴۳ جلسه‌ی آموزشی طبق شیوه آموزش داده‌شده، جزوات داده‌شده را به مدت ۶ ماه بعد از اتمام دوره مطالعه می‌کنند و در نهایت بعد از شرکت در آزمون آزمایشی، در آزمون اصلی آیلتس شرکت می‌کنند. تقریبا یک‌سوم شرکت‌کنندگان دوره موفق به کسب نمره ۷ می‌شوند و اکثر داوطلبان نمره ۶٫۵ را در آزمون اصلی کسب می‌کنند. تقریبا همه کسانی که دوره را با موفق به پایان می‌رسانند، موفق به کسب نمره حداقل ۶ می‌شوند.

آیا همه افراد می‌توانند نمره ۸ کسب کنند؟

جواب کوتاه، قطعا خیر است. بسیاری از داوطلبان آزمون معمولا برای کسب امتیاز مهاجرتی کانادا به نمره ۸ آیلتس در مهارت لیسنینگ و سه مورد ۷ در بقیه مهارت‌ها نیاز دارند. این سطح تنها برای افرادی که در سطح آیلتس ۷ هستند امکان‌پذیر است. در واقع کسانی که در این سطح هستند، بعد از حداقل یک سال مطالعه‌ی روزانه ۳ ساعت در روز، شاید بتوانند این نمره را کسب کنند. توجه داشته باشید که براساس آمار دانشگاه کمبریج، تعداد افراد فارسی‌زبان که نمره ۸ می‌گیرند سالانه کمتر از ۳ درصد افراد فارسی‌زبانی است که در آزمون شرکت می‌کنند. این‌ آمار برگرفته از داده‌های رسمی دانشگاه کمبریج در سال ۲۰۱۹ است که اطلاعات کامل آن را می‌توانید در این صفحه مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات