خرید آنلاین انواع گیتار از فروشگاه اینترنتی تهران ملودی

خرید آنلاین انواع گیتار از فروشگاه اینترنتی تهران ملودی

فروشگاه اینترنتی تهران ملودی امکان خرید آنلاین و حضوری انواع گیتار، شامل گیتار کلاسیک، گیتار الکتریک، گیتار آکوستیک، گیتار بیس و سایر متعلقات مانند سیم گیتار و... را فراهم کرده است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در ماه‌های اخیر، بسیاری از کنسرت‌ها، جلسات ضبط، کمپین‌های تبلیغاتی و حتی فیلم‌برداری موزیک ویدئوها به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، با محدودیت‌های جدی روبه‌رو شده‌اند. بنابراین در این شرایط، بخش بزرگی از صنعت موسیقی، با اخلال و مشکلات جدی دست‌وپنجه نرم می‌کند. از طرفی، با توجه به اینکه در ۶ ماه اخیر، مردم بیشتر وقت‌شان را در خانه سپری می‌کنند، یکی از بخش‌های صنعت موسیقی نه‌تنها افت نکرده، بلکه شاهد رشد حیرت‌انگیزی بوده؛ بخش فروش ادوات موسیقی و به‌ویژه گیتار آکوستیک و الکتریک. 

در این بین، کمپانی فندر رکورد خرید و فروش گیتار را جابه‌جا کرده و با وجود تمام پیش‌بینی‌ها، در سال سخت و دشوار ۲۰۲۰ ، فروش بسیار خوبی را تجربه کرده. در این راستا، Andy Mooney مدیر اجرایی کمپانی فندر در مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفته: "ما هرگز پیش‌بینی نمی‌کردم که در این سال سخت و عجیب و غریب بتوانیم رکورد فروش بیشترین گیتار را بزنیم.

Andy Mooney ادامه می‌دهد: «کمپانی ما تاکنون رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرده اما تفاوت این رکورد با سایر رکوردهای فندر در آن است که ما امسال توانستیم رکورد جدیدی در فروش بیشترین تعداد گیتار در تاریخ کمپانی فندر را به ثبت برسانیم. نکته جالب‌توجه این است که رشد فروش روزانه ما برای اولین‌بار، ۲ رقمی شد و ما در این مدت توانستیم طیف وسیعی از سازهای مبتدی با قیمت گیتار مناسب و حرفه‌ایمان را به فروش برسانیم. صادقانه بگویم… اگر در ماه مارس با من مصاحبه می‌کردید، من هرگز نمی‌توانستم تصور کنم که امروز به این جایگاه برسیم!»

این رکوردها فقط مختص فروشگاه‌های فیزیکی نیستند. با تعطیلی فروشگاه‌های فیزیکی در بهار و اوایل تابستان، خرده‌فروشی‌های آنلاین سود بسیار خوبی را از شرایط پیش‌آمده نصیب خود کردند. طبق گزارش نشریه تایمز، فروشگاه اینترنتی Guitar Center در ایالات متحده یک رشد ۳ رقمی را در میزان فروش گیتارهای رده‌بالا موجود در وب‌سایت‌اش تجربه کرده است. 

نکته جالب آن است که فروش گیتار آکوستیک پابه‌پای گیتار الکتریک ادامه داشته و هر ۲ رشد خوبی را تجربه کرده‌اند. Chris Martin مدیر اجرایی C.F. Martin & Co طی مصاحبه‌ای که با نیویورک‌تایمز داشته، این رشد را «بسیار جذاب» ارزیابی کرده و می‌گوید: «این میزان تقاضا برای گیتارهای آکوستیک، واقعا باورنکردنی است. من قبلا شاهد رونق بازار گیتار و ثبت رکوردهای بزرگ بوده‌ام، اما رکوردهایی که این روزها جابه‌جا می‌شوند، واقعا مرا شگفت‌زده کرده‌اند.»

Kurt Listug یکی از بنیان‌گذاران کمپانی می‌گوید: «از لحاظ تعداد سفارشات دریافتی، ماه ژوئن امسال بزرگ‌ترین ماه ژوئن در تمام سال‌های فعالیت شرکت بود.»

البته بخشی از سفارشات، به مسائلی مانند رشد جمعیت و افزایش تعداد افراد بی‌کار مانند زنان و جوانان، نسبت داده می‌شود. کمپانی فندر قصد داشت در سال ۲۰۲۰ ، مدل‌های بیشتری از سری گیتارهای Signature را مخصوص بانوان طراحی و به بازار عرضه کند. ما بی‌صبرانه منتظر مدل‌های استثنائی فندر هستیم اما تا همین‌جا هم افزایش تعداد نوازندگان مبتدی خانم، صنعت موسیقی را حسابی هیجان‌زده و دل‌گرم کرده است. 

با وجود قرنطینه و پیشنهاد اشتراک ۳ ماهه رایگان پلتفرم Fender Play، تعداد اعضای این سرویس از ۱۵۰.۰۰۰ نفر به رقم باورنکردنی ۹۵۰.۰۰۰ نفر افزایش یافته است. 

Rob Laing یکی از نویسندگان سایت MusicRadar می‌گوید: «ما در MusicRadar، همیشه تعداد متقاضیان سرویس آموزش آنلاین‌مان، که برای مبتدیان و موزیسین‌های حرفه‌ای طراحی شده، را رصد می‌کنیم و بعد از همه‌گیری کرونا و قرنطینه خانگی، متوجه افزایش «شدید» تقاضاها شدیم.»

طبق گزارش فندر، ۲۰ درصد کسانی که تازه شروع به استفاده از این پلتفرم آموزشی کرده‌اند، کمتر از ۲۴ سال و ۷۰ درصد کل اعضای این سرویس، کمتر از ۴۵ سال دارند. نکته جالب توجه آن است که قبل از همه‌گیری ویروس کرونا در ماه مارس، نوازندگان خانم، ۳۰ درصد از این جمعیت را تشکیل می‌دادند اما بعد از همه‌گیری، این رقم به حدود ۴۵ درصد رسیده است. 

البته این را هم باید در نظر داشته باشیم که یادگیری هر ساز مانند پیانو، ویولن، گیتار و… ، زمان‌بر است و در یک فرصت محدود نمی‌توان به یک نوازنده حرفه‌ای تبدیل شد. بنابراین بعد از قرنطینه، مردم به کارشان بر می‌گردند و وقت کمتری در خانه حضور دارند. پس مهم‌ترین نکته در مورد این آمار حیرت‌انگیز آن است که آیا افرادی که تازه به این سرویس‌های آموزش آنلاین ملحق شده‌اند، یادگیری‌شان را ادامه می‌دهند یا خیر. برای پاسخ به این سؤال، به گفت‌وگویی که سال گذشته با Andy Mooney داشتیم فکر می‌کنیم… او در آن مصاحبه فاش کرده بود که تعداد بسیار زیادی از هنرجویان مبتدی و تازه‌وارد، بعد از مدت کوتاهی دیگر یادگیری را ادامه نمی‌دهند و آن را رها می‌کنند.

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید