سفر به جزیره کیش با آژانس دلتابان

سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
دلتابان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های خرید و رزرو بلیط در ایران است و با سابقه‌ای قریب به ۲۵ سال، از به‌نام‌ترین شرکت‌های هواپیمایی محسوب می‌شود.
تبلیغات

مجموعه دلتابان به منظور ارتقای سطح کیفی گردشگری در کشور اقدام به راه‌اندازی تورهای لوکس در نقاط مختلف کشور و جهان کرده است تا مسافران بیشتری را مجذوب به خود کند.

اگر قصد دارید سفری به جزیره کیش داشته باشید، حتماً با این سؤال مواجه خواهید شد: «در کیش کجا بریم؟» در این مقاله برخی از برجسته‌ترین مناطق گردشگری در تور کیش را برای شما معرفی خواهیم کرد؛ اما پیش از آن، شرح کوتاهی بر این جزیره و ویژگی‌های آن خواهیم داشت.

جزیره کیش که یکی از زیباترین و جالب‌ترین جزایر ایران است، در قسمت جنوبی کشور قرار دارد و بخشی از استان هرمزگان به شمار می‌رود. از نظر آب و هوایی این جزیره از مناطق گرم و مرطوب است. به دلیل داشتن جاذبه‌ های طبیعی و تفریحات فوق‌العاده شاد، جزیره کیش هرساله میزبان مسافران بسیاری‌ است و به یکی از مقاصد گردشگری کشور ایران برای تمام مردم در سراسر دنیا تبدیل شده.

جزیره زیبا و مرجانی کیش، یکی از صدها جزیره در دنیا است که جاذبه‌ های طبیعی همچون ساحل‌های مرجانی، آب‌های شفاف و زلال دارد. ازآنجاکه این جزیره در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران بسیاری است، مسئولان این منطقه را مهم‌ترین و اصلی‌ترین جزیره در جنوب ایران نام‌گذاری کرده‌اند.

مکان‌های دیدنی جزیره کیش

بیایید پیش از آنکه اقدامی برای خرید بلیت تورهای جزیره کیش انجام داده باشیم، باید نکات جالب و مناطق دیدنی این جزیره را بیشتر بشناسیم، بهترین رستوران‌های کیش را علامت‌گذاری کنیم و کافه‌هایی برای گذراندن بخشی از شب انتخاب کنیم. اول به سراغ جاذبه های گردشگری این جزیره‌ی بی‌نظیر می‌رویم تا به‌راحتی یک تور را برگزینیم.

شهر زیرزمینی کاریز یکی از دیدنی‌های جزیره کیش

شهر زیرزمینی کاریز نام قناتی است با عمق ۱۶ متر از سطح زمین که با قدمتی دو هزار و پانصد ساله در جزیره کیش قرار دارد. طبق گفته مورخان، این شهر در گذشته آب مصرفی ساکنانش را از این قنات تأمین می‌کرد. با گذشت این همه سال از ایجاد آن، هنوز یکی از جاذبه های طبیعی جزیره بزرگ کیش به شمار می‌رود.

کلبه هور؛ بستری صخره ای در جزیره کیش

بستری صخره‌ای با نام کلبه هور یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جزیره کیش است. در قسمت جنوبی این دماغه غاری به چشم می‌خورد که در زمان مد منظره‌ای مثال‌زدنی و دیدنی ایجاد می‌کند. این دماغه محل زندگی جانداران آبزی گوناگونی است. این ناحیه بی‌نظیر از جزیره کیش یکی از صدها ناحیه دیدنی و تحسین برانگیز است که گردشگران را به خود می‍خواند.

تاکنون روستای دیدنی باغو در جزیره کیش را دیده‌اید؟

روستای دیدنی باغو یکی از کهن‌ترین روستاهای جزیره کیش است که در جنوب غربی آن واقع شده. قدمت این روستا به دوران حکومت قاجار می‌رسد. انواع درختان بومی منظره‌ای زیبا در این منطقه به وجود آورده است. یکی از زیباترین جاذبه ها در این مناطقریال مسجدی به قدمت قرن ۹ هجری قمری ا‌ست که طبیعت خارق‌العاده‌ی در جزیره کیش به گردشگران هدیه داده است.

شهر باستانی حریره در جزیره کیش

 شهر باستانی حریره، شهری مطلق به قرن پنجم تا دهم هجری قمری‌ است که در بخش شمالی جزیره کیش قرار دارد. وسعت این شهر به صد و بیست هکتار می‌رسد. این شهر باستانی در کنار مجموعه‌ی ورزشی المپیک قرار دارد و بقایای آن شامل حمام، مسجد، قنات و خانه‌های اعیانی از آن مشاهده می‌شود.

کشتی یونانی به گل ‌نشسته در جزیره کیش

در بخش سواحل غربی جزیره‌ی کیش بقایای کشتی به گل نشسته کشتی یونانی را می‌توان دید. منظره‌ای زیبا و چشم‌نواز در زمان غروب آفتاب در کنار این جاذبه گردشگری بی‌همتا به وجود می آید و این خود یکی از دلایل بازدید بیش از اندازه گردشگران از کشتی یونانی به گل نشسته است.

بازدید از پارک دلفین‌های جزیره کیش

پارک دلفین‌های جزیره کیش، مجموعه‌ای با مساحت صد هکتار در قسمت جنوب شرقی آن است. وجود گونه‌های مختلفی از پستانداران دریایی مانند شیر دریایی و دلفین بازدیدکنندگان را به این سمت از جزیره می‌کشاند و طرفداران زیادی دارد.

آکواریوم جزیره کیش

مانند تمام آکواریوم‌هایی که در شهرها وجود دارد، آکواریوم جزیره کیش  یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین جاذبه های گردشگری جزیره کیش به شمار می‌رود. این آکواریوم دارای دو بخش است که یکی زیستگاه کوسه‌ها و ماهی‌های بزرگ و دیگری زیستگاه هفتاد نوع ماهی تزئینی و گونه‌های نادر آب‌ شیرین است.

باغ پرندگان جزیره کیش

در حدود صد هکتار از مجموعه‌ی تفریحی پارک دلفین‌های جزیره‌ی کیش، به باغ پرندگان تخصیص داده شده است. در این باغ پرندگان، کلیه‌ی جانوران از تمساح، آهو و میمون گرفته تا فلامینگو، درنای تاج‌دار، لک‌لک و ... نگه‌داری می‌شوند و برای علاقه‌مندان به حیات وحش یک گزینه‌ی عالی است.

کهنسال‌ترین درخت

انجیر معابد کهنسال‌ترین درخت در جزیره کیش است که در نزدیکی شهر باستانی حریره قرار دارد. عمر این درخت بالغ بر پانصد تا ششصد هزار سال تخمین زده شده است و شایعه‌هایی مبنی بر خوش یمن بودن در پیشینه آن دیده می‌شود. از این رو بازدیدکنندگان برای طلب حاجت، ریسمان‌هایی  به شاخه‌های آن گره می‌زنند. وجود این نخ‌های رنگارنگ منظره زیبایی به وجود آورده است که دیدن آن خارج از لطف نیست.

پایاب‌های جزیره کیش

پایاب‌ها دهلیزهایی با شیب بسیار تند هستند که در کنار دهانه‌های چاه قنات قرار گرفته‌اند و قدمت این آن‌ها به دو هزار سال می‌رسد و در نزدیکی درخت انجیر معابد قرار دارند. البته این پایاب‌ها مورد بازسازی قرار گرفته‌اند و یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش محسوب می‌شوند. در مسیر حرکت به سوی پایاب‌ها تعدادی رستوران سنتی و کافه‌ی قدیمی به چشم می‌خورد که رفتن به آن‌ها خالی از لطف نیست.

خانه اعیانی؛ جاذبه ای در جزیره کیش

خانه‌ی اعیانی از دیگر جاذبه‌های گردشگری در شهر کیش است که قدمت آن به دوران حکومت ایلخانیان بازمی‌گردد. وسعت ساخت این خانه تاریخی بسیار زیاد است؛ اما در میان گردشگران شناخته‌شده نیست.

بوستان آهوان

در جزیره کیش فضایی به وسعت دو هتکار از فضای سبز و طبیعتی زیبا وجود دارد که محلی برای زیستن آهوهای زیبا و اصیل ایرانی است. آهوها در این مکان به‌طور آزادانه زندگی می‌کنند؛ اما حیوانات دیگری نیز در قفس ها نگه‌داری می‌شوند.

حمام تاریخی کیش

حمام تاریخی یکی از دیگر از جاذبه‌های گردشگری این شهر است که در شهر باستانی حریره قرار دارد. مساحت این حمام در حدود پانصد متر مربع است و از بخش‌های مختلفی همچون گرم‌خانه، تون حمام، اتاق گرم، سربینه و انبار تشکیل شده است. با توجه اشیای یافت‌شده در این حمام قدمت آن به قرن چهارم تا نهم قمری بازمی‌گردد.

سواحلی با آب زلال و شفاف

به دلیل وجود آب زلال و شفاف در جزیره کیش، شنا و قایق‌سواری یکی از گزینه‌هایی است که بیشتر گردشگران جزیره کیش را به خاطر آن انتخاب می‌کنند. با توجه به محدودیت‌هایی که در خصوص شنا برای زنان وجود دارد، مسئولان جزیره کیش پلاژهایی در قسمت‌هایی از ساحل ایجاد کرده‌اند. به این ترتیب بانوان می‌توانند با خیالی راحت شنا کردن و دوش گرفتن با آب شیرین را در کنار سالن‌های بدن‌سازی، زمین‌های مخصوص والیبال ساحلی و استراحت در کنار سایبان‌ها تجربه کنند.

با تمام آنچه گفته شد، جزیره کیش پر از جاذبه گردشگری جدید و باستانی است که انواع و اقسام تفریحات طبیعی و ساختگی مانند باغ راه ایرانی، سافاری، کارتینگ، خانه‌ی مردم‌شناسی بومیان کیش، پارک ساحلی مرجان، رالی خانواده، جزیره‌ی لاک‌پشت‌ها، پیست باگی و پارک ساحلی سیمرغ‌ها را برای گردشگران گرد هم آورده است. از بهترین رستوران های کیش و بهترین کافه های کیش هم نباید غافل شد و حتما به این مکان‌ها هم سری بزنید. با انتخاب هریک از تورهای جزیره کیش به‌راحتی می‌توانید اوقات خوشی در این جزیره سپری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات