سئولب: ۳ مورد از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های سئو در سال ۲۰۲۱

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
طی بررسی‌های سئولب، سرعت پیشرفت سئو در حال افزایش است و انتظاراتی از به‌روزرسانی آن در سال ۲۰۲۱ داریم که در این مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
تبلیغات

با رشد روزافزون تبلیغات آنلاین پا به دورانی گذاشته‌ایم که اینترنت برای برقراری ارتباط ما نقش اول را ایفا می‌کند. همه‌گیری کرونا روی استفاده ما از اینترنت تأثیر بسزایی گذاشته است و باعث شده بیش‌ازپیش برای خرید یا حتی تمامی جستجوهای خود به اینترنت روی بیاوریم.

طی بررسی‌های آزمایشگاه آموزش سئو سئولب سرعت پیشرفت سئو به‌ در حال افزایش است و توقعاتی از به‌روزرسانی‌های آن در سال ۲۰۲۱ داریم که درادامه به معرفی تک‌تک آن‌ها می‌پردازیم.

گوگل اخیرا روی UX وب‌سایت‌ها بیشتر متمرکز شده و به نظر می‌رسد که بیشتر به برجسته‌سازی فیچراسنیپت‌ها پرداخته است.

۱- به‌روزرسانی موتورهای جست‌وجو

به‌روزرسانی موتورهای جست‌وجو اثر مستقیم بر سئو دارد. سئو در درجه اول کاملا به موتورهای جست‌وجو وابسته است و موجب می‌شود که هر تغییری در الگوریتم و اولویت‌های گوگل تأثیر بسیار زیادی روی سئو در سال ۲۰۲۱ بگذارد. پس لازم است که نسبت به عملکرد موتورهای جست‌وجو حداقل‌ها را بدانید. تغییرات جدید به برخی مشاغل ضررهای زیادی وارد کرده است؛ درحالی‌که یک سری کسب‌وکارها از این تغییرات سود بسیار زیادی کسب کردند.

سئولب

تجربه کاربری صفحه یک، عامل رتبه‌بندی گوگل

در ماه می ۲۰۲۱ با اعلامیه رسمی گوگل، باید انتظار داشته باشید که تجربه کاربری را به‌عنوان مهم‌ترین عامل برای رتبه‌بندی صفحات گوگل در نظر بگیرد. در حقیقت تجربه صفحه به نوع تعامل کاربران و بازدیدکنندگان ارتباط دارد و شامل احساس آن‌ها نسبت به صفحات وب‌سایت شما می‌شود. ویژگی تجربه صفحه توسط عوامل دیگر مانند سازگار بودن با موبایل، امن بودن HTTPS اندازه‌گیری می‌شود.

علاوه بر این، Core Web Vital گوگل نیز در چارچوب تجربه صفحه قرار دارد و معیارهایی معرفی می‌کند که سعی می‌کند کیفیت تجربه کاربر را افزایش بدهد.

از مهم‌ترین معیارهایی که برای تجربه کاربری اهمیت دارد، سرعت لود، تعامل کاربران و پایداری بصری است. دو مورد اول به Core Web Vital مربوط می‌شود؛ اما مورد آخر نیازمند نوعی طراحی بصری جذاب و درعین‌حال سازگاری از جانب شما است. برای اینکه بتوانید وب‌سایت خود را از نظر پرفورمنسی بهینه کنید، آموزش GTmetrix جدید سئولب به شما در این راستا کمک می‌کند.

درست است که طراحی بصری ناپایدار مخاطبان شما را گیج کند، اما پایداری تنها به معنای تغییر چیدمان است. مثلاً فرض کنید که می‌خواهید حرکت ماوس خود را ردیابی کنید؛ قطعا برای کاربر خیلی جذاب نیست که با نزدیک شدن به دکمه ناگهان از جای خود بپرد. این تجربه برای کاربر شما بد است؛ پس باید آن را تغییر بدهید. هدف از رتبه‌بندی براساس تجربه صفحه این است که گوگل بتواند محتوای باکیفیت‌تر و جذاب‌تری به کاربران خود ارائه دهد که قطعا با تغییراتی که ایجاد می‌کنید یا ایجاد خواهید کرد، سئو سایت شما امتیاز بالاتری دریافت می‌کند.

هرچه صفحه شما تعامل بهتر و بیشتری با کاربر داشته باشد، ایمن‌تر باشد، با موبایل سازگار باشد و سریع‌تر لود شود، باعث می‌شود که تجربه کاربری برتری داشته باشد.

۲- گوگل تمام وب‌سایت‌ها را اول در نسخه موبایل ایندکس می‌کند

اول ایندکس کردن موبایل چیز جدیدی نیست و گوگل چندین سال است که دارد از ایندکس کردن موبایل استفاده می‌کند. امروزه افراد بیشتری هستند که برای جستحوی مطالب خود در شبکه‌ها از موبایل استفاده می‌کنند تا دسکتاپ؛ اما مشکل اینجا است که محتوای دسکتاپ و موبایل با هم مطابقت ندارند و گوگل قبلا فقط یک نسخه را ایندکس می‌کرد. اما برای اینکه این سازگاری بیشتر شود، چون موبایل محبوبیت بیشتری پیدا کرده است، عدم تطابق محتوای موبایل و دسکتاپ به‌مرور به یک مشکل تبدیل شد. در نهایت گوگل تصمیم گرفت که ابتدا ایندکس کردن موبایل را در اولویت کار خود قرار دهد. پس برای اینکه ایندکس شدن یک صفحه خود را بررسی کنید بهتر است آن را در موبایل جست‌وجو کنید.

۳- تا سال ۲۰۲۱ جستجوی صوتی برجسته‌تر می‌شود

۵ سال پیش در گوگل جستجوی صوتی عملا وجود نداشت. دستیار صوتی الکسا یا سایر دستیارهای صوتی در چندسال اخیر رواج پیدا کرده است. مطابق آمار، درآمد جستجوی صوتی از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ از ۲ میلیارد دلار به بیش از ۴۰ میلیارد دلار می‌رسد و احتمالا تا آخر سال ۲۰۲۲ چهار برابر می‌شود که البته محبوبیت‌ها و چالش‌هایی در این مسیر وجود دارد. جستجوی صوتی مهم‌تر از جستجوی متنی شده و به همین دلیل است که شما برای اینکه از این حوزه جدید استفاده کنید باید به تمام روش‌های متنوع سئو مسلط باشید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات