سرویس تبلیغات بر اساس رفتار کاربران برای اولین بار در ایران ارائه می‌شود

سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس تبلیغات دیجیتال مبتنی بر رفتار کاربران برای اولین‌بار در ایران توسط یکتانت رونمایی شد. با این سرویس می‌توان کاربران را براساس رفتار در وب دسته‌بندی کرد و تبلیغات متناسب را به آن‌ها نمایش داد.
تبلیغات

اگر در حوزه مارکتینگ و فروش مشغول به فعالیت هستید، به‌خوبی می‌دانید که سگمنت‌بندی کاربران برای نمایش تبلیغات اهمیت ویژه‌ای دارد و تا چه حد می‌تواند با بهینه‌سازی بودجه کمپین‌ به کمک تمرکز روی مشتریان بالقوه، تأثیر تبلیغات را افزایش بدهد .به‌طور مثال اگر محصولی دارید که مختص خانم‌ها است، احتمالا به‌دنبال روشی هستید که تبلیغات خود را تنها به خانم‌ها نمایش بدهید.

تبلیغات دیجیتال توانسته است با استفاده از دیتا و هوش مصنوعی، ابزارهایی در اختیار تبلیغ‌کننده‌ها قرار دهد که کاربران هدف خود را بیابند و تبلیغات دقیق‌تری به ‌آن‌ها نمایش بدهند. سرویس ارائه‌شده توسط یکتانت در پاسخ به این نیاز طراحی شده است.

سرویس تبلیغات رفتار محور با استفاده از هوش مصنوعی و آنالیز رفتار کاربران در وب‌سایت‌های ناشر تبلیغات، آن‌ها را در سگمنت‌های مشخصی جا می‌دهد. تعداد وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده و توانایی آنالیز دقیق، امکان ایجاد سگمنت‌های دقیق با تعداد کاربران قابل‌توجه را فراهم می‌کند. در حال حاضر دو نوع سگمنت براساس ویژگی‌های دموگرافی و ویژگی‌های رفتاری کاربران ایجاد شده است.

  • در گروه سگمنت‌های دموگرافی امکان تفیکیک کاربران براساس جنسیت وجود دارد و تبلیغ‌کننده‌ها می‌توانند انتخاب کنند که تبلیغات خود را به خانم‌ها، آقایان یا هر دو نمایش بدهند.
  • در مرحله بعد و در گروه سگمنت‌های رفتاری، تبلیغ‌کننده‌ها می‌توانند انتخاب کنند که تبلیغات خود را به سگمنت‌های فعالان اقتصادی، علاقه‌مندان تکنولوژی، علاقه‌مندان مد و زیبایی، خانم‌های خانه‌دار و تناسب اندام نمایش بدهند.

این نوع سگمنتیشن نیاز به این دارد که تبلیغ‌کننده‌ها شناخت خوبی از پرسونای هدف هر کمپین داشته باشند و براساس این شناخت تصمیم بگیرند کدام سگمنت را برای تبلیغات هدف قرار بدهند.

این سومین محصول از گروه تبلیغات هدفمند است که در سال ۹۹ توسط یکتانت عرضه شده است. به نظر می‌رسد یکتانت سه‌گانه هدفمندی خود را تکمیل کرده است. حال باید منتظر باشیم تا ببینیم در سال ۱۴۰۰ چه اتفاقی در صنعت دیجیتال مارکتینگ کشور علاقه‌مندان را به خود جذب می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات