انتخاب معلم خصوصی آنلاین از ایران مدرس

سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
ایران مدرس در رابطه با نحوه انتخاب معلم خصوصی آنلاین و ۷ توصیه کلیدی برای انتخاب استاد و افزایش بازدهی کلاس‌های تدریس خصوصی توضیحاتی ارائه می‌دهد
تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید، در حال‌ حاضر استفاده از کلاس تدریس خصوصی آنلاین و اینترنتی با استقبال زیادی مواجه شده است. اینکه یک معلم خصوصی آنلاین درکنار خودتان داشته باشید مزایای بسیار زیادی دارد. کلاس‌های مجازی هم برای اساتید و هم برای دانش‌آموزان بسیار پربازده و مفید است. قبلا به‌صورت کلی تدریس خصوصی به‌صورت حضوری و در منزل یا آموزشگاه انجام می‌شد. در شرایط کنونی کلاس‌ آنلاین متقاضیان بیشتری دارد. یکی از مزیت‌های بزرگ کلاس خصوصی آنلاین این است که می‌توان از هر جای ایران و جهان، با یک استاد خوب از هر جای ایران و جهان کلاس را هماهنگ کرد و محدودیت مکانی تا حد بسیار زیادی از میان رفته است. دانش‌آموزان و دانش‌جویانی که در شهرهای کوچک ساکن هستند، می‌توانند به اساتید و مدرسین مجرب تدریس خصوصی ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، زبان انگلیسی، عربی برای موفقیت در کنکور و امتحان از هر جای ایران دسترسی داشته باشند.

نکته مهم دیگر اینکه اساتید و مدرسین خوبی که ساکن شهرهای کوچک ایران هستند هم می‌توانند از کل ایران و حتی از کشورهای دیگر جذب شاگرد داشته باشند. بسیاری از مدرسین مجرب درحال‌حاضر از کشورهای دیگر هم جذب شاگرد دارند و کلاس خصوصی آنلاین برگزار می‌کنند. در مقاله تدریس خصوصی آنلاین توسط اساتید مجرب از سایت ایران مدرس توضیحات کاملی در زمینه مقایسه کلاس‌های حضوری و آنلاین از نظر بازدهی و هزینه و همچنین نحوه برگزاری کلاس های خصوصی آنلاین و جذب شاگرد، ابزار مورد نیاز برای شرکت در یک کلاس تدریس خصوصی آنلاین و چگونگی افزایش بازدهی این کلاس ها ارائه شده است. در ادامه ۷ توصیه کلیدی افزایش تأثیر تدریس خصوصی آنلاین ارائه شده است.

۱- کلاس های خصوصی را زودتر شروع کنید

خصوصا اگر قصد دارید معلم خصوصی ریاضی داشته باشید و برای درس ریاضی از کلاس تدریس خصوصی استفاده کنید، بسیار مهم است که کلاس را زودتر شروع کنید. تدریس خصوصی آنلاین ریاضی مانند تدریس خصوصی در منزل نیست و ممکن است تا با این روش هماهنگ شوید کمی طول بکشد و چالش‌هایی داشته باشید. در ضمن برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک یا دروس تحلیلی رشته‌های فنی-مهندسی، تمرین حل کردن زمان لازم دارد و بدون تمرین و مسئله حل کردن نمی‌توانید این دروس را یاد بگیرید. بنابراین توصیه می‌شود حتما زودتر کلاس را شروع کنید. وقتی به‌موقع استفاده از کلاس خصوصی را شروع می‌کنید، با خیال راحت و با دراختیار داشتن زمان کافی مطالعه می‌کنید و تمرین انجام می‌‎دهید. درنتیجه، بازدهی و تأثیر کلاس آنلاین بیشتر می‌شود و نمره بهتری هم خواهید گرفت.

۲- با یک معلم خصوصی خوب و مجرب کلاس برگزار کنید

بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان و والدین ایشان فقط در جستجوی این هستند که کلاس ارزان داشته باشند و حتی اگر ممکن باشد، می‌خواهند از تدریس آنلاین رایگان استفاده کنند. واضح است که برای دریافت خدمات خوب و باکیفیت باید حاضر باشید هزینه‌ای متناسب با آن پرداخت کنید. می‌توان کلاس‌ها را با نرخ مناسب هماهنگ کرد و در وب‌سایت تدریس خصوصی ایران مدرس برای تمامی اساتید هزینه کلاس ثبت شده است. اما در هر صورت، هزینه پایین نباید تنها معیار شما برای انتخاب معلم خصوصی باشد. لیست اساتید را به‌صورت کامل بررسی و اساتید خوب را انتخاب کنید. در ادامه از بین اساتید و معلم‌های خوب و مجربی که انتخاب کرده‌اید با مدرسی که نرخ مناسب‌تری پیشنهاد داده است کلاس را هماهنگ کنید. کیفیت کلاس را در اولویت قرار دهید و با استادی کلاس برگزار کنید که از دانشگاه خوب فارغ‌التحصیل شده است و تجربه بالایی دارد. در وب‌سایت ایران مدرس برای بسیاری از اساتید فیلم نمونه تدریس و نظرات شاگردهای قبلی هم ثبت شده است و می‌توانید به این موارد دقت کنید و معلم خوبی برای خودتان برگزینید. 

برای مشاهده لیست کامل مدرسین روی عبارت مشاهده استاد و معلم خصوصی آنلاین در IranModares.com کلیک کنید.

۳- در بازه زمانی بین کلاس‌ها مطالعه کنید

فرق نمی‌کند معلم خصوصی فیزیک دارید یا برای فرزندتان معلم خصوصی دبستان به‌صورت آنلاین هماهنگ کرده‌اید، در هر صورت برای حصول بهترین نتیجه، مطالعه و حل تمرین و مسئله لازم است. برای یادگیری بهتر دروس حتما در بازه زمانی بین کلاس،ها مطالعه کنید و برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک تمرین هم انجام دهید. وقتی دروس را مرور و مطالعه می‌کنید، اشکالاتی خود را یادداشت کنید تا جلسه بعد از معلمتان بپرسید.

۴- در زمان های مناسب کلاس برگزار کنید

نکته بسیار مهم دیگری که برای حصول بیشترین بازدهی از کلاس آنلاین باید در نظر بگیرید این است که این کلاس‌ها را در زمان مناسب و خوبی برگزار کنید. بهتر است کلاس در زمانی برگزار شود که در منزل سروصدا به حداقل  می‌رسد و شرایط مناسبی برای تمرکز کردن فراهم است. در ضمن در نظر داشته باشید که مثلا اگر در یک روز در مدرسه یا دانشگاه ۳ یا ۴ جلسه کلاس دارید، در آن روز کلاس خصوصی برگزار نکنید. وقتی خسته هستید و کلاس‌های زیادی قبلا شرکت کرده‌اید برای کلاس خصوصی آنلاین بازدهی مناسبی نخواهید داشت.

۵- تعداد جلسات را مناسب انتخاب کنید

اینکه بخوانید تعداد جلسات را خیلی بالا انتخاب کنید لزوما کمک‌کننده نخواهد بود. باید تعداد جلسات کلاس تدریس خصوصی مناسب انتخاب شود. چون به هر حال برگزاری کلاس هم زمان لازم دارد و اگر تعداد جلسات خیلی زیادی برگزار کنید زمانی برای مرور، مطالعه و حل تمرین نخواهید داشت. باید به تناسب نیاز تعداد جلسات را انتخاب کنید و در فاصله زمانی بین کلاس‌ها هم خوب درس بخوانید تا اشکالات شما مشخص و بازدهی کلاس ها بیشتر شود. اگر خودتان خوب درس بخوانید، تعداد جلسات کمتری  لازم است و در نهایت به لحاظ هزینه به نفع شما خواهد بود درعین‌حال  نتیجه بهتری می‌گیرید.

۶- قبل از برگزاری کلاس از سرعت اینترنت مطمئن شوید

برای برگزاری کلاس‌های آنلاین با بالاترین کیفیت باید سرعت اینترنت بالایی داشته باشید. در هر صورت، کلاس آنلاین ممکن است ۱۰۰ درصد بازدهی کلاس خصوصی که در منزل و به‌صورت حضوری برگزار می‌شود نداشه باشد. اما اگر سرعت اینترنت شما بالا باشد این کلاس‌ها با داشتن مزایایی چون از بین ‌بردن محدودیت زمانی و مکانی برگزاری کلاس، می‌تواند بسیار مؤثر و مفید باشد. داشتن مدرس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی، ریاضی، شیمی، فیزیک یا هر درس دیگری برای پیشرفت در درس و تحصیل و موفقیت تحصیلی بسیار مؤثر است.

۶- حین برگزاری کلاس جزوه خلاصه‌ای بنویسید

حین برگزاری کلاس جزوه‌ای کنار دست خودتان داشته باشید و مهم‌ترین نکات را در آن یادداشت کنید. نوشتن جزوه به افزایش تمرکز شما و یادگیری بهتر درس بسیار کمک می‌کند. البته فقط مهم‌ترین نکات را بنویسید و بیشتر حواستان به تدریس استاد باشد تا خوب مطالب را یاد بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات