خرید هدست گیمینگ از ایزی مارکت

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
فروشگاه ایزی مارکت در جهت خرید و آشنایی با انواع هدست گیمینگ شما را راهنمایی می‌کند.
تبلیغات

بازی‌های کامپیوتری قطعاً بدون صدا نیمی از جذابیت خود را از دست می‌دهند! تصور کنید در یک بازی جنگی در حال حرکت به سمت مقر دشمن هستید و هیچ صدایی از درون بازی نمی‌شنوید؛ ناگهان یکی از نیروهای دشمن از پشت می‌آید و شمارا می‌کشد؛ چقدر مسخره! نه؟! بنابراین شنیدن صدای پای سربازان، صدای باران، حرکت ماشین روی جاده، صدای انفجار و ... همگی نیمی از لذت بازی کردن است که شاید از دست دادن آن‌ها، حوصله متعصب‌ترین گیمرها را هم سر ببرد. اما این صداها در اغلب اوقات برای خانواده و اطرافیان گیمرها خیلی جذاب نیست و حتی آزاردهنده است. پس می‌توان برای چند برابر کردن لذت بازی و شنیدن تمامی جزئیات و ریزه‌کاری‌های صدا، همچنین آزار و اذیت نکردن خانواده، از یک هدست گیمینگ حرفه‌ای استفاده کنیم. ما در این مقاله سعی داریم شمارا با ویژگی‌های یک هدست گیمینگ مناسب آشنا کنیم.

هدست گیمینگ چیست؟! 

هدست‌های بازی درواقع شبیه همان هدست و هندزفری عادی هستند، با سه تفاوت عمده:

  • دارای یک میکروفون قدرتمند و قابل تنظیم (معمولاً خلبانی) هستند که امکان مکالمه با سایر هم‌تیمی‌ها را به بهترین نحو ممکن برای شما فراهم می‌کند.
  • بلندگوهای داخلی این هدست‌ها به‌گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند تا عمق صدای بیشتری داشته باشند و بتوانند کوچک‌ترین جزئیات را به گوش شما برسانند.
  • گوشی‌های هدست بازی معمولاً بزرگ‌تر و حجیم‌تر از هدست‌های معمولی است تا به‌هیچ‌عنوان صداهای اطراف، مزاحم بازی شما نشود و تمرکزتان را به هم نریزند.

چرا باید انقدر هزینه کنیم؟ 

همان‌طور که می‌دانید هدست‌های گیمینگ قیمت نسبتا بالاتری نسبت به سایر هدست‌ها دارند و شاید برای شما هم سؤال باشد که چرا باید هزینه بیشتری کنیم؟! در جواب می‌توانیم بگوییم که شما با خرید این محصولات، علاوه‌ بر داشتن یک هدفون خوب، یک میکروفون قوی هم درا ختیار خواهید داشت که به‌خودی‌خود قیمت چندان پایینی ندارد و برای تهیه آن به‌صورت جداگانه، باید هزینه نسبتا سنگینی بپردازید! دومین دلیل برای گران‌تر بودن هدست بازی، قابلیت پخش صدای فراگیر با جزئیات بیشتر و واضح‌تر است؛ طبیعتاً شنیدن چنین صدایی هیجان و حتی استرس شمارا دوچندان خواهد کرد. دلیل سوم به طراحی حرفه‌ای و مواد اولیه مرغوب به‌کاررفته در ساخت آن‌ها برمی‌گردد؛ کمتر گیمری را سراغ داریم که وقتی پای بازی می‌نشیند، زودتر از دو یا سه ساعت بعد از صندلی خود بلند شود! خب تصور کنید این همه مدت قرار است هدست روی گوش و سر شما باشد، اگر به‌صورت کاملا حرفه‌ای و اصولی طراحی و ساخته نشده باشد، خدایی ناکرده پس از مدتی مشکلاتی مانند سردرد و گردن درد برایتان ایجاد خواهد شد. علاوه بر تمام مسائلی که گفتیم، شما با خرید یک هدست گیمینگ، می‌توانید تمامی نیازهای خود مانند شرکت در جلسات و کلاس‌های آنلاین، ارتباط تصویری با اقوام و آشنایان خود، گوش دادن به موسیقی و ... را نیز برطرف کنید. با تمامی دلایلی که در بالا ذکر کردیم، هنوز برای خرید هدست گیمینگ دودل هستید؟!

چرا باید هدست گیمینگ بخریم؟

راهنمای خرید مناسب‌ترین هدست گیمینگ 

خب حالا با دلایل خرید هدست گیمینگ آشنا شدیم، وقت آن است که نکاتی را با هم مرور کنیم تا هنگام خرید این محصولات بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب را داشته باشیم:

با چه دستگاهی بازی می‌کنید؟

 در اولین قدم، باید مشخص کنید که می‌خواهید با چه دستگاهی بازی کنید، پلی‌استیشن؟ X-BOX ؟ موبایل؟ یا نه! می‌خواهید با لپ‌تاپ خود بازی کنید؟ حالا شاید بگویید چه فرقی می‌کند؟! تفاوت آن به نحوه اتصال به دستگاه‌های مختلف برمی‌گردد. هدست‌های بازی معمولاً با سری‌های مختلفی تولید می‌شوند تا بتوانند تمامی پلتفرم‌های گیمینگ را پشتیبانی کنند. از رایج‌ترین انواع اتصال هدست‌های گیمینگ می‌توان به جک3.5  میلی‌متری و درگاه USB اشاره کرد.

سیم‌دار یا بی‌سیم؟

اینکه هدست گیمینگ، باسیم به دستگاه بازی متصل شود یا به‌صورت بی‌سیم، کاملا به سلیقه شما بستگی دارد؛ البته ناگفته نماند که کیفیت هدست‌های سیم‌دار کمی بالاتر از بقیه هدست‌ها است؛ اما با پیشرفت فناوری‌های حوزه گیمینگ، دیگر این تفاوت خیلی چشمگیر نیست!

همان‌طور که می‌دانید اتصال بی‌سیم، جلوی دست و پای شما را نمی‌گیرد و در حین بازی مزاحمت ایجاد نمی‌کند؛ از طرفی هدست گیمینگ‌های بی‌سیم با باتری کار می‌کنند و نیاز به شارژ دارند، بنابراین ممکن است درست هنگامی‌که برای هدشات بازیکن حریف تمرکز کرده‌اید، دست شمارا در پوست گردو بگذارد و مرغ از قفس بپرد. پس انتخاب این موضوع، کاملا سلیقه ایست.

چقدر به ‌راحتی خود اهمیت می‌دهید؟ 

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، چون ممکن است ساعات طولانی از هدست گیمینگ استفاده کنید، هنگام خرید این محصولات حتماً به وزن، جنس و سایز هدبند و همچنین کیفیت ساخت گوشی‌ها دقت کنید.

راهنمای خرید هدست گیمینگ

قدرت بازتولید صدای هدست گیمینگ چطور است؟ 

قدرت بازتولید صدا یعنی هرکدام از صداها به چه صورت و قدرتی توسط هدست پخش می‌شود، اما شاید بگویید نمی‌توانیم تمامی هدست‌های بازی مد نظر خود را تست کنیم و کیفیت آن‌ها را بسنجیم! نیازی به این کار نیست، تنها با جست‌وجو کردن مشخصات فنی محصول در اینترنت و دیدن واژه‌هایی همچون Virtual Surround sound یا Dimensional sound در ویژگی‌های آن، می‌توانید مطمئن شوید که گزینه مناسب را انتخاب کرده‌اید.

امیدواریم با خواندن نوشته بالا، بتوانید در این آشفته‌بازار یک هدست گیمینگ خوب با قیمت مناسب برای خود پیدا کنید. شما می‌توانید همین حالا با مراجعه به سایت فروشگاهی ایزی مارکت، ویژگی فنی هدست‌های گیمینگ مدنظر را مطالعه کنید و خریدتان را انجام دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات