یادگیری الکترونیک نماتک در حوزه اینترنت اشیاء

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
جهانی که انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند به‌لطف گسترش کامپیوترهای کوچک و ارزان‌قیمت و توسعه آموزش الکترونیک به‌سرعت در حال تغییر و پیشرفت است.
تبلیغات

با گسترش اینترنت و سهولت دسترسی به اطلاعات، دستگاه‌ها و ابزارهای اطراف ما هم به‌سرعت در حال تغییر هستند؛ دنیایی که در آن تمامی وسایل اطراف ما هوشمندانه به اینترنت متصل شده، وضعیت خودشان و اطلاعات جمع‌آوری‌شده از حسگرهایشان را برای استفاده دستگاه‌های دیگر اطراف ما به‌اشتراک می‌گذارند و دستگاه‌های دیگر از این اطلاعات استفاده می‌کنند. اطلاعات به‌اشتراک گذاشته‌شده در هر کجای دنیا می‌تواند در‌دسترس باشد و شرایط و محیط زندگی انسان را مشابه شرایط مطلوب زندگی‌اش کند. تنها راه جانماندن از این پیشرفت آموزش الکترونیک نماتک در حوزه اینترنت اشیاء است.

آشنایی با قطعات الکترونیکی

قطعه‌شناسی پایه و زیربنای آموزش الکترونیک است. با شناخت قطعات و آشنایی با عملکرد آن‌ها بخش عمده‌ای از آموزش الکترونیک کاربردی و یادگیری مراحل بعدی آموزش با سرعت و سهولت بیشتری انجام می‌شود. در بسته آموزش الکترونیک کاربردی، مبانی شناخت قطعات الکترونیکی با بیانی رسا و مفهوم آموزش داده می‌شود.

امروزه، پیشبرد پروژه‌های نوین بدون شناخت از قطعات و مدارات جدید الکترونیکی امکان‌پذیر نیست. با پیشرفت الکترونیک، آشنایی با قطعات جدید برگ برنده هر ایده‌ی جدیدی است که یادگیری، آموزش، مطالعه و درک نقشه‌های فنی دروازه ورود به شناخت قطعات جدید الکترونیکی است. با آموزش ویدیویی الکترونیک خواهیم آموخت چگونه با دیتاشیت و برگه‌های فنی قطعات ارتباط برقرار و با استفاده از آن‌ها از قطعات الکترونیکی‌ای استفاده کنیم که برای آن‌ها منبع آموزشی به زبان فارسی وجود ندارد.

نماتک

بسیاری از مواقع، پیش می‌آید که براساس طرح یا نقشه‌ای، در حال ساخت و برنامه‌ریزی مدار هستیم؛ ولی یک یا چند قطعه در بازار موجود نیست یا هزینه تهیه آن از هزینه پیش‌بینی‌شده بسیار فراتر است. با یادگیری استفاده از دیتاشیت قطعات الکترونیکی یاد خواهیم گرفت که درصورت پیدانشدن قطعه‌ای خاص، نزدیک‌ترین و مشابه‌ترین قطعه به قطعه مدنظر خود را بیابیم و پروژه را با هزینه‌ای کمتر و کیفیت بهتر به سرانجام برسانیم.

آموزش برنامه‌نویسی میکروکنترلرهای AVR و ARM و برد‌های آردوینو

میکروکنترلرها و بردهای هوشمند مدارهای منطقی و پردازنده‌های کوچک، ولی قدرتمندی هستند که از انواع مدارهای الکترونیکی می‌توانند بهره‌برداری و داده‌های دریافت‌شده از انواع حسگر را دریافت و پردازش و منتقل کنند. این کامپیوترها به‌کمک برنامه‌‌های تعریف‌شده برایشان به محرک‌های گوناگون پاسخ و با استفاده از نتایج به‌دست‌آمده، پاسخ‌های مناسب و هوشمندانه به موارد مدنظرمان می‌دهند.

در آموزش ویدیویی الکترونیک با محیط‌ها و زبان برنامه‌نویسی مورد‌نیاز برای برنامه‌ریزی قطعات هوشمند آشنا و با انجام چندین مورد مثال کاربردی انجام عملی این کار را خواهیم آموخت. همچنین، نحوه برنامه‌ریزی میکروکنترلر‌های AVR و ARM و برد‌های آردوینو و نحوه ایجاد ارتباط و کنترل اجزای الکترونیکی با آن‌ها را تمرین خواهیم کرد و در‌نهایت روش متصل‌کردن و بهره‌برداری آن‌ها از اینترنت آموزش داده می‌شود.

با ایجاد شناخت کافی از قطعات مختلف می‌توانیم هر نوع ایراد احتمالی در مدار‌های ساخته‌شده را تشخیص دهیم و آن‌ها برطرف کنیم و در‌نهایت با یادگیری مفاهیم هوشمند‌سازی و اینترنت اشیاء یاد خواهیم گرفت چگونه ایده‌های مختلف در زمینه‌های مختلف الکترونیکی و اینترنت اشیاء را پیاده‌سازی کنیم و به طرح‌ها و ایده‌های خودمان واقعیت دهیم یا سیستم‌های قدیمی را به‌شکلی امروزی‌تر و هوشمندانه توسعه ببخشیم. همچنین، ازطریق یادگیری طراحی برد الکترونیکی با نرم‌افزار Altium به پروژه‌های خودمان اصالت و انسجام دهیم و از بروز خطاهای احتمالی در فرایند طراحی فاصله بگیریم.

نماتک

در پایان دوره آموزش الکترونیک کاربردی، پس از آشنایی اصولی و پایه‌ای با قطعات و ماژول‌های الکترونیکی و شناخت روش‌های صحیح اتصال منبع تغذیه و بهره‌برداری از این قطعات و راه‌های ایجاد اتصال آن‌ها به میکروکنترلرهای مختلف، هنرجو اطلاعات جامعی از ساختار قطعات الکترونیکی به‌دست می‌آورد و هر نوع دستگاه الکترونیکی را می‌تواند طراحی و اجرا و عیب‌یابی و تمامی فرایندهای مدنظر را هوشمند‌سازی کند.

مجموعه نماتک به‌عنوان وب‌سایتی آموزشی با هدف افزایش دسترسی همگان به آموزش‌هایی در تمام حوزه‌های مهارتی و صنعتی، ویدیوهای آموزشی در قالب فلش برای علاقه‌مندان به یادگیری و استفاده از این دوره‌های آموزشی ویدیویی تهیه کرده است. یکی از محصولات این مجموعه بسته آموزشی جامع الکترونیک است که ۱۲۰ ساعت آموزش ویدیویی در زمینه آشنایی با قطعات و تجهیزات الکترونیکی، مونتاژ و لحیم‌کاری برد، برنامه‌نویسی میکروکنترلرهای Arduino و AMR و AVR در نرم‌افزارهای تخصصی با زبان C و ++C، طراحی برد الکترونیکی با نرم‌افزار Altium و مقدمات مبحث اینترنت اشیاء را شامل می‌شود. این بسته آموزشی جامع تمام نیازهای علاقه‌مندان به فراگیری آموزش‌ها در حوزه الکترونیکی و اینترنت اشیاء را برآورده می‌کند. انتظار می‌رود که مخاطب این بسته آموزشی بعد از استفاده کامل از این بسته، به تخصص کافی به‌منظور فعالیت در این عرصه دست پیدا کند. این بسته تمام آموزش‌ها را جزء‌به‌جزء و با دقت کافی به مخاطبان توضیح می‌دهد و روند آموزش را به‌صورت کاملا حرفه‌ای و مفهوم عرضه می‌کند.

برای اطلاع از جزییات بیشتر درباره آموزش ویدیویی الکترونیک نماتک اینجا کلیک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات