انتخاب دوربین مداربسته با فراگستر الکترونیک

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت فراگستر پرشیا الکترونیک، در سال ۱۳۸۲ با هدف تأمین نیازهای امنیتی، تجهیزات نظارت تصویری، مشاوره و طراحی، اجرای سیستم‌های حفاظت الکترونیک تأسیس شد و گام های بزرگی در راستای حفظ امنیت، آرامش مشتریان برداشت.
تبلیغات

شرکت فراگستر الکترونیک، با بهره‌گیری از گروه‌ها و نیروهای متخصص بهترین محصولات و خدمات پس از فروش، بارها مورد تجلیل سازمان‌ها قرار گرفته است.

یکی از عواملی که شرکت فراگستر الکترونیک را از بقیه شرکت‌های این صنعت متمایز ساخته است، ارائه خدمات مشاوره‌‍ی خرید و بازاریابی محصولات، نصب و راه اندازی دوربین مداربسته و سایز تجهیزات حفاظتی، افزایش دانش علمی و همچنین ارائه خدمات مشاوره فنی در راستای افزایش سطح دانش فنی مشتریان و نمایندگان استانی و عاملیت‌های شهرستان‌ها در سراسر کشور است.

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، افزایش نیاز کاربران و ...، همواره وجود یک سیستم نظارتی که دارای کیفیت کافی و لازم است مطرح می‌شود. در حال ‌حاضر خرید بهترین دوربین مداربسته، یک موضوع حائز اهمیت است که نیاز به جست‌وجو و تحقیق دارد. در دنیای نظارت تصویری، برندها و مدل‌های بسیاری وجود دارد که هر کدام کارایی و ویژگی‌های انحصاری خود را دارا است و بر مبنای آن‌ها، می‌توان یک انتخاب دقیق و درست داشت.

حال این سؤال مطرح می‌شود بهترین دوربین مداربسته کدام است؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ چطور می‌توان آن را خریداری کرد؟ با توجه ‌به تنوع در انواع دوربین مداربسته، کدام یک از آن‌ها کارایی های لازم را دارا است؟ در این مقاله به معرفی بهترین دوربین مداربسته می‌پردازیم.

فراگستر

بهترین دوربین مداربسته، چه ویژگی‌هایی دارد

معمولا بهترین دوربین مداربسته، بر مبنای نوع پروژه و کارایی آن تعیین می‌شود که ممکن است انتخاب آن، برای هر کاربر متفاوت باشد. در ادامه ویژگی‌های لازم، به منظور انتخاب مناسب‌ترین دوربین و تجهیزات نظارتی را شرح می‌دهیم.

  • در ابتدا، باید به بررسی ویژگی‌های مورد نیاز مشتری پرداخت؛ به‌عنوان مثال: دوربین مداربسته در چه مکانی نصب خواهد شد؟ نظارت چه سوژه‌ای مد نظر کاربر است؟ چه جزئیاتی از سوژه ( جزئیات چهره، تردد و رفتار افراد، تردد وسایل نقلیه، پلاک‌خوانی و ... ) حائز اهمیت است؟ بودجه مشتری یا کاربر چقدر است؟   
  • دوربین‌های مداربسته، بر مبنای انواع مختلفی که دارند دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. اگر محل نصب بزرگ و جزئیات تصاویر حائز اهمیت است، بهتر است از یک دوربین اسپید دام (PTZ)، استفاده کنید تا دید کافی به محیط پیرامون خود داشته باشید و با اجرای پریست (Preset) و تور (Tour)، هیچ سوژه‌ای از دید دوربین مداربسته پنهان نماند.
  • اگر محل نصب شما یک محیط داخلی است، بهتر است از یک دوربین معمولی ( دوربین مداربسته بولت یا دام ) دارای ویژگی‌های مد نظر خود استفاده کنید که معمولا با توجه‌ به شکل ظاهری دوربین دام در محیط داخلی، بیشتر دوربین دام مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • اگر قصد دارید دوربین را در محیط خارجی در معرض گرد و غبار، باران و برف، رطوبت و ... نصب کنید، در این شرایط بهتر است از دوربین با قابلیت IP67 استفاده کنید. در این محیط‌ها، احتمال وارد شدن هرگونه ضربه ممکن است، لذا توصیه می‌شود دوربین مداربسته با قابلیت IK10 را انتخاب کنید.
  • اگر در یک پروژه نیاز به قابلیت پلاک خوانی باشد، علاوه بر ایجاد شرایط محیطی مناسب از جمله: ارتفاع نصب، شرایط نوری و ... نیاز به یک دوربین ANPR است.
  • اگر پروژه مد نظر یک محیط پالایشگاهی یا از مخازن سوخت است، بهتر است از دوربین مداربسته ضد انفجار استفاده کنید تا از وقوع انفجارهای مهیب جلوگیری شود.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین دوربین مداربسته، دارا بودن ضمانت و خدمات گارانتی معتبر است تا درصورت هرگونه اشکال در عملکرد آن‌ها مشتریان متحمل هزینه‌ی اضافه نشوند.
  • از دیگر نکات مهم انتخاب بهترین دوربین مداربسته، دارا بودن نرم‌افزار و سخت‌افزار قوی است. سهولت در تنظیمات و کار کردن با منو، سبب راحتی کاربران می‌شود که وجود نرم‌افزار حرفه‌ای در منو، در این امر تأثیرگذار است. اینکه از چه نوع قطعاتی در طراحی مدار استفاده شده است، مهم است؛ چرا که هرچه سخت‌افزار و طراحی برد یک محصول حرفه‌ای‌تر باشد، پردازش تصاویر سریع‌تر صورت می‌گیرد. این دو فاکتور در سرعت انتقال تصاویر تأثیرگذار هستند، همان‌طور که می‌دانیم، قابلیت انتقال تصویر برای کاربران به منظور کنترل محیط پیرامون خود ازطریق گوشی تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر یا لپ‌تاپ بسیار حیاتی و لازم است و حس امنیت به آن‌ها می‌دهد.
  • دارا بودن ویژگی‌های خاص و جدید مانند: تشخیص و شناسایی چهره، جستجوی چهره‌ها بر مبنای لیست از پیش تعیین‌شده، قابلیت‌های هوشمند ( عبور از خط و محدود غیر مجاز، جا ماندن شی در محیط، گم شدن اشیا، پرسه‌زنی در محیط و .... ) می‌تواند در انتخاب بهترین دوربین مداربسته، ما را یاری سازد.
  • ارائه ی تصاویر بدون نقص و با کیفیت بالا، از دیگر نیازهای کاربران در نظارت محیط اطرافشان است و می‌تواند نقش پررنگی در رضایت آن‌ها داشته باشد.
  • همان‌طور که می‌دانیم، نقش دوربین مداربسته در زمان‌هایی که شخصی در محل حضور ندارد، پراهمیت تر می‌شود؛ چرا که امکان سرقت یا وقوع جرایم بیش از سایر زمان‌ها است. شب یکی از زمان‌هایی است که اغلب کاربران در محل کار خود حضور دارند؛ لذا به منظور آرامش خاطر خود و حفط امنیت آن محیط به استفاده از دوربین روی می‌آورند. یکی از ویژگی‌های بهترین دوربین مداربسته، ارائه تصاویر دید در شب بدون نویز و با وضوح بالا است که با توجه ‌به نوع دوربین می‌تواند تصاویر رنگی یا حتی سیاه و سفید اما باکیفیت مناسب باشد.

به‌طور کلی، بهترین دوربین مداربسته علاوه بر ویژگی‌های بالا باید قیمت معقولی داشته باشد. همچنین، معتبر بودن برند یک دوربین مداربسته تأثیر بسزایی در بهترین بودن یک سیستم نظارتی دارد؛ چرا که برندهای هایک ویژن، داهوا، تیاندی و ناظر با دارا بودن ویژگی‌های مذکور در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان، محصولات با کیفیت و قیمت معقول را ارائه می‌کنند.

فراگستر

 تهیه بهترین دوربین مداربسته

با تماس یا مراجعه به نزدیک‌ترین نمایندگی معتبر شرکت فراگستر الکترونیک، می‌توانید با دریافت مشاوره و انتخاب محصول ، مناسب‌ترین دوربین را با توجه‌ به نیازها و بودجه‌ی خود خریداری کنید. نمایندگان شرکت فراگستر الکترونیک، شما را در این امر یاری می‌دهند. همچنین می‌توانید در خصوص دوربین مداربسته سیم‌کارت خور این مطلب را در وب‌سایت فراگستر بخوانید.

کلام آخر در خصوص انتخاب بهترین دوربین مداربسته

همان‌طور که در این مقاله شرح دادیم، بهترین سیستم نظارتی برای هر کاربر، بر مبنای نیاز کاربران متفاوت خواهد بود و زمانی به‌عنوان بهترین شناخته می‌شوند که بتوانند نیاز و انتظارات کاربران را بر آورده سازند؛ البته محصولاتی که کارایی بالاتری دارند، از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات