خرید سرور HP از شرکت تجارت سرور پارسه

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت تجارت سرور پارسه، ارائه‌دهنده و پشتیبان تخصصی سرور HPE، با بهره‌گیری از مدیران و کارشناسان مجرب در زمینه فناوری اطلاعات و شبکه فعالیت می‌کند.
تبلیغات

 از سؤالات رایج در زمینه خریدوفروش سرور HP این است که پرفروش‌ترین سرور HPE کدام است. در‌حال‌حاضر یکی از سرورهای پرفروش اچ‌پی موجود در بازار ایران، سرور HP DL380 G10 است که مشخصات فنی قدرتمندی دارد که درادامه، بیشتر با این سرور اچ‌پی آشنا میشویم.

مهم‌ترین ویژگی سرور HP

اگر به‌دنبال سرور HP مطمئن هستید، این محصول می‌تواند بهترین پیشنهاد باشد. DL380 Gen10 رک ‌مونت است و دو یونیت را در رک اشغال می‌کند. از مزایای سرور HP، قابلیت ارتقای آن است که درکنار ابعاد مناسب، عملکرد رضایت‌بخشی هم خواهد داشت. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم سرور HP سازگاری با کنترلرهای نسل دهم و امنیت فراوان و امکان مدیریت و سازگاری با حافظه‌های NVDIMM و LRDIMM اشاره کرد. سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 امکان پشتیبانی از حداکثر شش ترابایت رم را دارد.

تجارت سرور پارسه

سرور چیست؟

سرور ترکیبی از سخت‌‌افزار و سیستم‌عامل است که این قابلیت را دارد نیازهای مختلف کاربر یا سازمان را با انتخاب قطعات گوناگون پوشش دهد. این قطعات می‌توانند فضای ذخیره‌سازی و پردازنده و رم باشند. سرورها در‌مقایسه‌با کامپیوترهای شخصی کمی متفاوت هستند. شما با خرید سرور HP مناسب، می‌توانید به هر نوع کسب‌وکاری اعم از کوچک‌وبزرگ رونق ببخشید.

مزایای سرور HP

اچ‌پی ازجمله شرکت‌هایی است که در زمینه تولید سرور، دستاورد و موفقیت‌های بسیار چشمگیری کسب کرده است. برخی از مزیت‌های این سرور عبارت‌‌اند از:

  • قطعات سخت‌افزاری سرورهای اچ‌پی بسیار متنوع هستند و می‌توان آن را با هر کانفیگ دلخواهی سفارش داد.
  • پیشگیری از Down شدن شبکه اهمیت بسیار زیادی دارد. سرورهای HP به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که بیشترین کارایی را داشته باشند.
  • طراحی سرور HP مطابق با آخرین و پیشرفته‌ترین فناوری دیتاسنترها انجام می‌شود.
  • سرور HP قابلیت انعطاف‌پذیری زیادی دارد و به‌آسانی با انواع تجهیزات شبکه و نرم‌افزارها سازگار می‌شود.

خرید سرور HP

سرور بدون شک یکی از تجهیزات ارتباطی مهم در اداره‌ها و سازمان‌ها محسوب می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، همچنان شاهد افزایش استفاده از آن در کسب‌و‌کارهای مختلف هستیم. سرورهای اچ‌پی با قدرت فراوان خود می‌توانند امکانات متنوعی در شبکه ایجاد کنند. همین موضوع موجب می‌شود فروش سرور HP به یکی از تجارت‌های مهم تبدیل شود؛ ازاین‌رو، خرید سرور با قیمتی مقرون‌به‌صرفه اهمیت خواهد داشت. اگر به‌دنبال خرید سرور HP هستید، حتما به نکات گفته‌شده دقت کنید.

سرورهای اچ‌پی با پیکربندی‌های مختلفی روانه بازار می‌شوند و هرکدام از آن‌ها نیز مشخصات و کاربرد ویژه‌ی خود را خواهند داشت. همین موضوع باعث می‌شود قیمت و هزینه‌های جانبی آن، متغیر باشد.

ارزان‌ترین سرور HP

برای سرورهای اچ‌پی نمی‌توان قیمت مشخصی در نظر گرفت؛ اما ارزان‌ترین سرورHP را از ما بخواهید. کانفیگ سرور تا حد زیادی به کاربر و نوع استفاده بستگی دارد. با ارتقای قطعات و درنتیجه افزایش قدرت سخت‌افزاری، طبیعتا باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کرد. تنوع سخت‌افزاری در تجهیزات کمپانی HP بسیار زیاد است و قیمت سرور HP نیز بسته به سخت‌افزار انتخابی متغیر خواهد بود.

انواع سرور HP

سرورهای اچ‌پی در دسته‌بندی‌های گوناگونی عرضه شده‌اند که درادامه، به‌طور خلاصه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

سرور اچ‌پی سری ML

منعطف‌‌ترین سرور اچ‌پی سری ML است که قابلیت ارتقای بسیار مناسبی دارد. یکی از گزینه‌های مناسب برای اداره‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسطِ چندشعبه‌ای استفاده از این سری است. راه‌اندازی و نصب سرورهای سری ML اچ‌پی به رک شبکه نیازی ندارد و به‌صورت سرور Tower یا در اصطلاح ایستاده قرار می‌گیرند. از مهم‌ترین محصولات این سری می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

  • HP ProLiant ML30 G10
  • HP ProLiant ML150 G10
  • HP ProLiant ML350 G10

اگر ازنظر میزان فروش بخواهیم بررسی کنیم، سرور HPE ProLiant ML350 Gen10 از سری ML300 پرفروش‌ترین محصول در بازار شبکه ایران محسوب می‌شود.

سرور اچ‌پی سری DL

سرور اچ‌پی سری DL هم از سرورهای مهم‌ و پرفروشی‌ است که در ایران به‌کار می‌رود. برخلاف مدل قبلی، این نوع سرور HP به‌صورت رک ‌مونت استفاده می‌شود. دسته‌بندی این سری از قرار زیر است:

  • DL100
  • DL300
  • DL500

 هر یک از این دسته‌بندی‌ها محصولات بی‌شماری دارند. به‌عنوان مثال، HPE ProLiant DL180 Gen10 از سری DL100 و سرور HPE ProLiant DL380 Gen9 از سری DL300 و HP Proliant DL580 G10 از سری DL500 از معروف‌ترین محصولات این سری هستند.

سخت‌‌افزار سرورهای اچ‌پی چیست؟

در سرورهای اچ‌پی، تجهیزات مختلفی تعبیه شده است و شرکت‌های فعال در زمینه فروش سرور HP باید بتوانند آن‌ها را به‌خوبی برای مشتریانشان آماده‌سازی کنند. ازاین‌رو، انتخاب بهترین سخت‌افزار جزو متغیرهای مهم هنگام خرید قرار می‌گیرد.

پردازنده سرور اچ‌پی چیست؟

پردازنده یا CPU یقینا از قطعات اصلی‌ هر سرور محسوب می‌شود. پردازنده سرور باتوجه‌به مدل و نسل هر سرور متفاوت است. در سرورهایی که از دو پردازنده پشتیبانی می‌شود، هر دو CPU باید از یک مدل باشند. هنگام خرید CPU، به فرکانس، تعداد هسته، تعداد رشته و حافظه کش آن توجه کنید.

خرید هارد سرور HP

در انتخاب هارددیسک باید نهایت دقت را به‌خرج دهید؛ چراکه عملکرد مناسب فضای ذخیره‌سازی در گرو انتخاب بهترین قطعه است. برای خرید هارد سرور HP مناسب به این نکته توجه کنید که علاوه‌بر سرعت فراوان، باید بتواند عملیات مربوط به ذخیره‌سازی داده را به بهترین نحو انجام دهد. هارد سرور ازلحاظ سرعت انتقال داده به سه دسته 3Gb/s و 6Gb/s و 12Gb/s تقسیم می‌شود. همچنین، سرعت چرخش دیسک نیز می‌تواند بین ۷،۲۰۰ و ۱۰،۰۰۰ و ۱۵،۰۰۰ دوردردقیقه (rpm) باشد.

تجارت سرور پارسه

رم سرور HP

مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام خرید رم سرور HP باید به آن توجه کنید، نوع سرور و سازگاری آن است. هر رم برای سرور مخصوصی طراحی شده است. برای نمونه، رم سرور PC3L - 10600R 16GB را می‌توان روی سرورهایی ازجمله HP G8 و G7 استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات