پلتفرم کلاس آنلاین کافه‌تدریس، رشد ۸۰۰ درصدی در ۹ ماه!

یک‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
پلتفرم کلاس آنلاین کافه‌تدریس رشدی ۸۰۰ درصدی در ۹ ماه اخیر تجربه کرده است.
تبلیغات

درحالی‌که می‌توان به‌سراغ پلتفرم کلاس آنلاین رایگان رفت، بسیاری از مؤسسات آموزشی، مدارس، استادان و برگزارکنندگان کلاس‌های آموزشی و وبینارها کافه‌تدریس را به‌عنوان پلتفرمی جامع برای راه‌اندازی کلاس مجازی خود انتخاب کرده‌اند. درادامه به پرسش‌های اساسی درباره‌ی پلتفرم کلاس آنلاین اشاره کرده و به این پرسش هم پاسخ داده‌ایم که چه عاملی بسیاری از افراد را مجاب کرده است به‌جای استفاده از پلتفرم کلاس آنلاین رایگان به‌سراغ کلاس آنلاین کافه‌تدریس بروند؟

پلتفرم کلاس آنلاین رایگان؛ یکی از ترندهای گوگل

پلتفرم کلاس آنلاین رایگان یکی از ترندهای ۶ ماه اخیر جست‌وجوی گوگل بوده است. جای تعجب هم نیست که همه‌ی افتخار رسیدن به این جایگاه را هم به‌پای شیوع ویروس کووید۱۹ بنویسیم. درواقع رفتن به‌سمت آموزش مجازی و برگزاری کلاس آنلاین یکی از درس‌هایی است که کرونا به ما داد؛ آن‌هم درحالی‌که به‌نظر می‌رسد مدت‌ها پیش باید به‌سراغ آن می‌رفتیم. حتی بدون کووید۱۹، کنارهم‌گذاشتن معضلاتی که در زندگی امروزی آموزش را به‌طورکلی دشوار می‌کند، ما را ناچار می‌کند به‌سمت راه‌اندازی کلاس مجازی حرکت کنیم.

در‌این‌میان، درحالی‌که می‌شد انتظار داشت انتخاب بسیاری پلتفرم کلاس آنلاین رایگان باشد، خدمات کلاس آنلاین کافه‌تدریس توانسته است رشدی ۸۰۰ درصدی تجربه کند. درواقع، گزینه‌ی بسیاری از افراد برای برگزاری کلاس آنلاین و وبینار برگزاری کلاس مجازی ازطریق کافه‌تدریس بوده است.

آیا پلتفرم کلاس آنلاین رایگان افسانه است؟

بیایید پیش از هر چیز تکلیفمان را با یکی از ترندهای ۶ ماه اخیر روشن کنیم: آیا پلتفرم کلاس آنلاین رایگان وجود خارجی دارد؟ البته پیداکردن خدمات رایگان برای بسیاری از ما بعید به‌نظر می‌رسد؛ اما در پاسخ به این پرسش باید گفت بله، بسیاری از پلتفرم‌های کلاس آنلاین خدمات رایگان دارند.

نکته‌ی مهم کارایی و جامع‌بودن آن‌ها است؛ چون صرف استفاده از فضای مجازی برای برگزاری کلاس به‌معنای برگزاری کلاس آنلاین نیست. کلاس آنلاین به پلتفرمی نیاز دارد که بتوان آموزش تعاملی را در آن برگزار کرد و محیطی شبیه به کلاس‌های حضوری در آن به‌وجود آورد. قبل از استفاده از هر‌یک از پلتفرم‌های کلاس آنلاین رایگان باید پرسید آیا آن‌ها نیازهای ما را برای برگزاری کلاس آنلاین برطرف می‌کنند یا صرفا استفاده از محیط مجازی را به‌همراه دارند؟

پلتفرم برگزاری کلاس آنلاین سرویسی است که با هدف برگزاری کلاس مجازی شکل گرفته است، نه صرفا حضور در فضای مجازی. این پلتفرم قرار است کلاس آنلاین را به کلاس‌های حضوری نزدیک کند؛ به‌طوری‌که بتوانیم همه‌ی کارهایی را در آن انجام دهیم که در کلاس حضوری انجام می‌دهیم. با‌این‌حساب، پلتفرم کلاس آنلاین مشخصه‌هایی دارد:

  • دسترسی در لحظه به کلاس از هر نقطه‌ی جغرافیایی
  • امکان به‌کاربردن همه‌ی ابزار آموزشی ازجمله تخته‌ی مجازی
  • به‌اشتراک‌گذاری انواع فایل در فضای کلاس ازطریق فعال‌کردن وب‌کم
  • حضور فعالانه‌ی در کلاس برای برگزاری کلاس مجازی به‌صورت کاملا تعاملی

سه گزینه‌ی اول را بسیاری از پلتفرم‌ها دراختیار شما قرار می‌دهند؛ اما برای اینکه به‌معنای دقیق کلمه با استفاده از کلاس آنلاین آموزش تعاملی داشته باشید، به امکانات جامع‌تری نیاز دارید. پلتفرم کلاس آنلاین رایگان لزوما این امکانات را به شما نمی‌دهد؛ اما چرا؟

چرا راه‌اندازی کلاس مجازی رایگان نیست؟

راه‌اندازی کلاس مجازی به‌صورتی‌که امکانات و ویژگی‌های گفته‌شده را داشته باشد، به پلتفرمی اختصاصی نیاز دارد. برخلاف تصور غالب، این پلتفرم صرفا نرم‌افزاری ساده و دم‌دستی مانند نرم‌افزارهای پیام‌رسان نیست؛ بلکه پلتفرمی است که به‌صورت تخصصی برای راه‌اندازی کلاس مجازی ساخته شده و به سرورهای قدرتمند متصل است که امکان اتصال در لحظه و در زمان واقعی (Real Time) را برای تعداد نامحدود شرکت‌کننده فراهم می‌کند و به‌طورکامل پشتیبانی فنی دارد. همه‌ی این‌ها هزینه‌های خودش را دارد تا درمجموع سرویسی دراختیار ما قرار گیرد که بتوانیم کلاس‌های درس را کاملا آنلاین و زنده و تعاملی برگزار کنیم.

چرا باید به فکر راه‌اندازی کلاس مجازی باشیم؟

تجربه‌ی زندگی زیر سایه‌ی کووید۱۹ بسیار دشوار بوده؛ اما همچنان تصور برگزاری کلاس‌های حضوری ناممکن است. اجازه دهید احتمالی نزدیک را در نظر بگیریم و فرض کنیم به این ویروس غلبه کرده‌ایم. در این حالت، چه الزامی به راه‌اندازی کلاس مجازی داریم؟ راه‌اندازی کلاس مجازی و برگزاری کلاس آنلاین مزیت‌های فراوانی را دراختیار ما، چه به‌عنوان برگزارکننده یا مدرس یا شرکت‌کننده‌ی کلاس آنلاین، قرار می‌دهد:

  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها با حذف‌کردن فضای آموزش حضوری یا به‌حداقل‌رساندن آن
  • صرفه‌جویی در وقت و انرژی برای رفت‌وآمد به کلاس حضوری و کاهش ترافیک و صرف زمان مفید بیشتر برای آموزش
  • امکان آموزش به همه‌ی افراد بالقوه و رسیدن به درآمد بیشتر با حذف رفت‌وآمد و دوری مسافت و استفاده‌ی بهتر از زمان
  • راهکاری برای کاهش آلودگی هوا و راهکاری قطعی برای برگزاری کلاس در روزهای آلودگی
  • امکان برگزاری برای آموزش کامل‌تر و همه‌جانبه‌تر با هدف یادگیری حرفه و مهارت

چرا باید با پلتفرم کلاس آنلاین کلاس مجازی برگزار کنیم؟

بسیاری از افراد وقتی می‌بینند پلتفرم کلاس آنلاین رایگان وجود ندارد و راه‌اندازی کلاس مجازی رایگان نیست، فورا به‌سمت برگزاری کلاس آنلاین در واتساپ، اسکایپ، تلگرام و... می‌روند؛ آن‌هم بدون اینکه هیچ‌یک از مزایای کلاس آنلاین را داشته باشند. چرا این کار اشتباه است؟ برای آموزش آنلاین باید دو فرض را در نظر گرفت: ۱. باید محیط شبیه به کلاس حضوری را در فضای آنلاین ایجاد کنیم؛ ۲. فضای کلاس آنلاین باید کاملا تعاملی باشد؛ در‌غیر‌این‌صورت‌، ناخواسته آموزش سنتی به ‌سبک صد سال پیش را انتخاب کرده‌ایم که در آن کمترین تعامل وجود ندارد و کاملا یک‌طرفه است و کمترین یادگیری را به‌دنبال دارد.

آموزش مدرن با هدف رسیدن به بیشترین یادگیری برمبنای آموزش تعاملی شکل گرفته است. آموزش آنلاین فقط زمانی می‌تواند به جایگزین مناسبی برای آموزش حضوری تبدیل شود که بتواند تعاملی برگزار شود. این ویژگی هم فقط با پلتفرم کلاس آنلاین ممکن است.

کافه تدریس

بهترین پلتفرم کلاس آنلاین چیست؟

با شیوع ویروس کرونا پلتفرم‌های مختلف کلاس آنلاین رشدی چشمگیر پیدا کردند و بسیاری هم پا گرفتند و توانستند به‌سرعت جایی برای خودشان باز کنند. در‌این‌میان، همه‌ی این پلتفرم‌ها اصول و روش تقریبا یکسانی را در پیش گرفته‌اند. احتمالا نام‌آشناترین پلتفرم کلاس آنلاین برای اغلب ما همچنان Adobe Connect است؛ البته نام‌های دیگری هم به‌چشم می‌خورد؛ از Big Blue Button و Blackboard گرفته تا نرم‌افزارهایی مانند Zoom یا پلتفرم‌هایی که گوگل یا مایکروسافت ارائه کرده‌اند. اگر به‌دنبال آشنایی با بهترین پلتفرم‌های کلاس آنلاین هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب بهترین نرم‌افزار برگزاری کلاس مجازی را بشناسید  را بخوانید.

پلتفرم کلاس آنلاین کافه‌تدریس چیست و چه امکانات و مزیت‌هایی دارد؟

پلتفرم کلاس آنلاین کافه‌تدریس یکی از گزینه‌های راه‌اندازی کلاس مجازی است. این پلتفرم به‌صورت اختصاصی برای برگزاری کلاس آنلاین طراحی و بومی‌سازی شده است. کاربران کافه‌تدریس می‌توانند بدون دردسرهای اضافی برای راه‌اندازی کلاس مجازی، با استفاده از این پلتفرم به امکانات بی‌شماری دسترسی داشته باشند:

  • امکان انتخاب محیط کلاس بین Adobe Connect یا پلتفرم اختصاصی کافه‌تدریس
  • دسترسی نامحدود از هر نقطه‌ی جغرافیایی بدون قطعی و با اینترنت ۵۱۲ مگابیت‌برثانیه
  • محیط بازطراحی‌شده برای آموزش تعاملی
  • امکان استفاده از تمامی امکانات آموزشی، از ابزاری مانند تخته‌ی مجازی و قلم نوری گرفته تا امکان به‌اشتراک‌گذاری انواع فایل
  • برگزاری کلاس با تعداد نامحدود استاد و شرکت‌کننده
  • مدیریت کامل و یکپارچه کلاس از لحظه‌ی راه‌اندازی تا بعد از برگزاری
  • نظارت کامل فعال‌کردن وب‌کم همه‌ی شرکت‌کنندگان و امکان حضوروغیاب هوشمند و خودکار
  • امنیت بسیار زیاد با استفاده از راهکارهای امنیتی متنوع
  • پشتیبانی کامل و تمام‌وقت فنی در تمامی روزهای هفته
  • امکان ضبط کلاس آنلاین و قرارگیری آن در داشبورد شرکت‌کنندگان به‌صورت خودکار
  • امکان تبلیغات دیجیتال برای کلاس‌های آموزشی و وبینارها با راهکارهای گسترده

چطور در کمترین زمان کلاس‌هایمان را آنلاین برگزار کنیم؟

همان‌طورکه گفتیم، برای راه‌اندازی کلاس مجازی شما گزینه‌های فراوانی دارید و هریک از سرویس‌های کلاس آنلاین هم مزیت‌هایی برای شما دارد. پلتفرم کلاس آنلاین کافه‌تدریس هم یکی از گزینه‌های جذاب برای راه‌اندازی کلاس آنلاین است.

با کافه‌تدریس می‌توانید در کمترین زمان کلاس آنلاین و آموزشگاه آنلاین و مدرسه‌ی آنلاین خود را راه‌اندازی کنید. این پلتفرم امکانات و مزیت‌ها را دراختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید محدودیت‌های معمول را فراموش کنید و با به‌صرفه‌ترین هزینه‌ی کلاس‌های حضوری‌تان را آنلاین برگزار کنید.

یکی از مزیت‌های سرویس کلاس آنلاین کافه‌تدریس محیط یکپارچه‌ی آن است که امکان برگزاری کلاس آنلاین در سریع‌ترین زمان را به شما می‌دهد. برای بررسی امکانات پلتفرم کلاس آنلاین کافه‌تدریس و آشنایی بیشتر با آن به لینک پلتفرم کلاس آنلاین کافه‌تدریس سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات