تحصیل در سوئیس با موسسه حقوقی ملک پور

پنج‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
مطالعه 5 دقیقه
مؤسسه حقوقی ملک پور در مقاله پیش‌رو شرایط مهاجرت به نروژ و سوئیس از طریق تحصیل و هزینه‌های آن را بیان می‌کند.
تبلیغات

سوئیس، میزبان اغلب فرزندان سیاستمداران و دیگر اشخاص برجسته‌ای است که قصد ادامه تحصیل در یکی از برترین کشورهای جهان را دارند. سوئیس از جمله امن‌ترین کشورها و مقر سازمان ملل است. تحصیل در سوئیس، علاوه‌بر بهره‌مندی از کیفیت بالای آموزش در این کشور، تجربه زندگی در یکی از مرفه‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان را برای افراد فراهم می‌کند. دانشجویان می‌توانند ضمن تحصیل کار کرده و از موقعیت‌های مناسب شغلی پس از تحصیل در سوئیس استفاده کنند، چرا که نرخ بیکاری سوئیس پایین است و بسیاری از شرکت‌های برجسته و بین‌المللی در این کشور دفتر و شعبه دارند.

نرخ بیکاری سوئیس

تحصیل در سوئیس به سه زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی انجام می‌شود و دانشجویان بین‌المللی برای شرکت در دوره‌های تحصیلی به هر زبان، باید مدرک زبان با نمره مناسب آن مقطع را ارائه کنند. برای مثال، مدرک زبان آلمانی یا فرانسوی مورد نیاز برای دوره کارشناسی، B1 بوده و مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل در سوئیس در همین مقطع، آیلتس 6 و برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، آیلتس 6.5 و 7 است. برای تحصیل در سوئیس باید هزینه‌ای بین ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار در سال پرداخت کرد که بخشی از آن از طریق کار دانشجویی یا دریافت بورسیه تأمین می‌شود.

مهاجرت به اروپا

کشورهای اروپایی با آب و هوای مناسب و رشد اقتصادی چشم‌گیر، مقصد مناسبی برای متقاضیان مهاجرت به‌حساب می‌آید. مهاجرت به اروپا از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است و بر این اساس، افراد با شرایط متفاوت می‌توانند برای مهاجرت به اروپا اقدام کنند. تحصیل در اروپا یکی از پرتقاضاترین روش‌های مهاجرت است که به زبان‌های مختلفی نیز انجام می‌شود؛ تحصیل به زبان‌های آلمانی، فرانسوی، انگلیسی و... . کشورهایی چون آلمان، فرانسه و اتریش در صورت تحصیل به زبان رایج آن کشور، تحصیل رایگان را برای متقاضیان فراهم می‌کنند. برخی کشورها نیز تنوعی از بورسیه‌ها را ارائه می‌دهند؛ به‌طوری‌که بخش زیادی از هزینه‌های تحصیل و زندگی را پوشش می‌دهد و به‌نوعی تحصیل رایگان را برای دانشجویان فراهم می‌سازد. اغلب کشورها به دانشجویان، فرصت حضور پس از تحصیل و کاریابی را می‌دهند. مهاجرت به اروپا از طریق کار، یکی از کم هزینه‌ترین روش‌های مهاجرت است و به دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمایی در کشور مورد نظر نیاز دارد. کشورهای آلمان و اتریش با صدور ویزای جستجوی کار، به متقاضیان واجد شرایط اجازه می‌دهند که برای مدت ۶ ماه در این کشورها حضور یابند و به جستجوی کار بپردازند. باید توجه داشت که نرخ بیکاری در برخی کشورها مانند ایتالیا نسبت به برخی کشورهای دیگر مانند آلمان بالاتر است.

مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه‌گذاری در خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید سهام، فرانچایز و در برخی دیگر از طریق خودحمایتی امکان‌پذیر است. هزینه مورد‌نیاز و آثار اقامتی هر یک از این روش‌ها متفاوت است. کشورهایی مانند پرتغال و اسپانیا نیز با خرید ملک، اقامت دائم و پاسپورت اعطا می‌کنند. خودحمایتی که بی دردسرترین روش مهاجرتی برای متقاضیان است، نیاز به تمکن مالی دارد و اخذ اقامت و تابعیت کشورهایی چون فرانسه، اتریش، سوئیس، پرتغال و یونان را فراهم می‌سازد. مهاجرت به اروپا از طریق تولد، برای فرزندانی امکان‌پذیر است که یکی از والدین آن‌ها دارای تبعه اروپایی باشند. با ازدواج با فردی از تبعه اروپا نیز می‌توان پس از گذشت چند سال از زندگی مشترک، اقامت و تابعیت اروپا دریافت کرد. پناهندگی که روشی غیرقانونی برای مهاجرت است، تنها برای افرادی منجر به اقامت و تابعیت می‌شود که طبق تعریف کنوانسیون ژنو، واجد شرایط شناخته شوند. هرچند این روش به دلیل دشواری‌ها و خطرات بسیار توصیه نمی‌شود. کشور اتریش با صدور ویزای هنرمندان، شرایط مهاجرت این قشر از افراد را فراهم کرده است. هنرمندان و افراد موفقی که با داشتن درآمد کافی از حرفه خود، توانایی خوداشتغالی را داشته باشند، می‌توانند برای مهاجرت به اروپا اقدام کنند.

مهاجرت به نروژ

مهاجرت به نروژ را می‌توان در قالب روش‌های هفتگانه مهاجرت مورد بررسی و مطالعه قرار دارد. کشور اسکاندیناوی نروژ با نرخ بیکاری حدود ۳ درصد در سال ۲۰۲۰، شرایط مناسبی را برای متقاضیان کار در این کشور فراهم می‌کند؛ اما مهاجرت از این روش، به دریافت پیشنهاد کاری از نروژ و تسلط به زبان نروژی برای برقراری ارتباط در محیط کاری نیاز دارد.

نرخ بیکاری نروژ

مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل، برای دانشجویان مقطع کارشناسی بدون هزینه و برای دانشجویان ارشد و دکترا دارای هزینه است؛ البته باید توجه داشت که تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی، تنها به زبان نروژی امکان‌پذیر است؛ در‌حالی‌که تحصیل فوق لیسانس و دکترا در این کشور به زبان انگلیسی نیز ممکن است. در روش دیگر مهاجرت به نروژ، افراد با انتقال سرمایه خود و سرمایه‌گذاری در این کشور می‌توانند به اقامت و تابعیت دست یابند که بهترین این روش‌ها، خرید اوراق قرضه ‌است. فرزندانی که دارای والدین نروژی باشند، در بدو تولد اقامت و تابعیت نروژ را دریافت می‌کنند. ازدواج با فردی از تبعه نروژ و ادامه زندگی پس از چند سال، یکی از راه‌های مهاجرت به نروژ است. پناهندگان واجد شرایط بر اساس تعاریف کنوانسیون ژنو می‌توانند برای مهاجرت به نروژ و اخذ اقامت این کشور اقدام کنند؛ اما توجه داشته باشید که این روش دارای خطرات بسیاری است و به همین دلیل توصیه نمی‌شود.

چنانچه قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی یادشده را دارید یا در صدد به دست آوردن اطلاعات دقیق و مبرهن مهاجرتی هستید، همواره می‌توانید با دفاتر مؤسسه ملک پور (MIE اتریش) از طریق سایت officialmalekpour.com و همچنین از مشاوره اولیه تلفنی ‌رایگان، اطلاعات به‌روز مهاجرتی مورد نظرتان را به دست آورید و از طریق مشاوره با کارشناسان و مشاوران ارشد مجموعه، به بهترین نتیجه و انتخاب کشور و مسیر مهاجرتی رهنمون شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات