هیوندا سانتافه خود را در سریع‌ترین زمان ممکن با خودرو۴۵ به فروش برسانید

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اگر قصد فروش خودرو خود را دارید، آن را در کوتاه‌ترین زمان و با آسان‌ترین شیوه و مناسب‌ترین قیمت ازطریق مراجعه به وب‌سایت شرکت خودرو ۴۵ می‌توانید بفروشید.
تبلیغات

هیوندا سانتافه ازجمله محصولات محبوب شرکت کره‌ای هیوندا موتورز به‌شمار می‌رود که نامش از شهری واقع در ناحیه نیومکزیکو ایالات متحده اقتباس شده است. این خودرو نخستین مرتبه حدود ۱۹ سال پیش، یعنی از سال ۲۰۰۱، به جمع تولیدات شرکت هیوندا اضافه شد و تاکنون در قالب چهار نسل به حضور خود در جوامع مختلف ادامه داده است.

هیوندا سانتافه با نسل دوم خود بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ به بازار ایران راه پیدا کرد و از همان ابتدا با استقبال چشمگیر شاسی‌بلندسواران ایرانی روبه‌رو شد که دسترسی چندانی به حریفان مشابه این محصول نداشتند. پس‌ازآن نیز هیوندا سانتافه نسل دوم جای خود را به نسل سوم، یعنی هیوندا سانتافه DM داد. سانتافه جدید نیز تا پیش از شروع تحریم‌ها و با مدل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ مهمان بازار ایران بود و نمونه‌های صفرکیلومتر آن به‌وفور در کشور یافت می‌شد؛ اما با لغو واردات خودرو و نیز مشکلات ناشی از تحریم‌ها، درحال‌حاضر نسل چهارم سانتافه در بازار داخلی عرضه نمی‌شود.

طراحی ظاهری جوان‌پسند و کاملا متحول‌شده درمقایسه‌با نسل پیشین

هنگامی‌که نخستین بار هیوندا سانتافه ix45 نسل سوم در خیابان‌های کشور مشاهده شد، اکثر مشتریان به طراحی ظاهری این خودرو واکنش‌های مثبتی نشان دادند و آن را بسیار زیبا ‌پنداشتند. طراحی ظاهری متحول‌شده این خودرو درمقایسه‌با گذشته موجب تعجب و تحسین بسیاری از مشتریان و خریداران شد که از پیشرفت شرکت کره‌ای در امر طراحی ظاهری محصولاتش حکایت می‌کرد.

 هیوندا سانتافه دی ام از ظاهری نسبتا اسپرت و مدرن بهره می‌برد تا هم جوانان و هم خانواده‌ها به ظاهر خودرو شاسی‌بلند خود احساس مناسبی داشته باشند. بهره‌گیری از خطوط منحنی به‌همراه برخی اشکال هندسی تندوتیز در ظاهر هیوندا سانتافه جدید سبب شده تا نمایی عامه‌پسند و مهیج را برای این خودرو شاهد باشیم. درحال‌حاضر نیز، این محصول در‌مقایسه‌با تولیدات روز دنیا همچنان طراحی نسبتا به‌روزی دارد و ناهماهنگی چندانی در ظاهر آن به‌چشم نمی‌خورد. 

ناگفته نماند نسل سوم سانتافه در مدل‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۶ دستخوش فیس‌لیفت جزئی شد و بخش‌هایی همچون سپرها، مه‌شکن‌ها، چراغ‌ها و خطوط جلوپنجره آن به‌روز شدند که حاصل آن به ارائه ظاهری نسبتا زیباتر و به‌روزتر از مدل پیشین منجر شد. علاوه‌بر آسان‌موتور این محصول شرکت هیوندا را کرمان موتور نیز مونتاژ کرد و روانه‌ی بازار ایران شد.

طراحی داخلی مدرن سانتافه نسل سوم

خلاقیت‌های به‌کاررفته در طرح بیرونی هیوندا سانتافه جدید به درون کابین آن نیز راه یافته است. این خودرو در زمان عرضه کابینی نسبتا نوین و بسیار زیبا ارائه می‌داد؛ به‌گونه‌ای که کمتر محصولی در بازار کشور می‌توانستیم با این سبک از طراحی داخلی بسیار زیبا اسپرت و مهیج مشاهده کنیم. به‌ویژه طرح کنسول میانی داشبورد این خودرو با وجود دکمه‌ها و کلیدهای مختلف به‌همراه حالت خاص دریچه‌های تهویه در دو طرف نمایشگر لمسی، وجهه‌ای آینده‌نگرانه و نسبتا فانتزی از خود به‌نمایش می‌گذارد. طرح غربیلک فرمان و پنل کیلومترشمار پشت آن نیز تأکید بیشتری بر جنبه‌های اسپرت خودرو می‌کند.

ارگونومی صندلی‌ها مناسب به‌نظر می‌رسد و صندلی‌ها بدن سرنشینان را تا حد زیادی مهار می‌کند؛ اما میزان دید به‌سمت عقب این خودرو مقداری محدود و بدون دوربین عقب کار برای حرکت در این سمت مشکل خواهد شد. صندلی‌ها نیز فضای مناسبی برای نشستن سرنشینان، به‌ویژه در ردیف عقب فراهم آورده‌اند و محدودیت چندانی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کنند.

تجهیزات و امکانات هیوندا سانتافه دی ام ۲۰۱۷-۲۰۱۶

هیوندا سانتافه نسل سوم با آپشن‌های مختلفی در بازار موجود است و قبل از خرید آن باید از وجود تمامی امکانات مدنظرتان در خودرو مطمئن شوید. گفتنی است این خودرو را کرمان‌موتور نیز به بازار عرضه می‌کند که از تجهیزاتی همچون رادارهای نقطه کور، حرکت بین خطوط، پیشگیری از تصادف در جلو و عقب بی‌بهره خواهد بود. در اصطلاح بازاریان، سانتافه‌های فول کرمان‌موتور به پنج‌کلید و سانتافه‌های آسان‌موتور به هفت‌کلید معروف‌اند که در سمت چپ فرمان می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. در‌ادامه، به تجهیزات هیوندا سانتافه نیو‌فیس ۲۰۱۷-۲۰۱۶ آسان‌موتور اشاره می‌کنیم:

کروز‌کنترل هوشمند، کنترل کشش و پایداری، اتوپارک، حسگرهای پارک و باران و فشار باد تایر، رادارهای نقطه کور و تغییر لاین و تصادف از هر دو سمت، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، اتو‌هلد، نوربالا خودکار، چراغ‌های مه‌شکن، چراغ چرخشی، فرمان برقی چهار‌حالته، پدال شیفتر، گرم‌کن فرمان، سیستم صوتی با ۶ یا ۱۰ اسپیکر، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، دوربین‌های عقب و جانبی و ۳۶۰ درجه، بلوتوث، USB، قطب‌نما، کیسه‌های هوای جلو و پرده‌ای و جانبی جلو، ورود و استارت بدون کلید، تهویه خودکار دوگانه، صندلی‌های جلو برقی، صندلی و سردکن جلو، صندوق برقی هوشمند، آینه‌ی وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرم‌کن، سقف پانوراما و سان‌ر‌‌وف.

مشخصات فنی هیوندا سانتافه

سانتافه دی ام نیوفیس از پیشرانه چهارسیلندر تزریق مستقیم به ۲/۴ لیتری ۱۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور دریافت می‌کند و آن را ازطریق جعبه‌دنده‌ی ۶ دنده خودکار به‌علاوه دو عدد دیفرانسیل با قفل الکترونیک به‌سوی تمامی چرخ‌ها می‌فرستد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱،۶۵۰ کیلوگرمی ۱۱.۶ ثانیه و حداکثر سرعتش نیز ۱۹۰ کیلومتربرساعت است. میانگین مصرف سوخت هیوندا سانتافه ۲۰۱۷-۲۰۱۶ حدود ۸/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی شده است.

این خودرو در ظاهر قدرت راضی‌کننده‌ای دارد؛ اما به‌گفته برخی مالکان، شتاب و کشش آن به‌ویژه در سربالایی‌ها چندان رضایت‌بخش نیست. همچنین، برخی بررسی‌ها نشان می‌دهند که درصد خرابی و یاتاقان‌زدن موتور سانتافه نسل سوم به‌دلیل حساسیت سیستم اویل پمپ به روغن کم‌کیفیت در‌مقایسه‌با سایر رقبا نظیر تویوتا راو ۴، رنو کولئوس، نیسان ایکس تریل اندکی بیشتر بوده و نارضایتی برخی از مالکان این خودرو را به‌دنبال داشته است.

جمع‌بندی

هیوندا سانتافه DM یکی از خودروهای شاسی‌بلند محبوب در بازار ایران به‌شمار می‌رود و رونق فروش آن به‌حدی است که فعالان بازار آن را تقریبا با پول نقد مساوی می‌دانند. خدمات پس از فروش گسترده و وفور قطعات یدکی و تعمیر راحت پیشرانه ازجمله مزایای این خودرو محسوب می‌شوند که سبب گرمی بازار خرید و فروش هیوندا سانتافه آن در بازار ایران شده است. درمقابل، نارضایتی‌هایی از درصد خرابی موتور و میزان کشش خودرو در سربالایی‌ها میان مشتریان هیوندا سانتافه نسل سوم گزارش شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات