امکان «ورود با بازار» برای توسعه‌دهندگان در پنل پیشخان بازار فعال شد

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در برنامه و بازی‌های اندرویدی جذب و نگه‌داشتن کاربر موبایلی، مهم‌ترین دغدغه‌ی مدیران کسب‌وکارها و صاحبان برنامه و بازی موبایلی است و اگر از کاربران غفلت شود، دور‌از‌ذهن نیست که هر‌چه به‌دست آمده، با ریزش اساسی مواجه شود.
تبلیغات

در طول بازه‌ی حیات هر برنامه، کاربران ممکن است به‌دلایل گوناگونی مانند تعویض دستگاه یا پر‌شدن حافظه‌ی آن، برنامه‌ای را حذف و باردیگر نصب کنند. در این حالت ممکن است دیتای برنامه یا بازی خود را پاک یا نام کاربری یا رمز‌عبور را فراموش کنند. درنتیجه کاربر برای سازندگان برنامه و بازی به «آی‌دی مُرده» تبدیل می‌شود و کاربر با مراجعه‌ی مجدد به برنامه، تمام تجربه‌ی کاربری گذشته‌ی خود را اعم از امتیاز‌ها و پیشنهادها از دست می‌دهد. این تجربه‌ی کاربری نامطلوب موجب کاهش علاقه‌ی کاربر به ادامه‌ی استفاده از برنامه یا بازی می‌شود.

یکی از راه‌های جلوگیری از این مشکل، ثبت‌نام کاربر در برنامه و اختصاص «آی‌دی» یکتا به او است. در این صورت، کاربر همواره با نام کاربری یا رمز‌عبور و ارسال ایمیل یا پیامک ثبت‌نام برای سازنده شناسایی‌شدنی است و عوامل ذکر‌شده موجب تجربه‌ی کاربری نامناسب از برنامه‌ یا بازی نمی‌شود.

کافه بازار به‌منظور ارائه‌ی خدمات به توسعه‌دهندگان دارای برنامه در بازار، ویژگی «ورود با بازار» را ارائه می‌کند. با پیاده‌سازی این امکان در برنامه و بازی، توسعه‌دهندگان می‌توانند از ویژگی‌های متنوع این امکان جدید بهره‌مند شوند. قبل از هر چیزی، ابتدا لازم است در بخش کلاینت (Client) برنامه و بازی‌، کتابخانه‌ی ورود با بازار پیاده‌سازی شود. برای راهنمایی پیاده‌سازی، بازار سندی تهیه کرده است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

بعد از اجرای این بسته، دیگر لازم نیست توسعه‌دهندگان برای شناسایی کاربر سرور تهیه کنند و برنامه‌ی سمت سرور توسعه‌ دهند. افزون‌براین بدون صرف هزینه‌های فنی، توسعه‌دهندگان می‌توانند امتیاز‌ها و ایمیل و مرحله‌ی کاربر خود را روی سرورهای ابری بازار ذخیره و به‌آسانی بازخوانی کنند. با «حافظه‌ی درون‌برنامه‌ای بازار»، تجربه‌ی کاربری در حالت‌هایی مثل پاک‌کردن و نصب مجدد برنامه و تعویض دستگاه حفظ می‌شود.

اگر برنامه و بازی توسعه‌دهندگان از امکان پرداخت با بازار نیز استفاده می‌کند، پیاده‌سازی امکان ورود با بازار موجب می‌شود کاربران مسیر کوتاه‌تری برای پرداخت طی کنند و درنتیجه، احتمال خرید و درآمد آن‌ها افزایش خواهد یافت. از دیگر ویژگی‌های ورود با بازار می‌توان به نسخه وب آن اشاره کرد. اگر برنامه‌‌ به‌صورت PWA در بسترهای دیگر مانند iOS هم منتشر شده یا برنامه نسخه‌ی تحت‌وب داشته باشد، با به‌کارگیری امکان ورود با بازار، ثبت‌نام کاربران یکپارچه انجام می‌شود و برای هر کاربر چه روی پلتفرم اندروید، چه iOS و چه وب، ID منحصر‌به‌فرد ساخته و ارائه می‌شود.

به‌منظور استفاده از قابلیت ورود با بازار در وب، توسعه‌دهندگان می‌توانند به بخش ورود با بازار در پنل پیشخان برنامه‌ی خود مراجعه و از متغیرهای Client ID و Secret برای انجام عملیات ثبت‌نام کاربر و سپس هدایت وی به URL دلخواه در برنامه‌ استفاده کنند. برای راهنمایی این بخش به این آدرس بروید. برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های امکان جدید، می‌توانید به «آدرس» در بخش پیشخان توسعه‌دهندگان بروید و اطلاعات را دریافت کنید. درصورت بروز هرگونه مشکل یا سؤال نیز، توسعه‌دهندگان می‌توانند علاوه‌بر ارسال ایمیل به آدرس developers@cafebazaar.ir، با شماره‌تلفن ۹۱۰۰۹۷۹۸-۰۲۱ تماس بگیرند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات