مشاوره میزان تمکن مالی برای تحصیل در کانادا با لتس گو یونی

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
تمکن مالی برای تحصیل در کانادا یکی از موضوعات مهمی است که هر شخص علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور باید از آن اطلاع داشته باشد.
تبلیغات

لتس گو یونی، پلتفرم هوشمند دریافت پذیرش تحصیلی که خدماتی از جمله اخذ ویزای تحصیلی و مشاوره تحصیلی را بر عهده دارد، موضوع تمکن مالی برای تحصیل در کانادا را بررسی کرده است.

وقتی متقاضی برای ادامه تحصیل در یکی از مقاطع دانشگاهی در کانادا به شرکت لتس گو یونی واقع در خیابان ظفر تهران مراجعه می‌کند (برای این کار بهتر است از قبل، ازطریق وب‌سایت letsgouni.com وقت مشاوره رزرو کنید)، پس از بررسی شرایط تحصیل در کانادا و در صورت واجد شرایط بودن، متقاضی باید خود را برای دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه و بعد از آن ویزای تحصیلی کانادا آماده کند.

لتس گو یونی به این موضوع نیز اشاره دارد که به‌طور معمول دپارتمان پذیرش دانشگاه از شما مجموعه‌ای از مدارک و نمرات تحصیلی، مدرک زبان و مدارک هویتی را برای ارزیابی مطالبه می‌کند؛ اما در این میان، یکی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی و موافقت دانشگاه، نامه تمکن مالی بانک است.

تمکن مالی دانشجو نشان‌دهنده این موضوع است که از توانایی مالی کافی برای پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا برخوردار است.

اگر شما هم می‌خواهید در آینده‌ای نزدیک، تحصیل در کانادا و زندگی دانشجویی در این کشور پیشرفته و زیبا را تجربه کنید، بهتر است در مورد تمکن مالی تحصیل در کانادا اطلاعات کاملی در وب‌سایت لتس گو یونی و ازطریق رزرو وقت مشاوره کسب کنید.

گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

در هنگام مشاوره با کارشناسان ما در مجموعه لتس گو یونی، در خصوص گواهی تمکن مالی نیز به شما توصیه‌هایی می‌شود که بخش‌هایی از آن را برای شما در اینجا توضیح می‌دهیم:

شاید تا‌به‌حال از این موضوع بی‌خبر بوده‌اید؛ اما نامه تمکن مالی بانکی جزو مدارکی است که هم برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه و هم برای ویزای تحصیلی کانادا مورد نیاز شما خواهد بود.

بنابر قوانین دولتی کانادا، نامه تمکن مالی بانکی باید اطلاعات ۴ ماه اخیر موجودی حساب متقاضی ادامه تحصیل در کانادا را نشان دهد. عموماً این نامه تمکن مالی حاوی جزئیات مانده حساب، میانگین واریزی و خروجی حساب، تاریخ افتتاح حساب و گردش حساب فرد است.

به‌طور معمول نامه تمکن مالی از طرف بانک به زبان انگلیسی صادر می‌شود و میزان موجودی حساب متقاضی به نرخ بانکی و دولتی در آن درج می‌شود. اما با توجه‌ به تفاوت بسیار زیاد نرخ دولتی و آزاد ارز در ایران، این موضوع نباید شما را نگران کند؛ چون افسر مهاجرت میزان تمکن مالی فرد را برحسب نرخ روز و دلار آزاد محاسبه می‌کند.

براساس آخرین اطلاعات وب‌سایت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، روش‌های اثبات تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا در سال جدید شامل موارد زیر می‌شود:

  • داشتن حساب بانکی و موجودی حساب کافی در کانادا
  • داشتن گواهی سرمایه‌گذاری تضمینی GIC از یک مؤسسه مالی در کانادا
  • چک بانک معتبر و قابل تبدیل به دلار کانادایی
  • برخورداری از اسناد ملکی و اوراق بهادار قابل ترجمه و دارای مهر و امضای کارگزاری
  • داشتن بورسیه تحصیلی یا وام دانشجویی معتبر بانکی
  • ارائه تمکن مالی پوشش هزینه‌های تحصیلی دانشجو ازطریق والدین (اسپانسر)
  • ارائه نامه تمکن مالی چهار‌ماهه بانکی برای اثبات داشتن توانایی لازم برای پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا
  • مدارک ملکی همسر دانشجو (در صورت وجود)

بر همین اساس، یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا ملزم است بدون احتساب شهریه، از تمکن مالی ۱۰ هزار دلاری برای یک سال تحصیلی خود برخوردار باشد که معادل ۸۳۳ دلار در ماه است. در صورتی که دانشجو متأهل باشد، باید ۴ هزار دلار برای همسر و ۳ هزار دلار برای فرزند به این مبلغ اضافه کند که مجموع آن ۱۷ هزار دلار کانادا می‌شود.

اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که تمکن مالی دانشجویان بین‌المللی در استان کبک نسبت به سایر شهرها و استان‌های کانادا متفاوت است. به بیانی دیگر، اگر قصد تحصیل در یکی از دانشگاه‌های استان فرانسوی‌زبان کبک داشته باشید، میزان تمکن مالی شما برای یک سال تحصیلی باید معادل ۱۱ هزار دلار کانادا باشد.

اگر یک دانشجوی متأهل هستید، باید به ازای همسر ۵۱۰۰ دلار و به ازای هر یک از اعضای خانواده زیر ۱۸ سال، ۳۸۰۰ دلار به تمکن مالی خود اضافه کنید؛ اگر دارای اعضای خانواده همراه بالای ۱۸ سال به غیر از همسر هستید، مبلغ ۵۱۲۵ دلار به ازای هر نفر و مبلغ ۱۹۰۳ دلار به ازای همراه آن‌ها به تمکن مالی شما اضافه خواهد شد.

اگر در حال آماده‌سازی و ترجمه مدارک تحصیلی، دریافت مدرک زبان و فراهم کردن موجودی حساب ویزای تحصیلی کانادا یا همان تمکن مالی برای تحصیل در دانشگاه های کانادا هستید تا در شرکت لتس گو یونی خدمات پذیرش تحصیلی شما انجام شود، بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که برداشت و واریز ناگهانی مبلغ زیادی از پول به حساب بانکی توسط سفارت کانادا پیگیری و ردیابی می‌شود؛ به بیانی دیگر، سفارت کانادا به تمام جزئیات نامه تمکن مالی و صورت‌حساب بانکی شما در ۶ ماه اخیر از جمله گردش حساب، میانگین موجودی، مقدار واریز و برداشت و موارد مرتبط دیگر توجه زیادی می‌کند.

از این‌رو ما در شرکت لتس گو یونی که خدمات پذیرش تحصیلی و مشاوره تحصیلی به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور ارائه می‌کند، توصیه می‌کنیم در مورد آماده‌سازی شرایط لازم برای نامه تمکن مالی خود بسیار حساب‌شده عمل کنید و به‌تدریج، حداقل مبلغ مورد نیاز آن را فراهم کنید؛ چون وجود هرگونه مسئله غیر عادی در ریز موجودی و گردش حساب متقاضی ادامه تحصیل در کانادا موجب شک افسر پرونده و احتمالاً ریجکت ویزای تحصیلی کانادا خواهد شد.

همچنین بهتر است به‌جای ارائه چندین نامه تمکن مالی به کنسولگری کانادا، تمام موجودی خود را در یک حساب بانکی متمرکز کنید و نامه تمکن مالی آن بانک را به‌ همراه سایر مدارک تحصیلی به دپارتمان پذیرش دانشگاه و بعد از آن سفارت کانادا ارائه دهید.

شرکت لتس گو یونی که ارائه‌دهنده خدمات پذیرش تحصیلی، ویزای تحصیلی و مشاوره تحصیلی به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور است، به شما پیشنهاد می‌کند در مورد مدرک نامه تمکن مالی بانکی توجه ویژه‌ای داشته باشید و صرفاً به بورسیه تحصیلی یا کار دانشجویی در کانادا اکتفا نکنید؛ چون اگر مدارک و شواهد این موضوع را به افسر مهاجرت اثبات کند که از موجودی حساب و توانایی مالی ضعیفی برای پوشش هزینه‌های تحصیلی، زندگی و هزینه‌های جانبی در کانادا برخوردار هستید، به‌طور قطع درخواست ویزای تحصیلی شما را رد می‌کند.

در صورت وقوع این مشکل، هزینه‌های صرف‌شده برای ادمیشن فی، درخواست ویزای کانادا و سایر هزینه‌ها درکنار وقت ارزشمندتان از بین خواهد رفت.

 شرکت لتس گو یونی آماده پاسخگویی به سؤالات شما در خصوص تحصیل در خارج از کشور و انجام امور پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات