پاور بانک‌های همه‌چیزتمام هترون

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
گسترش استفاده از وسایل دیجیتالی مبتنی‌بر باتری، باعث شده است که بازار وسایل جانبی آن‌ها نیز گسترش‌ یابد و شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌همراه و وسایل دیجیتال متناسب با نیازهای مشتریان محصولات جدید و متنوعی تولید و عرضه کنند.
تبلیغات

پاور بانک یکی از وسایل جانبی است که استفاده از آن به‌دلیل دردسترس‌نبودن پریزهای برق یا فراموش‌کردن به‌همراه‌بردن شارژر تلفن‌همراه، رواج زیادی پیدا کرده است. البته استفاده از پاور بانک به گوشی‌های تلفن همراه هوشمند یا غیرهوشمند محدود نمی‌شود؛ زیرا هرگونه وسیله دیجیتال قابل‌شارژ نظیر تبلت، MP3 Player، دوربین و هدفون می‌تواند به پاور بانک متصل شود. استفاده از پاور بانک برای شارژ لپ‌تاپ ویژگی منحصربه‌فردی است که تعداد خاصی از برندهای موجود توانسته‌اند آن را ارائه کنند.

در بازار وسایل دیجیتال امروز ایران، برندهای مختلفی پاور بانک عرضه کرده‌اند که برخی از آن‌ها از برندهای نام‌آشنای گوشی‌های هوشمند نیز هستند. بااین‌حال طیف قیمتی گسترده و برندهای مختلف آن ممکن است شما را کمی گیج کند. در این مقاله، هترون قصد دارد علاوه‌بر معرفی ویژگی‌های پاور بانک‌های مناسب، شما را با پاور بانک‌های هترون آشنا کند که ازجمله پاوربانک‌های باکیفیت‌ موجود در ایران هستند.

پاوربانک‌های هترون علاوه‌بر برخورداری از تمام ویژگی‌های ممتاز پاوربانک مطلوب، بسیار زیبا است و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز در بازار ایران دارد. پاوربانک‌های هترون از یک‌ سال گارانتی شرکت فورتیم بهره می‌برند. اگر قصد دارید پاور بانکی با کارایی مناسب و درعین‌حال با قیمت مقرون‌به‌صرفه بخرید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی‌های پاور بانک مناسب

ظرفیت پاور بانک

مهم‌ترین ویژگی هر پاور بانک ظرفیت آن است؛ چراکه نشان می‌دهد تا چه مدتی می‌توانید از گوشی تلفن‌همراه یا سایر وسایل قابل‌شارژ خود بدون دسترسی به شارژر استفاده کنید. هرچه ظرفیت پاور بانک بیشتر باشد، قدرتش نیز بیشتر است و می‌تواند زمان بیشتری گوشی تلفن‌همراه را تغذیه کند و درمقابل نیز، قیمتش افزایش پیدا می‌کند. همچنین با دانستن ظرفیت پاور بانک، می‌توانید محاسبه کنید که پاور بانک فول‌شارژ چند بار می‌تواند گوشی شما را شارژ کند. به‌عنوان‌ مثال، پاور بانکی با ظرفیت ۶،۰۰۰ میلی‌آمپر می‌تواند دوونیم بار گوشی دارای باتری ۱،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی را از ۲۰ درصد به ۱۰۰ درصد شارژ برساند.

زمان شارژشدن پاوربانک

ویژگی مهم بعدی زمان شارژ پاور بانک است. بدون شک این زمان از زمان استفاده از پاور بانک نباید بیشتر باشد. هیچ‌کس حاضر نیست چهار ساعت پاور بانک خود را به شارژ بزند و تنها یک ساعت از آن استفاده کند. به‌همین‌دلیل، توجه به ظرفیت پاور بانک هنگام خرید اهمیت زیادی دارد. هرچه ظرفیت پاور بانک بیشتر باشد، مدت‌زمان شارژش بیشتر می‌شود و مدت بیشتری نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. البته داشتن فناوری شارژ سریع برای پاوربانک‌ها ویژگی جذابی است که می‌تواند زمان شارژ‌شدن پاوربانک را کوتاه کند. باید دقت کنید که متأسفانه ظرفیت بعضی از پاوربانک های ارائه‌شده‌ی شرکت‌ها و برندهای ناشناخته به‌صورت اسمی و غیر‌واقعی است و تنها راه اطمینان از ظرفیت واقعی موقع خرید، اطمینان به برند و گارانتی آن خواهد بود.

ایمنی و طول عمر

ایمنی و طول عمر پاور بانک نیز یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی آن است. مدارهای محافظ تعبیه‌شده در داخل پاور بانک‌ها می‌تواند آن‌ها را دربرابر شارژماندن طولانی‌‌مدت و از‌دست‌دادن زودهنگام شارژ و داغ‌شدن بیش‌ازحد محافظت کند. وجود مدارهایی مانند مدار محافظ اُوِرشارژ درصورت اتصال بیش‌ازاندازه‌ی پاور بانک به شارژر یا داغ‌شدن آن، از مدارهای داخلی محافظت می‌کند و طول عمر دستگاه را افزایش می‌دهد. بسیاری از پاور بانک‌های موجود در بازار ایران برای ارزان‌تر‌شدن قیمت، بخش بزرگی از مدارهای محافظ را حذف کرده‌اند. پس بهتر است پیش از خرید، از وجود این مدارها مطمئن شوید.

نوع باتری

نکته مهم دیگر این است که به نوع باتری پاور بانک باید دقت کنید. هرچند بسیاری از پاور بانک‌های موجود در ایران از باتری‌های لیتیوم‌یون استفاده می‌کنند، اگر کمی بیشتر در فروشگاه‌های معتبر بگردید، می‌توانید پاور بانک‌های مجهز به باتری لیتیوم‌پلیمری را پیدا کنید. این باتری‌ها گران‌تر هستند؛ اما سرعت شارژ بیشتر و دشارژ کمتر، قابلیت نگه‌داری شارژ به‌مدت طولانی‌تر، داغ‌شدن کمتر و ایمنی بیشتر از مزیت‌های آن‌ها است.

پاور بانک را متناسب با دستگاهی بخرید که قرار است شارژ کند. اگر قصد دارید فقط تلفن‌همراه یا وسیله‌ای خاص را شارژ کنید، به جریان نوشته‌شده روی شارژر آن دقت کنید و پاور بانکی با همان جریان بخرید. باوجوداین، اگر قصد دارید با استفاده از پاور بانک وسایل مختلفی شارژ کنید، حتما از پاور بانک‌های هوشمند استفاده کنید تا جریان خروجی را متناسب با وسیله دیجیتال هماهنگ کنند.

فناوری شارژ سریع

فناوری شارژ سریع (Quick Charge) که به‌اختصار QC گفته می‌شود، بیانگر آن است که پاوربانک می‌تواند حداکثر توان ۱۸ وات را به دستگاه منتقل کند و فرایند شارژ را چهار برابر سریع‌تر از حالت عادی انجام دهد. درحال‌حاضر، فناوری شارژ سریع سه نسخه دارد که به‌ترتیب Quick Charge 1.0 و Quick Charge 2.0 و Quick Charge 3.0 نامیده می‌شود. یکی از نکاتی که لازم است در زمان خرید پاوربانک‌های مجهز به سیستم شارژ سریع به آن توجه کنید، وجود استانداردهای ایمنی است که از آسیب‌دیدن دستگاه‌های متصل به پاوربانک ازطریق گرم‌شدن یا اتصال کوتاه ‌جلوگیری می‌کند.

فناوری پاور دلیوری

فناوری Power Delivery که به‌اختصار PD گفته‌ می‌شود، بدین‌معنی است که تمامی دستگاه‌هایی که قابلیت شارژ سریع را دارند، می‌توانند با استفاده از این فناوری شارژ شوند. USB دارای فناوری PD تا توان ۱۰۰ وات را پشتیبانی می‌کند و این ویژگی باعث می‌شود تنوع دستگاه‌های قابل‌شارژ با پاوربانک‌هایی مجهز به این فناوری افزایش یابد. به‌عبارت‌دیگر، این نوع از پاور بانک‌ها می‌توانند ولتاژ موردنیاز دستگاه را شناسایی و دقیقا متناسب با دستگاه، جریان لازم برای شارژ آن را فراهم کنند.

ابعاد پاوربانک

باتوجه‌به اینکه پاور بانک وسیله‌ای قابل‌حمل و همراه است که آن را در کیف یا دستان خود باید نگه‌ دارید، حتما به اندازه و وزن آن توجه کنید. اگر ازجمله افرادی هستید که هنگام اتصال گوشی به پاور بانک آن را در دستتان می‌گیرید، بهتر است پاور بانکی کوچک و جمع‌وجور را انتخاب کنید. هرچند اندازه و وزن پاور بانک نسبت به ظرفیت آن تغییر می‌کند، استفاده از پاور بانک کوچک‌تر هنگام حمل شما را کمتر اذیت خواهد کرد.

فورتیم

ویژگی‌های پاوربانک‌های هترون

برند هترون، یکی از برندهای مطرح در حوزه محصولات کامپیوتری، در سال‌های اخیر پاور بانک‌های باکیفیتی در بازار ایران عرضه کرده ‌است. این پاور بانک‌ها هم از فناوری‌های به‌روز بهره‌ می‌برند و هم برای بازار ایران و مشتریان ارزنده هستند.

پاور بانک‌های هترون در ظرفیت‌های متنوعی به شما عرضه می‌شوند تا دست شما در انتخاب بازتر باشد. برای حفظ ایمنی این پاور بانک‌ها امکانات متعددی در نظر گرفته شده است. فناوری محافظت از پاور بانک دربرابر شارژشدن بیش‌ازحد (Overcharge) و از‌دست‌دادن شارژ در زمان استفاده‌نکردن (Overdischarge) باعث افزایش ایمنی پاور بانک و حفظ باتری آن می‌شود. این پاور بانک‌ها به ویژگی Safety Protection مجهز هستند و با مدارهای محافظ دربرابر اتصال کوتاه نیز مراقبت می‌شوند.

پاور بانک‌های هترون در زمان کوتاهی کامل شارژ می‌شوند و درمقابل، مدت‌زمان بیشتری شارژ خود را نگه می‌دارند. کیفیت این محصولات درکنار تنوع در طرح، ظرفیت، رنگ و اندازه می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی و مشتریان مختلف را به‌سمت خود جذب کند. همچنین، وجود دکمه روشن‌و‌خاموش در این پاور بانک‌ها طول عمر آن‌ها و مدت‌زمان نگه‌داری شارژ را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. به‌علاوه برای نمایش درصد شارژ باتری پاور بانک از صفحات دیجیتالی استفاده شده است تا کامل و دقیق از وضعیت پاور بانک خود مطلع باشید.

پاور بانک‌های هترون با استفاده از فناوری‌های به‌روز این امکان را برایتان فراهم کرده‌اند؛ بنابراین، با خرید تنها یک پاور بانک هترون، نیاز کل اعضای خانواده را می‌توانید برطرف کنید. ICهای به‌کاررفته در پاور بانک‌های هترون کاملا پیشرفته و به‌روز است و امکان مدیریت هوشمند شارژ وسایل الکترونیکی را فراهم می‌کند؛ به‌همین‌دلیل، هنگام شارژ چند دستگاه مختلف با آن‌ها، مشکلی برای وسایل الکترونیکی پیش نمی‌آید و جریان آن‌ها به‌طور خودکار و هوشمندانه تنظیم خواهد شد. پاوربانک‌های هترون از نسل سوم فناوری شارژ سریع برخوردار هستند. این فناوری کمک می‌کند در زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه، بیش از ۶۰ درصد از ظرفیت تلفن‌همراه خود با ظرفیت حدودی ۳،۰۰۰ میلی‌آمپرساعت را شارژ کنید.

شما نمی‌توانید با همه برندهای پاور بانک تبلت و لپ‌تاپ خود را شارژ کنید. این دستگاه‌ها به جریان بیشتری نیاز دارند و پاور بانک خرید‌شده حتما باید این ویژگی را داشته باشد. به‌کارگیری فناوری Power Delivery در پاور بانک‌های هترون، به شما کمک می‌کند وسایل قدرتمندتری نظیر تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌هایتان را شارژ ‌کنید. نکته شگفت‌انگیز این است که می‌توانید هم‌زمان گوشی و لپ‌تاپ و تبلت خود را تنها با یک پاور بانک شارژ کنید. نکته مثبت دیگر پاور بانک‌های هترون وزن سبک آن‌ها است و افزایش ظرفیت آن‌ها تأثیر چندانی بر وزنشان نمی‌گذارد و هنوز‌هم می‌تواند همراه خوبی برایتان باشد.

کیفیت برند هترون در اینجا نیز به‌کمک شما می‌آید و پورت‌ها و سیم‌های مقاوم و بادوام و ایمنی را به شما تقدیم می‌کند. سیم‌های شارژر پاور بانک‌های هترون طول عمر زیادی دارند و دراثر استفاده مداوم آسیب نمی‌بینند و نمی‌شکنند. برای مشاهده و خرید پاوربانک‌های هترون می‌توانید به بخش پاوربانک های هترون در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا مراجعه کنید. افزون‌براین، برای آشنایی بیشتر و بررسی تخصصی پاوربانک‌های هترون، به صفحه پاوربانک در سایت فورتیم سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات