تعمیر گیربکس‌‌های CVT در تعمیرگاه مرکزی مدیران خودرو

چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جعبه‌دنده‌های CVT در چند سال اخیر به کشور ما وارد شده‌اند و شاید به لحاظ تکنولوژی جوان و تازه باشند. CVT نوعی جعبه‌دنده‌ی خودکار با تغییر ضریب دنده به‌صورت پیوسته است.
تبلیغات

بسیاری از  خودروهای ژاپنی چون تویوتا، نیسان و میتسوبیشی که به دوام معروف هستند، از جعبه‌دنده‌‌ی CVT استفاده می‌کنند که می‌تواند کارایی آن را به‌خوبی نشان دهد. یکی از شرکت‌هایی که در بسیاری از محصولات خود از این نوع جعبه‌دنده‌های خودکار استفاده کرده شرکت مدیران خودرو است. خودروهای ایکس 33، تیگو 5، آریزو 5 و آریزو 6 از این نوع جعبه‌دنده استفاده کرده‌اند که مزیت آن‌ها کاهش مصرف سوخت، افزایش شتاب ثانویه و همینطور راحتی تعمیر و نگه‌داری است؛ اما بخش دیگر و مهم مسئله تعمیر و نگه‌داری است. در اینجا می‌خواهیم به معرفی مرکز خدمات تعمیر جعبه‌دنده‌های CVT شرکت مدیران خودرو بپردازیم. در این مرکز تخصصی کارشناسانی مشغول به کار هستند که تحت آموزش‌های بسیار بالا قرار گرفته‌اند و به‌صورت مداوم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و از سوی دیگر, این خط دارای بهترین ماشین‌آلات ویژه تعمیر این جعبه‌دنده‌ها است.

مدیران خودرو

مراحل تعمیر این جعبه‌دنده‌ها این‌گونه است که ابتدا جعبه‌دنده‌هایی که برای سرویس به این مرکز فرستاده می‌شوند، دمونتاژ می‌شوند و شستشوی الکتراسونیک صورت می‌گیرد (شستشو با امواج فراصوت)؛ سپس قطعات معیوب شناسایی و جدا می‌شوند عملکرد تورک کانورتر و شیر برقی با دستگاه‌های مخصوص مورد تست قرار می‌گیرد. بعد از آن پوسته‌های جعبه‌دنده با استفاده از تکنولوژی سندبلاست کاملا نو می‌شوند، قطعات لازم  و روغن به‌صورت اورجینال از انبار اصلی قطعات شرکت تأمین می‌شود و دوباره جعبه‌دنده با قطعات جدید جایگزین و مونتاژ می‌شود. اما در این بخش وارد مرحله مهم و حساسی می‌شویم که مرحله شبیه‌سازی است. در این مرحله شرایط موجود و کلیه پارامترهای فنی شامل فشارها (فشار روغن) و دورها را خودکار تست می‌کنند و با مقادیر مرجع استاندارد سنجیده می‌شوند و در صورت اطمینان از عملکرد آن، آماده تحویل به مشتری می‌شود.

بدین گونه تعمیر این جعبه‌دنده‌ها با دقت و کیفیت بالا انجام می‌گیرد که استفاده از قطعات اصلی، سیستم مکانیزم با دقت بالا و نظارت شرکت مدیران خودرو از مزایای اصلی به حساب می‌آید. نکته مهم، اعطای گارانتی ۶ ماه یا ۱۰ هزار کیلومتر از طرف شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو برای این جعبه‌دنده‌ها است که اطمینان خاطر به همراه دارد.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات