طراحی کارت ویزیت دیجیتال با پاویسا

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
اگر فرصت تحقیق در مورد طراحی کارت ویزیت ندارید، از طرح‌های لایه باز پاویسا استفاده کنید. تراکت تبلیغاتی، بنر مشاغل، کارت ویزیت و ست اداری خود را هماهنگ کنید و حرفه‌ای دیده شوید.
تبلیغات

تیم طراحی گرافیک پاویسا، یک استارتاپ جوان و خلاق است که از سال ۹۰ فعالیت طراحی گرافیک خود برای چاپخانه‌ها را شروع و از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را به سمت آنلاین شدن سوق داد و تیمی به سرپرستی مدیران زیر شکل داده است.

  • مدیریت: جناب مهندس سعید قنبری
  • مدیر بخش پشتیبانی و آی‌تی: جناب مهندس محمد کفاش
  • مدیر بخش محتوا: خانم مهندس کیانا سلیمانی
  • مدیر بخش تحقیق و توسعه: خانم مهندس محبوبه پروانه
  •  مدیر بخش طراحی: جناب مهندس سعید برادران

در دنیای دیجیتالی امروز، کارت ویزیت‌های دیجیتالی بهتر هستند یا همان کارت ویزیت‌های چاپی کارایی بهتری دارند؟ برای تصمیم‌گیری بهتر و اینکه چه نوع کارت ویزیتی را انتخاب کنیم، بهتر است ابتدا با مزایا و معایب هر دو نوع کارت ویزیت دیجیتال و کارت ویزیت چاپی آشنا شویم.

 پاویسا در مورد منبع دانلود انواع فایل گرافیکی توضیح می‌دهد:

معرفی کارت ویزیت‌ چاپی

پاویسا

کارت ویزیت چاپی حاوی اطلاعات تجاری و ارتباطی مربوط به یک شرکت یا فرد است. در هنگام معرفی رسمی به‌عنوان یادآور و امضای صاحب آن، به اشتراک گذاشته می‌شوند.

کارت ویزیت معمولاً شامل نام صاحب آن، شرکت یا وابستگی تجاری وی (معمولاً دارای آرم) و اطلاعات تماس مانند آدرس، شماره تلفن (ها)، شماره نمابر، آدرس‌های ایمیل و وب‌سایت است. قبل از ظهور ارتباطات الکترونیکی، کارت‌های ویزیت ممکن بود شامل شماره تلکس نیز باشند. اکنون ممکن است آدرس‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، LinkedIn و Twitter را درج کنند. به‌طور سنتی، بسیاری از کارت‌ها با متن ساده سیاه و سفید روی بورس بودند. ظاهر و احساس متمایز کارت‌هایی که با صفحه حک‌شده چاپ می‌شدند، نشانه حرفه‌ای بودن بود.

در اواخر قرن ۲۰، پیشرفت‌های تکنولوژی، تغییراتی در سبک کارت ویزیت‌ ایجاد کرد و امروز کارت ویزیت های حرفه‌ای، اغلب شامل یک یا چند بعد چشمگیر از طراحی بصری هستند.

کارت ویزیت چاپی، به نوعی از کارت‌های معرفی گفته می‌شود که معمولا در ابعاد زیر چاپ و به‌صورت فیزیکی تقدیم می‌شود.

ابعاد کارت ویزیت در آمریکا

اندازه متفاوت: ۹۵٫۲۵ × ۵۷٫۱۵ میلی‌متر (۳٫۷۵ × ۲٫۲۵ اینچ)

اندازه برش استاندارد: ۸۹ × ۵۱ میلی‌متر (۳٫۵ × ۲ اینچ)

ابعاد کارت ویزیت در اروپا

اندازه متفاوت: ۹۱ × ۶۱ میلی‌متر (۳٫۵۸ × ۲٫۴ اینچ)

اندازه برش استاندارد: ۸۵ × ۵۵ میلی‌متر (۳٫۳۵ × ۲٫۱۷ اینچ)

جنس کارت ویزیت چاپی و فیزیکی می‌تواند کاغذ معمولی (منسوخ شده)، مقوا با روکش پلاستیک (مات و شفاف)، انواع پلاستیکی شفاف و شیشه‌ای، مواد غذایی (گوشت خشکیده، بیسکوئیت و ...)، کتان، چوب، مدار و برد الکترونیکی و ... باشد که البته رایج‌ترین جنس کارت ویزیت در ایران مقوا با روکش پلاستیک است.

محتوای کارت ویزیت چاپی معمولا شامل اطلاعات تماس، نام، لوگو و حرفه صاحب کارت است و در کارت ویزیت‌های دورو ممکن است هر طرف با یک زبان اطلاعات را منتقل کنند (انگلیسی، عربی و ...).

معرفی کارت ویزیت‌ دیجیتال

پاویسا

کارت ویزیت دیجیتال چیست؟

هدف از کارت ویزیت دیجیتال ساده است: کمک به شما در برقراری ارتباط با مشتریان، شرکا و همکاران بالقوه بیشتر.

حتما قبلا با کارت ویزیت‌ سنتی چاپی که ممکن بود به مشتری یا همکار بالقوه بدهید، آشنا هستید. این یک روش عالی برای شبکه‌سازی و گذاشتن اطلاعات تماس شما برای تماس بعد است.

کارت‌های ویزیت دیجیتال در درجه اول همان هدف را دارند. بسیاری از ما در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی (LinkedIn، توییتر، اینستاگرام و موارد دیگر) حضور داریم و اشتراک گذاشتن آن‌همه اطلاعات به‌صورت هم‌زمان می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. آنجا است که کارت ویزیت‌ مجازی می‌درخشد.

قابلیت ویژه کارت ویزیت‌ الکترونیکی این است که یک فایل ساده، قابل اشتراک‌گذاری با تمام اطلاعات تماس خود ایجاد می‌کنید. به‌این‌ترتیب، گیرنده هیچ مشکلی برای دنبال کردن شما در شبکه‌های اجتماعی ندارد یا برای سؤالات متداول، با شما تماس نمی‌گیرد و از اطلاعاتی که در صفحات شما وجود دارد، پاسخ می‌گیرد.

کارت ویزیت مجازی اغلب از طریق ایمیل در امضای شما به اشتراک گذاشته می‌شود. به‌جای درج اطلاعات شبکه‌های اجتماعی خود در متن ایمیل، همه آن‌ها را در یک کارت ویزیت الکترونیکی در پایین و به‌صورت امضا قرار دهید. بیشتر ابزارهای کارت ویزیت مجازی به شما کمک می‌کنند کارتی ایجاد کنید که بتوانید به‌عنوان امضای ایمیل خود از آن استفاده کنید.

بسیاری از سازندگان کارت ویزیت دیجیتال ابزاری رایگان هستند که به شما کمک می‌کنند خروجی نهایی را به‌عنوان یک وب‌سایت پیاده کنید. برخی از ابزارهای کارت ویزیت مجازی URL-های قابل اشتراک ایجاد می‌کنند که می‌توانید ارسال کنید. به‌جای اینکه گیرنده تمام شبکه‌های اجتماعی شما را به خاطر بسپارد، از سایت کارت ویزیت شما به‌عنوان صفحه مرجع استفاده می‌کند.

کارت‌های ویزیت چاپی همچنان مفید و مهم هستند؛ اما ایجاد نسخه‌های دیجیتال نیز مهم است. خوشبختانه، شما محدود نیستید به انتخاب اینکه آیا می‌خواهید فقط کارت ویزیت سنتی یا الکترونیکی داشته باشید.

معایب و مزایای کارت ویزیت‌ دیجیتال

مزایای کارت ویزیت‌های دیجیتال

  • ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و با افراد زیادی به‌صورت آنلاین در ارتباط هستیم. با توجه به اینکه فعالیت گسترده در انواع شبکه‌های اجتماعی با زندگی ما عجین شده است، روزبه‌روز بیشتر نیاز به داشتن کارت ویزیت الکترونیک احساس می‌شود.
  • برنامه‌های مختلف در تلفن همراه هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که کارت ویزیت الکترونیکی خود را با سایر کاربران تلفن هوشمند به اشتراک بگذارید.
  • می‌توانید کارت ویزیت مجازی شخصی‌سازی‌شده (v Card) ایجاد کنید و اطلاعات کارت ویزیت خود را به‌راحتی از طریق نام کاربری برای سایر کاربران ارسال کنید.
  • اگر سایر کاربران از برنامه‌های مشترک با شما برای به اشتراک‌گذاری کارت ویزیت الکترونیک خود استفاده نمی‌کنند، می‌توانید کارت ویزیت دیجیتال خود را از طریق ایمیل برای آن‌ها ارسال کنید.
  • کارت ویزیت های تحت وب به شما کمک می‌کنند که شبکه‌های آنلاین خود را گسترش دهید و فرصت‌هایی برای معرفی بیشتر خود به‌صورت آنلاین به دست آورید.
  • اطلاعات موجود در کارت ویزیت دیجیتال را می‌توانید به‌راحتی و در عرض چند ثانیه ویرایش و از طریق ایمیل یا برنامه‌های تلفن همراه هوشمندتان در کمتر از یک ثانیه آن را برای دیگران ارسال کنید.
  • محدودیتی در ارائه تعداد نسخه‌های کارت ویزیت خود ندارید و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.
  • کارت ویزیت الکترونیکی باعث صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و کاهش قطع درختان می‌شود.
  • برای به اشتراک گذاشتن کارت ویزیت خود نیازی به برقراری تماس فیزیکی با کسی ندارید و این مزیت بزرگی در جهان درگیر با انواع آلودگی‌ها از جمله ویروس کرونا است و به‌طور کلی، در پیشگیری از شیوع بیماری‌های همه‌گیر می‌تواند اثرگذار باشد.

معایب کارت ویزیت دیجیتال

  • برنامه‌هایی که از طریق آن‌ها کارت ویزیت دیجیتال به اشتراک گذاشته می‌شوند، یک روز داغ و پرطرفدارند و روز دیگر محبوبیت خود را از دست می‌دهند و کاربران مدام برنامه‌های مختلف را روی تلفن همراه هوشمند خود نصب و حذف می‌کنند. علاوه بر این برنامه‌های به‌اشتراک‌گذاری کارت ویزیت الکترونیکی برای آیفون و اندروید متفاوت‌اند.
  • برای ارسال کارت ویزیت دیجیتال نیاز به اینترنت است.

معایب و مزایای کارت ویزیت چاپی

مزایای کارت ویزیت چاپی

  • کارت ویزیت چاپ‌شده به شما این امکان را می‌دهد که به‌طور مستقیم با مخاطب ارتباط برقرار کنید. در این صورت نیاز به جستجوی شما در اینترنت نیست و گاه و بی‌گاه روی میز یا در کیف مشتریان به‌طور تصادفی دیده می‌شود و یادآوری بصری عالی برای کسب‌و‌کار شما دارد.
  • علاوه بر این‌ها خیلی از افراد همچنان به روش‌های سنتی پایبندتر هستند و با کارت ویزیت چاپی راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنند.
  • کارت ویزیت چاپی در نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، جلسات کاری و سایر رویدادهای حضوری مربوط به کسب‌و‌کار شما می‌تواند همچون یک پل ارتباطی فیزیکی عالی عمل کند. وقتی کسی در اینگونه ملاقات حضوری، کارت ویزیت شما را می‌خواهد، به این معنی است که می‌خواهد یادآوری ملموسی از اینکه چه کسی هستید و چطور با شما ملاقات کرده با خود به همراه ببرد. یادداشت‌برداری سریع روی کارت ویزیت چاپی شما به آن‌ها کمک می‌کند تا بعدا هنگام پیگیری شما را راحت‌تر به خاطر بیاورند.
  • برای دانلود طرح لایه باز کارت ویزیت به پاویسا و freepik.com مراجعه کنید.

معایب کارت ویزیت چاپی

  • اگر به هر دلیل مجبور به تغییر آدرس، شماره تلفن، ایمیل یا سایر راه‌های ارتباطی باشید، چطور می‌توانید کارت ویزیت قبلی را تغییر دهید؟ با هر بار تغییر در اطلاعات کارت ویزیت نیازمند به چاپ و توزیع یک دسته جدید کارت ویزیت می‌شوید. این کار علاوه بر صرف هزینه موجب اتلاف وقت و کاغذ نیز می‌شود.
  • تعداد محدودی را می‌توانید چاپ کنید و همراه خود داشته باشید؛ ضمن اینکه در توزیع کارت ویزیت هم محدود به تعداد مشخصی از افراد هستید.
  • کارت ویزیت چاپی مصرف کاغذ را بالا می‌برد و بنابراین دوستدار محیط زیست نیست.
  • طراحی کارت ویزیت چاپی و فیزیکی در هر مرحله چاپ ثابت است و تا چاپ بعدی، قابل تغییر نیست.

به توصیه کارشناسان پاویسا، هر دو نوع کارت ویزیت را داشته باشید!

داشتن هر دو نوع کارت ویزیت کاغذی و الکترونیک توصیه می‌شود؛ زیرا هر دو مزایای خاص خود را دارند و هر دو نوع کارت یک هدف را دنبال می‌کنند و معایب و کاستی های یکدیگر را تا حد زیادی پوشش می‌دهند.

در کارت ویزیت فیزیکی خود، کد QR کارت ویزیت دیجیتال خود را قرار دهید و با یک تیر، دو نشان بزنید!

شما می‌توانید به‌راحتی و با استفاده از طرح‌های لایه باز آماده در سایت پاویسا، طرح مورد نظر مربوط به کسب و کارتان را دانلود و از آن هم به‌صورت چاپی و هم ارسال به‌صورت اینترنتی استفاده کنید.

می‌توانید برای دانلود انواع طرح و فایل گرافیکی به سایت پاویسا pavisa.ir مراجعه کنید.

منتظر دیدار شما عزیزان در پاویسا هستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات