دوره‌های زبان آلمانی در موسسه زبان دهخدا

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
زبان آلمانی،‌ زبانی برای پیشرفت و موفقیت است. شاید این جمله یک شعار به نظر برسد؛ اما واقعیت، درستی این موضوع را نشان می‌دهد.
تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید، زبان بین‌المللی که شما در هر زمینه‌ای به آن نیاز دارید زبان انگلیسی است. اما این موضوع دلیل بر بی‌اهمیت بودن زبان‌های دیگر نمی‌شود؛ مخصوصاً زبان آلمانی که در بسیاری از کشورهای مهم اروپایی به‌عنوان زبان اول، دوم یا سوم تکلم می‌شود و بسیار نزدیک به زبان انگلیسی است و همپوشانی ۴۵ درصدی در بسیاری از موارد دارد.

زبان آلمانی در بسیاری از مواقع شما را از اینکه بخواهید حتی زبان انگلیسی را یاد بگیرید بی‌نیاز می‌کند؛ به‌عنوان مثال برای تحصیل در کشور آلمان که از جمله کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا است، اگر از سطح زبان آلمانی قابل قبولی برخوردار باشید نیازی به یادگیری زبان انگلیسی ندارید و این موضوع بسیار جذاب است. اگر عاشق آلمان باشید از صنعت گرفته تا فوتبال و مدل زندگی و رفاه و نظم آن، به‌راحتی فقط با یادگیری این زبان می‌توانید به کشور آلمان بروید و آرزوهای خود را تحقق بخشید. در کشورهایی چون سوئیس،‌ هلند،‌ بلژیک، لیختن‌اشتاین،‌ لوکزامبورگ و‌ اتریش زبان آلمانی نیز جزو زبان‌های مهم آن‌ها است و جمعیت بسیاری به زبان آلمانی صحبت می‌کنند و نیز در بسیاری از کشورهای دیگر به دلیل روابط با کشور آلمان، زبان آلمانی یکی از زبان‌های مهم برای برقراری ارتباط است. کسانی که به زبان انگلیسی مسلط باشند زبان آلمانی را به‌راحتی یاد خواهند گرفت و بالعکس.

یادگیری زبان آلمانی سخت است؟

از سؤالاتی که به‌صورت متداول بین زبان آموزان مطرح می‌شود سخت یا آسان بودن یک زبان برای یادگیری است. در مورد زبان آلمانی نیز این موضوع بسیار مورد بحث است و برخی بر اساس مدل گفتاری زبان آلمانی و فرهنگ و روابط حاکم در کشور آلمان تصور می‌کنند که زبان آلمانی از لحاظ دستوری و تلفظی بسیار سخت است. درصورتی‌که این زبان یک همپوشانی ۴۵ درصدی با زبان انگلیسی دارد و این موضوع در فهم بسیاری از معانی لغات و برخی از قواعد، زبان آلمانی را از زمره زبان‌های سخت جدا خواهد کرد. در نتیجه اگر در ابتدا برای یادگیری زبان آلمانی مشکل داشته باشید، پس از مدتی بعد از درک قواعد دستوری مشخص این زبان که از نظم خاصی برخوردار است به‌راحتی می‌توانید به این زبان مسلط شوید؛ اما در حالت کلی یادگیری یک زبان و سختی و آسانی آن برای افراد از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است و عوامل بسیاری در این موضوع دخیل هستند. از جمله این موارد می‌توان به سابقه یادگیری شما در بحث زبان، استعداد و علاقه شما، هدف شما از یادگیری زبان، تجربه یادگیری ناموفق به دلایل مختلف از جمله داشتن یک معلم ناکارآمد تا منابع نامناسب و نداشتن یک برنامه درست و مشخص می‌تواند هر زبانی را برای شما سخت و غیرقابل یادگیری کند. در نتیجه قبل از اینکه بگویید که آیا زبان آلمانی، زبانی سختی است یا خیر، بهتر است اول به موارد فوق توجه کنید و سپس متوجه خواهید شد که آیا یادگیری این زبان برای شما سخت است یا آسان است.

برای یادگیری زبان آلمانی از کجا شروع کنیم؟

در بحث آموزش و یادگیری یک زبان همواره هدف از یادگیری زبان مورد نظر مهم‌ترین رکن است. در نتیجه قبل از اینکه بخواهید به یادگیری زبان آلمانی یا هر زبان دیگر بپردازید، بهتر است اول مشخص کنید که چه هدفی از یادگیری این زبان در نظر دارید. سپس با توجه به نتیجه‌ای که می‌خواهید از این آموزش بگیرید، شروع به یک برنامه‌ریزی مدون و درست کنید و حتما در این قضیه با افراد باتجربه و دریافت مشاوره‌های درست از افرادی که در این زمینه تجربه کافی دارند، برای خود یک برنامه مشخص تعیین کنید. همواره قدم گذاشتن در راهی که در آن مقصد و هدف مشخصی وجود ندارد باعث گمراهی و شکست خواهد شد. از این‌رو به‌دنبال راه‌های کاربردی و مفیدی خواهید رفت که در یادگیری زبان آلمانی برای رسیدن به هدف خود به آن نیاز خواهید داشت؛ مانند انتخاب منابع مناسب، ثبت‌ نام در کلاس‌های مورد نیاز، مدت‌زمان آموزش، مطالعه و دیگر موارد که باعث می‌شود شما یادگیری زبان آلمانی را به بهترین وجه شروع کنید و به پایان برسانید. توصیه می‌شود در این خصوص با مشاوران مجرب که در بسیاری از آموزشگاه‌های زبان معتبر حضور دارند مشورت کنید تا به بهترین وجه به یادگیری زبان آلمانی بپردازید.

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می‌کشد؟

موسسه زبان دهخدا

این سؤال نیز یکی دیگر از سؤال‌هایی است که نمی‌توان به آن با یک کلمه جواب مشخص داد. البته مدت‌زمان یادگیری هر زبانی به‌طور متوسط مشخص است و به‌صورت استاندارد هر زبان برای یادگیری میزان حداقل زمان خاصی را نیازمند است. حدوداً زبان‌های انگلیسی و زبان‌هایی که با این زبان هم‌ریشه هستند مانند زبان آلمانی، از ۲ الی ۳ سال برای یادگیری و تسلط زمان نیاز دارند؛ اما این مدت‌زمان می‌تواند کمتر یا بیشتر  باشد؛ به صورتی که شرایط یادگیری و میزان زمان مطالعه هر فرد و نیز علاقه و استعداد در این زمان بسیار تأثیرگذار است؛ مثلا اگر شما برای به خاطر سپردن لغات حافظه خوبی داشته باشید، مسلما در این مسیر بسیار سریع‌تر حرکت خواهید کرد یا اینکه مشغله و فکر شما در زمان یادگیری هرچه بیشتر معطوف به یادگیری زبان باشد مطمئنا با تمرکز بیشتر و زمان کمتر به نتیجه مطلوب خواهید رسید در نتیجه این موضوع نیز به‌صورت نسبی برای افراد مختلف متغیر است. از این‌رو بهتر است به این موضوع از زاویه دیگر نگاه کنید و درگیر تبلیغات بیهوده برای یادگیری زبان در یک زمان کوتاه و شگفت‌انگیز نشوید.

ویژگی‌های زبان آلمانی

زبان آلمانی به‌عنوان یک زبان مستقل، ویژگی‌های منحصربه‌فرد دارد که باعث می‌شود با استفاده از این ویژگی‌ها این زبان برای زبان آموزان جذابت خاصی داشته باشد و همچنین نسبت به زبان‌های دیگر در یادگیری به شما کمک کند. در این زبان اسم‌ها معمولا دارای جنسیت هستند و از انسان تا اشیا به‌صورت مذکر، مؤنث و خنثی تقسیم‌بندی می‌شوند. در صرف افعال نیز زبان آلمانی دارای یک صرف فعل باقاعده است و زمانی‌که شما با این قواعد در موارد مختلف آشنا شوید به‌راحتی می‌توانید هر فعلی را که یاد می‌گیرید، صرف و در حالت‌های مختلف استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های زبان آلمانی گویش‌های مختلف این زبان است که می‌توان به آلمانی نو، آلمانی میانه، آلمانی سوئیسی، آلمانی پنسیلوانیا و... اشاره کرد. در بحث نوشتار نیز این زبان دارای قواعد املایی مشخصی بوده و کلمات به‌صورت مشخص و با یک روند تعیین‌شده در حالت‌های مختلف بکار برده می‌شوند. یکی از ویژگی‌های بارز این زبان ارتباط آن با زبان انگلیسی است و این دو زبان را می‌توان به‌عنوان خواهر یکدیگر تلقی کرد.

بهترین منابع زبان آلمانی

برای یادگیری زبان آلمانی مطمئنا داشتن یک منبع مناسب و کتاب‌ها و منابع کمک‌آموزشی بسیار مهم و در بحث آموزش زبان آلمانی اهمیت خواهد داشت. در نتیجه برای پیدا کردن بهترین منابع برای یادگیری زبان آلمانی نیاز به دانستن یک موضوع بسیار اهمیت دارد و آن موضوع این است که شما به‌دنبال چه هدفی هستید و برای آن به چه مدل منابعی نیاز دارید. ازاین‌رو کتاب‌های آموزشی جامع و کاملی برای اینکه بتوانند زبان آلمانی را با توجه به مهارت‌های زبان و تمامی جنبه‌های آن آموزش دهند طراحی شده‌اند که یکی از بهترین این منابع کتاب Menchen است که از جمله کتاب‌های به‌روز و کاربردی در بحث آموزش زبان آلمانی محسوب می‌شود. این کتاب در بسیاری از آموزشگاه‌های زبان ایران و نیز در خارج از کشور مورد استفاده است و آموزش زبان آلمانی را به زبانی ساده ارائه می‌کند. سطوح این کتاب بر اساس استانداردهای بین‌المللی به شش سطح تقسیم می‌شود که در سطح پیشرفته کتاب Sicher از این مجموعه استفاده خواهد شد. در کنار کتاب اصلی آموزش زبان آلمانی استفاده از منابعی دیگر برای تقویت لغات می‌توان به کتاب Basic German Vocabulary اشاره کرد. برای دیکشنری آلمانی به آلمانی کتاب Duden، دیکشنری آکسفورد آلمانی به انگلیسی و دیکشنری واریگ آلمانی به فارسی وجود دارد. یکی دیگر از منابع اصلی برای یادگیری زبان آلمانی کتاب Schritte است که این کتاب در شش سطح به آموزش زبان آلمانی از مبتدی تا پیشرفته می‌پردازد.

دوره‌های تخصصی یادگیری زبان آلمانی در آموزشگاه زبان دهخدا

یکی از بهترین راه‌های یادگیری زبان آلمانی، شرکت در کلاس آلمانی است. آموزشگاه زبان دهخدا با بیش از یک دهه آموزش زبان‌های خارجی، دارای مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش که شامل دپارتمان تخصصی زبان آلمانی و یکی از بهترین و معتبرترین آموزشگاه‌های زبان آلمانی در کنار سایر زبان‌های دیگر است. روش تدریس کاربردی و مکالمه محور این آموزشگاه که با استفاده از اساتید مجرب و native-like در زمینه زبان آلمانی باعث شده تا کلاس زبان آلمانی مؤسسه زبان دهخدا دارای بالاترین بازده آموزشی قرار گیرد و رضایت زبان‌آموزان را به بهترین وجه ممکن فراهم کند. با استفاده از بهترین منابع آموزشی و کمک‌آموزشی نوین نرم‌افزاری و  سخت‌افزاری، کیفیت کلاس‌های زبان آلمانی در این آموزشگاه برای زبان‌آموزان بسیار رضایت‌بخش است و شما می‌توانید در یک برنامه زمانی مدون این زبان را به‌راحتی یاد بگیرید و بر آن مسلط شوید. از ویژگی‌های بارز این آموزشگاه برگزاری کلاس آنلاین زبان آلمانی در بهترین پلتفرم آموزش آنلاین با قابلیت‌های ارتباط دوطرفه صوتی و تصویری و امکانات بالای نرم‌افزاری در بحث آموزش مجازی است که با بهره‌مندی از اساتید مجرب آموزش آنلاین حس شرکت در کلاس حضوری زبان آلمانی را خواهید داشت. تمامی کلاس‌های مؤسسه دهخدا به‌صورت مستمر توسط سوپروایزرهای دپارتمان آلمانی نظارت می‌شود و اساتید در پایان جلسات آموزشی موظف به ارائه گزارش‌ها هر جلسه درسی خواهند بود تا روند کلاس و آموزش زبان آموزان مورد بررسی قرار گیرد. کلاس زبان آلمانی خصوصی، گروهی، نیمه گروهی به‌صورت حضوری و آنلاین در این آموزشگاه برگزار می‌شود. برگزاری امتحانات استاندارد و منظم پایان ترم، دوره‌های آمادگی آزمون‌های بین‌المللی آلمانی و همچنین تعیین سطح و مشاوره رایگان از دیگر خدمات این مؤسسه زبان است. در پایان دوره زبان آلمانی به زبان آموزان مدرکی معتبر ارائه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات