مشاوره درباره تحصیل در استرالیا با اسمارت اپلای

سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کشور استرالیا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان در زمینه آموزش عالی و کاری شناخته می‌شود.
تبلیغات

از ۲۴ میلیون نفر جمعیت استرالیا، تقریبا نیمی (۴۷ درصد) در خارج از مرزهای این کشور متولد شده‌اند یا یک والد خارجی دارند. درصد فراوانی از این افراد فقط برای تحصیل در استرالیا به این کشور مهاجرت کرده‌اند. استرالیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی جهان و ششمین کشور بزرگ جهان از‌لحاظ مساحت و تنها کشوری است که یک قاره را اداره می‌کند. بسیاری از مردم در سراسر جهان استرالیا را کشوری زیبا می‌شناسند؛ اما با داشتن شش شهر مدرن از کیفیت زندگی در کلاس جهانی برخوردار است. همچنین، سیستم آموزش‌و‌پرورش و دانشگاهی این کشور یکی از سیستم‌های آموزشی برتر جهان است. این دلایل باعث شده سالانه تعداد زیادی برای زندگی و کار و تحصیل به استرالیا مهاجرت کنند.

چرا تحصیل در استرالیا؟

تصمیم‌گیری برای تحصیل در خارج از کشور تصمیم بزرگی است. فراتر از اینکه دوستان و خانواده خود را باید ترک کنید، ممکن است درباره‌ی رشته‌ی تحصیل و دانشگاه دچار مشکل شوید. دانشگاه‌های برتر، طبیعت باورنکردنی، شهرهای پر‌جنب‌و‌جوش و چندین اقیانوس، تنها برخی از دلایل انتخاب بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در استرالیا است. گرچه تحصیل در خارج از کشور ممکن است کمی دلهره‌آور باشد، برخورداری از امکانات متنوع حین تحصیل و رشد فردی نیز دلایلی است که می‌توان با آن‌ها بر این دلهره غلبه کرد. این کشور فرصت‌های بسیار متنوعی برای فردی فراهم می‌کند که قصد دارد در استرالیا تحصیل کند. درادامه به دلایلی اشاره کرده‌ایم که باعث می‌شود استرالیا را به‌عنوان مقصد تحصیل در خارج از کشور انتخاب کنید.

دانشگاه‌های باکیفیت و بورسیه‌ی تحصیلی و رشته‌های متنوع

دانشجویان بین‌المللی برای ادامه‌ی تحصیل در استرالیا انتخاب‌های متنوعی دارند. در استرالیا درمجموع ۴۳ دانشگاه وجود دارد: چهل دانشگاه استرالیایی و دو دانشگاه بین‌المللی و یک دانشگاه خصوصی. البته فقط بحث کمیت نیست و این دانشگاه‌ها کیفیت آموزشی چشمگیری ارائه می‌دهند. حضور شش دانشگاه استرالیا در بین صد دانشگاه بین‌المللی برتر دنیا شاهدی بر این مدعا است.

اسمارت اپلای

ازآنجاکه دانشگاه‌های استرالیا در رتبه‌های برتر جهانی قرار دارند، تعجب‌آور نیست این دانشگاه‌ها بسیاری از رشته‌های پرطرفدار و گرایش‌های مختلف را ارائه می‌دهند. چه در حال تحصیل مهندسی باشید، چه زبان و ادبیات انگلیسی و چه پزشکی یا ریاضیات، هنگام تحصیل در استرالیا گزینه‌ها و گرایش‌های مختلفی برای تحصیل وجود دارد. سیاست استرالیا از‌نظر جذب دانشجویان خارجی نسبتا جدید است؛ به‌همین‌دلیل، فرصت‌های بورس تحصیلی بیشتری در‌مقایسه‌با ایالات متحده یا انگلستان ارائه می‌دهد. همچنین، باید این نکته را در نظر گرفت که استرالیا کشوری کم‌جمعیت و در‌عین‌حال وسیع است که می‌تواند با شتاب بیشتری درمقایسه‌با سایر نقاط جهان در جایگاه برترین کشورها ازلحاظ فرصت‌های تحصیلی برای مهاجران جای بگیرد.

دسترسی آسان به ویزای تحصیلی استرالیا

اگر برای ادامه تحصیل به‌دنبال دریافت ویزای دانشجویی در کشوری خارجی هستید، استرالیا روند ساده‌ای برای دریافت ویزای دانشجویی دارد. برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا کافی است تا ابتدا ازطریق دانشگاه یا مؤسسه‌ی دانشجویی پذیرش بگیرید و بعد از دریافت پذیرش، برای اخذ ویزا اقدام کنید. یکی از الزامات گرفتن ویزای تحصیلی ارائه‌ی مدرک زبان معتبری است. همچنین، باید از تمکّن مالی برخوردار باشد تا نشان دهد ازلحاظ مالی شرایط تحصیل در استرالیا را دارید. در برخی مواقع هم، نیاز خواهد بود معاینه‌ی پزشکی و سابقه‌ی بیمه‌ی درمانی خود را هم ارائه دهید.

تنوع فرهنگی و اجتماعی استرالیا

اسمارت اپلای

یکی از مواقعی که باعث می‌شود شرایط تحصیل در استرالیا جذاب باشد، تنوع فرهنگی و اجتماعی این کشور است. این تنوع در زمینه‌های مختلف باعث می‌شود با افراد مختلف از کشورهای دیگر آشنا شوید. فرصت شرکت در جشن‌های بین‌المللی را داشته باشید. همچنین، امکان یادگیری زبان‌های مختلف داده می‌شود. علاوه‌بر‌این دانشگاه‌های استرالیا در دو محیط روستایی و شهری واقع شده‌اند. هر جا را برای تحصیل انتخاب کنید، می‌توانید به‌راحتی به تعدادی از شهرهای همسایه سفر کنید. هر‌یک از آن‌ها تجربه‌های بی‌نظیری از ساحل سیدنی گرفته تا بوتیک‌های خرید عجیب ملبورن را ارائه می‌دهد.

امکان کار حین تحصیل و بعد از آن

اگر نگران هزینه‌های زندگی و سختی شرایط تحصیل در استرالیا از‌لحاظ مالی هستید، بهتر است نگرانی را کنار بگذارید. با ویزای دانشجویی مجاز هستید در‌کنار دوره‌‌های تحصیلی‌تان و در ایام تعطیل کار کنید؛ فرصتی که بسیاری از کشورهای دیگر از آن برخوردار نیستند. ازآنجاکه حداقل دستمزد در استرالیا ۱۷ دلار در هر ساعت است، کار به‌صورت نیمه‌وقت می‌تواند تا حد زیادی برای جبران هزینه‌های یک ترم کافی باشد. افزون‌براین، امکان کارآموزی در برخی از دانشگاه‌های استرالیا فراهم شده است و درواقع، برخی از دانشگاه‌ها دوره‌های کارآموزی یا فرصت‌های شغلی نیمه‌وقتی به دانشجویان ارائه می‌دهند. علاوه‌بر‌ این موارد، ویزای تحصیلات تکمیلی موقت نیز در استرالیا وجود دارد که به برخی از دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد در استرالیا بمانند و پس از فارغ‌التحصیلی به کارشان ادامه دهند. فرصت‌های شغلی نیز بعد از تحصیل به‌ویژه اگر در رشته‌ی خود جزو بهترین‌ها باشید، بدون شک اندک نخواهد بود.

سخن پایانی

با‌توجه‌به نکات گفته‌شده، جای تعجب نیست که سالانه هزاران نفر برای اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی استرالیا اقدام می‌کنند. شما هم اگر جزو آن دسته از افراد هستید که بین مقاصد مختلف برای مهاجرت تحصیلی مرددید، بهتر است شرایط کشورهای مختلف مانند تحصیل در کانادا را باهم بسنجید و بعد از مقایسه دست به انتخاب بزنید. بااین‌حال، اگر تصمیم گرفته‌اید فضای آموزشی پیشرفته استرالیا را تجربه کنید، با گرفتن مشاوره‌های لازم از مؤسسات معتبر و متخصص در این زمینه مثل مؤسسه ویزاپیک، خود را برای تجربه‌ی دنیایی متفاوت به‌منظور یادگیری و علم‌آموزی و فرصت‌های شغلی عالی در آینده آماده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات