سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی «حرکت اول» در کسب‌وکارهای دیجیتال

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت کسب‌وکارهای نوپای «حرکت اول» در راستای برنامه راهبردی پنج‌ساله شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) مهر ۱۳۹۷ به‌عنوان هولدینگ سرمایه‌گذاری جسورانه گروه همراه اول تأسیس شده است.
تبلیغات

مأموریت «حرکت اول» توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال به‌منظور تحقق رؤیای دیجیتال گروه همراه اول با بهره‌گیری از تیم متخصص و چابک و حمایت از کسب‌و‌کارهای جسور و توانمند در دسته‌های حمل‌و‌نقل و گردشگری، خدمات مالی و بیمه، تجارت الکترونیک، آموزش، سلامت و ارتباط و رسانه و تکنولوژی‌های نوآورانه است.

«حرکت اول»، هلدینگ سرمایه‌گذاری جسورانه گروه همراه اول، سال ۱۳۹۹ با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومانی در شش کسب‌و‌کار موفق بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را در کشور کرده و در نظر دارد در سال ۱۴۰۰، با بودجه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان، در استارتاپ‌های مرحله میانی تزریق سرمایه کند.

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت حرکت اول، این شرکت که در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در کسب‌و‌کارها در مرحله میانی و بالاتر  فعال است، توانسته در سال ۱۳۹۹ با رصد و ارزیابی بیش از ۱۷۰ کسب‌وکار فعال، در شش کسب‌و‌کار موفق بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند که از‌لحاظ میزان حجم سرمایه‌گذاری، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه کشور محسوب می‌شود.

ناگفته نماند به‌منظور ایفای مسئولیت اجتماعی در گسترش و توانمندسازی اکوسیستم استارتاپی ایران، در سال جاری این شرکت با مشارکت در شرکت هوشمند اول برنای اصفهان (هاب اصفهان) و شرکت هوشمند اول برتر شیراز (هاب شیراز) و شرکت هوشمند اول بهشتی (هاب بهشتی) با همکاری دانشگاه‌های اصفهان و شیراز و بهشتی، با هدف کمک به رشد اکوسیستم دیجیتال با مشارکت دانشگاه‌های سراسر کشور، به راه‌اندازی شتاب‌دهنده در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی و یادگیری از‌طریق بازی و سایر حوزه‌های مرتبط با دسته‌های اصلی حرکت اول کرده است.

مهندس محمدمهدی عباسخانی، مدیرعامل  شرکت حرکت اول، در زمینه سیاست‌های سرمایه‌گذاری در این شرکت گفت: «یکی از عوامل موفقیت و تمایز حرکت اول با سایر نهادها و صندوق‌های همکار، سرمایه‌گذاری در مقیاسی بالاتر از سایر همکاران است، به‌بیان‌بهتر، حرکت اول محدودیتی در میزان سرمایه‌گذاری ندارد و ملاک انتخاب شرکت‌های پرتفو جذابیت بازار ازجمله اندازه و مقیاس آن و توانمندی تیم است.»

نگاه حرکت اول به کسب‌وکارها برای سرمایه‌گذاری همراهی است و درصورت نیاز به سرمایه‌گذاری مجدد در راندهای بعدی نیز، این کسب‌وکارها می‌توانند روی حمایت حرکت اول، حساب نمایند. به‌گفته‌ی مهندس عباسخانی، برای حرکت اول اعضای تیم از اهمیتی خاصی برخوردار است و اولویت حرکت اول، سرمایه‌گذاری روی تیم‌های جسور و چابک و سرمایه‌گذاری بر کسب‌وکارهایی است که نوآورانه باشند یا تغییر اساسی در بازار ایجاد یا با پیشرو بازار رقابت می‌کنند.

همچنین، وی افزود حرکت اول توجه ویژه‌ای به کسب‌وکارهای بین‌المللی می‌کند و تاکنون روی یکی از استارتاپ‌های موفق در کشورهای همسایه سرمایه‌گذاری کرده است. مهندس عباسخانی بر رابطه بردبرد با شرکت‌های پرتفو تأکید ویژه و اعلام کرد که حرکت اول در سرمایه‌گذاری به دریافت سهام زیاد تمایلی ندارد تا انگیزه برای توسعه و موفقیت شرکت در بنیان‌گذاران و تیم اصلی باقی بماند.

فضای مذاکره صریح و شفاف و قرارداد منعطف از دغدغه‌های صاحبان کسب‌وکارها در فضای ارتباطی با سرمایه‌گذاران است که به‌گفته مهندس عباسخانی، این موضوع از نکاتی است که برای حرکت اول اهمیت دارد و یکی از مزیت‌های اصلی این شرکت توافق و قراردادی است که برای هر دو طرف از جذابیت‌های لازم برخوردار باشد.

افزون‌براین، مهندس عباسخانی اعلام کرد حرکت اول در نظر دارد در سال ۱۴۰۰ با بودجه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در استارتاپ‌هایی تزریق سرمایه کند که بازار بزرگ و قابل‌جهش و پتانسیل رشد بیشتر و مستمری دارند. گفتنی است علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حرکت اول، می‌توانند به وب‌سایت آن به آدرس https://harkataval.com/ مراجعه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات