انواع چمن مصنوعی در آسیا چمن

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
برای آشنایی با انواع چمن مصنوعی و خرید آن، می‌توانید با مشاوران آسیا چمن به‌عنوان بهترین تولیدکننده چمن مصنوعی در تماس باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.
تبلیغات

بیشتر مردم فکر می‌کنند تنها یک نوع چمن مصنوعی وجود دارد و خیلی از آن‌ها از تنوع این محصول بی خبرند؛ اما با یک جستجوی کوتاه در اینترنت، با انواع مختلفی از آن روبه‌رو خواهید شد. برای درک انواع چمن مصنوعی و کاربردهای آن می‌توانید با مشاوران و متخصصان در شرکت آسیاچمن به‌عنوان بهترین و بروزترین تولیدکننده چمن مصنوعی در تماس باشید تا بتوانید آگاهانه تر همه جوانب را بسنجید و بهترین تصمیم را بگیرید.

آسیاچمن

آشنایی با انواع چمن مصنوعی می‌تواند شما را به سمت یک انتخاب درست و مطمئن سوق دهد و موجب می‌شود از نتیجه کار رضایت کامل داشته باشید.

به‌طور کلی چمن مصنوعی به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • چمن مصنوعی ورزشی
  • چمن مصنوعی تزئینی

چمن مصنوعی ورزشی

چمن مصنوعی ورزشی دارای الیاف زبر و سخت است؛ یعنی باید این‌چنین باشد تا در برابر دویدن، افتادن، لیز خوردن و انجام حرکات ورزشی بازیکنان و ورزشکاران مقاومت کند و شکل و حالت خود را از دست ندهد.

این نوع چمن نسبت به چمن طبیعی امنیت بیشتری برای بازیکنان مهیا می‌کند و ریسک جراحت و آسیب به آن‌ها را در هر شرایطی به حداقل می‌رساند و حتی امکان ادامه بازی در شرایط و موقعیت‌های آب و هوایی نامناسب مانند بارش باران را نیز فراهم می‌کند.

کاربردهای چمن مصنوعی ورزشی

بیسبال و سافت‌بال

چمن مصنوعی برای این ورزش ها منحصرا به منظور افزایش دوام و ماندگاری در اثر تردد و رفت‌و‌آمد بسیار بالا طراحی شده است و از طرف دیگر سطح مطمئنی مهیا می‌کند تا بازیکنان بهترین بازی و عملکرد خود را به نمایش بگذارند.

فوتبال

چمن مصنوعی برای زمین فوتبال برای دریبل کردن، تکل زدن و اجرای حرکات متعدد فوتبالی به گونه ویژه و تخصصی طراحی شده است و سطح غیر لغزنده و امنی برای بازیکنان فراهم می‌کند.

همچنین خاصیت ضربه پذیری بالای چمن مصنوعی که موجب حرکت و چرخش ساده توپ و پاس دادن مؤثر بین بازیکنان می‌شود، بیش از هر چیزی آن را تبدیل به یک گزینه بسیار عالی برای زمین های فوتبال می‌کند.

هاکی

چمن مصنوعی موجب افزایش سرعت توپ می‌شود و ارتفاع پایل آن، برای ضربات فشاری استپ (Push) و اسکوپ کردن (Scope) بازیکنان طراحی شده است و موجب می‌شود بازیکنان بدون هیچ مانعی، تکنیک‌های بازی را به بهترین وجه ممکن اجرا کنند.

فوتسال

یکی از رایج‌ترین کاربردهای چمن مصنوعی در سالن‌های فوتسال است. در واقع چمن مصنوعی یک راه‌ حل کاربردی و به‌صرفه در این ورزش به شمار می‌رود؛ زیرا روزبه‌روز به دلیل افزایش شهرنشینی و افزایش شمار ساختمان‌های سر به فلک کشیده، زمین‌های ورزشی و بازی محدود و محدودتر می‌شوند و افراد بیشتری به ‌دنبال بازی در سالن‌های فوتسال می‌روند.

از این‌رو وجود یک چمن باکیفیت و مرغوب در سالن‌های فوتسال که در برابر حجم بازی‌هایی که در طول شبانه‌روز و سانس‌های مختلف صورت می‌گیرد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

چندمنظوره

چمن مصنوعی ورزشی برای اینکه در برابر ترافیک بالای پاها و تردد بسیار آسیب نبیند و مقاومت کند، بدون اینکه مانع فعالیت و عملکرد بازیکنان و ورزشکاران شود، مورد تست و بررسی قرار گرفته است.

با نصب این محصول می‌توانید از یک زمین برای انواع ورزش مختلف استفاده کنید، بدون اینکه نیازی به اتلاف وقت برای تمیز کردن و آماده کردن زمین برای گروه دیگری از بازیکنان در کار باشد.

چمن مصنوعی تزئینی

چمن مصنوعی ورزشی برای اجرای عملکردهای مختلف روی آن ساخته شده و چمن مصنوعی تزئینی برای اینکه چشم‌انداز زیبایی به وجود آورد، طراحی شده است؛ اما به این معنی نیست که دوام بالایی مانند چمن ورزشی دارد، بلکه آن‌ها بیشتر به این منظور ساخته شده‌اند تا جلوه بصری مکان مورد نظر را چند برابر زیبا و جذاب کنند.

مورد مهمی که باید درباره چمن مصنوعی تزیینی بدانید این است که همه آن‌ها یکسان نیستند. مواد به‌کاررفته و فرایند تولید هر دو می‌توانند کیفیت و ارزش محصول نهایی را تعیین کنند.

این نوع چمن موجب به وجود آمدن چشم‌انداز سبز باشکوهی می‌شود که می‌توانید در مکان‌های گوناگونی آن را نصب کنید و از حس آرامشی که به شما منتقل می‌کند، لذت ببرید.

آسیاچمن

کاربردهای چمن مصنوعی تزئینی

پارک حیوانات خانگی

با استفاده از چمن مصنوعی دیگر شاهد گل و لای چسبیده به پاها و بدن حیوانات خانگی نخواهید بود. همچنین به‌راحتی می‌توانید فضولات و ادرار آن‌ها را از روی چمن پاک کنید.

اگر همیشه سگ یا گربه‌تان با آن چشم‌های مظلوم شما را وادار می‌کنند تا از برنامه‌های خود بزنید و آن‌ها را به پیاده‌روی ببرید، باید بگوییم چمن مصنوعی به کمک شما آماده است.

با نصب چمن مصنوعی در بخشی از حیاط یا تراس خانه خود اجازه بدهید این موجودات نازنین انرژی خود را تخلیه کنند.

زمین بازی کودکان

 با چمن مصنوعی یک سطح یکدست و صاف و امن برای کودکان خود مهیا می‌کنید که هنگام بازی کردن و افتادن و لیز خوردن آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شود. کودکان عاشق فضای سبز مخصوصا چمن هستند تا روی آن بدوند و بازی کنند، شما می‌توانید با استفاده از چمن مصنوعی ساعات خوشی را برایشان فراهم کنید، بدون اینکه نگران سلامتی آن‌ها باشید.

زمین ورزشی در حیاط پشتی

خوب خیلی از خانواده‌ها دوست دارند همراه دوستان و اعضای خانواده و فامیل در محیط خصوصی خانه به تفریح و بازی بپردازند و شاد باشند. چمن مصنوعی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از لحظ لحظه کنار هم بودن خود نهایت لذت را ببرید و بهترین خاطره‌ها را با همدیگر بسازید.

حیاط خانه

 یکی از رایج ترین کاربردهای چمن مصنوعی تزئینی در حیاط مناطق مسکونی است. این چمن‌ها مانند حیاط پشتی برای بازی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و بیشتر جنبه تزئینی و ظاهری دارند و نمای خانه را چشمگیرتر نشان می‌دهند. از طرف دیگر مطمئنا روی ارزش ملک شما تأثیر بسزایی دارند.

هر کسی از خرید یک خانه مجهز به فضای سبز بی‌دردسر استقبال می‌کند، این طور نیست؟

چمن مصنوعی بین موزاییک

 چمن مصنوعی می‌تواند هم به‌تنهایی و هم همراه ‌با موزاییک و سنگفرش مورد استفاده قرار گیرد. این ترکیب خارق‌العاده، فضای منحصربه‌فردی به حیاط، اطراف استخر، پیاده‌رو، پارک و ... می‌دهد. تلفیق سنگ و چمن سبز می‌تواند هر مخاطبی را به یاد جنگل و منظره‌های سبز طبیعی بیاندازد.

اطراف استخر

ایجاد چشم‌انداز سبز در اطراف استخر با چمن مصنوعی تزئینی می‌تواند بدون اینکه دردسرهای چمن طبیعی را به جان بخرید، محیط شاد و لذت‌بخشی برای استراحت و سرگرمی شما فراهم کند. از جایی که چمن مصنوعی خاصیت زهکشی قدرتمندی دارد، نگران پاشیدن آب روی چمن و ایجاد سطح لغنزده و خطرناک نباشید.

دیوار سبز

بخشی از دکوراسیون منزل خود را با رنگ سبز چمن مصنوعی همراه کنید تا دکوراسیون شیک و مدرنی را مهمان چشم‌های خود کنید. نصب چمن مصنوعی روی دیوار حال و هوای خانه را دگرگون می‌کند و می‌تواند با وسایل خانه و سایر دکورهای موجود، هماهنگی بی‌نظیری در معرض نمایش بگذارد.

شباهت‌های چمن مصنوعی تزئینی و ورزشی

با وجود تفاوت‌های واضح و آشکاری که این دو نوع چمن مصنوعی دارند، می‌توانیم شباهت‌هایی بین آن‌ها مشاهده کنیم. در واقع این خصوصیت‌ها هستند که موجب محبویت هرچه بیشتر چمن مصنوعی در مصارف مختلف و پروژه‌های گوناگون می‌شوند:

  • بدون نیاز به هدر دادن آب و صرف هزینه‌های بسیار
  • نیاز به نگه‌داری بسیار اندک، بدون اینکه بخواهید بابت خرید ابزار یا به‌کارگیری افرادی تا به چمن مصنوعی شما رسیدگی کنند، متقبل هزینه‌های بسیار بالایی شوید
  • نبود مواد سمی و آلرژن در ساخت الیاف چمن مصنوعی
  • بدون اینکه چمن در اثر تماس با وسایل ورزشی یا وسایل خانه سنگین، دچار پارگی یا ساییدگی شود
  • بدون اینکه بخواهید آخر هفته‌ها را صرف مراقبت و رسیدگی از چمن خود کنید

حرف آخر

فرقی ندارد که از چمن مصنوعی به چه منظوری و در کجا استفاده می‌کنید، این محصول به این منظور ساخته شده است که باری از دوش‌تان بردارد تا بتوانید بدون صرف وقت و تلاش خیلی زیاد، از داشتنی چمن سبز و زیبا نهایت استفاده را ببرید.

 هدف این محصول این است که زمان ارزشمند خود را صرف امور مهم زندگی خود کنید، نه اینکه دغدغه زرد و بلند شدن چمن‌های خود را داشته باشید یا در برنامه ماهانه و سالانه خود هزینه‌های قابل توجهی برای آن کنار بگذارید.

این نیازها و اهداف شما است که بهترین نوع چمن مصنوعی را مشخص می‌کنند. از این رو با دقت مشخص کنید که می‌خواهید از چمن مصنوعی به چه منظوری، کجا و چگونه استفاده کنید.

همه این‌ها دست به دست هم می‌دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، چشم‌انداز فوق‌العاده کاربردی و زیبایی شاهد باشید که سال‌های سال برایتان ماندگاری دارد و روزهای زندگی‌تان را سبز و سرشار از آرامش می‌سازد.

آسیا چمن، همیشه سبز

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات