تهیه لوله خرطومی از شرکت پیشگام سپهر

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
امروزه با پیشرفت تکنولوژی تجهیزاتی وارد بازار می‌شوند که سبب سهولت در فعالیت‌ها و کارهای صنعت ساخت و ساز شده‌اند.
تبلیغات

شرکت پیش‌گام سپهر  فعالیت خود را در سال ۱۳۸۳، با تولید لوله های خرطومی انتقال هوا از جنس PVC و آلومینیوم  آغاز و د‏ر پروژه های تکمیلی خط  تولید کانال اسپیرال گالوانیزه، اتصالات و لوازم جانبی آنرا راه اندازی کرد. هدف این شرکت ارائه بهترین محصولات منطبق بر دانش روز دنیا، سرویس دهی مناسب در حداقل زمان ممکن و استفاده از مرغوبترین مواد اولیه است.

برای انتخاب بهترین تجهیزات مورد نیاز با کارتان, ابتدا باید نسبت به وسیله مدنظر و عملکرد آن آگاهی پیدا کرده و سپس به بررسی مزایای آن بپردازید تا در انتها بتوانید به درستی وسیله مدنظر را انتخاب کنید.

لوله خرطومی چیست؟

یکی از پرکاربردترین قطعاتی که در صنایع از آن‌ها استفاده می‌شود، لوله خرطومی است. کاربرد این لوله‌ها بسیار گسترده است و انواع مختلفی دارد که هر کدام برای کاربری خاصی طراحی و تولید شده است.

از لوله‌های خرطومی در سیستم تهویه مطبوع و محافظت از کابل ها مخصوصا کابل‌های برق استفاده می‌شود.

از مزایای لوله خرطومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به دو روش روکار و توکار قابل استفاده است.
  • نسبت به سایر لوله ها دارای کیفیت و طول عمر بالایی است.
  • باعث کاهش تلفات انسانی می‌شود.
  • باعث سهولت در اجرا و تعمیر پروژه می‌شود.

به دلیل آن که سیم های برق رسانا هستند نیاز به پوششی دارند تا از بروز حوادث جلوگیری شود. از لوله های خرطومی به جهت محافظت از کابل ها و سیم های برق در سیم کشی صنعت ساخت و ساز استفاده می‌شود.

انواع لوله خرطومی

لوله های خرطومی دارای انواع مختلفی است که هرکدام کاربری و شاخه های متفاوتی دارند:

لوله خرطومی معمولی: از این مدل برای عبور کابل های برق روی دیوار استفاده می‌شود و دارای استحکام کمی است.

لوله خرطومی نسوزPVC: از این مدل برای عبور سیم ها برق روی دیوار ساختمان ها استفاده می‌شود که عایق حرارتی است و هنگام بروز آتش از سیم های برق محافظت می‌کند.

لوله خرطومی فلزی: از این نوع لوله ها بیشتر در فضاهای صنعتی استفاده می‌شود که بسیار مستحکم هستند و دارای دو نوع روکش دار و بدون روکش است.

لوله خرطومی کشاورزی: این لوله ها از جنس PVC هستند و به‌شدت در برابر خوردگی مقاوم هستند. از این لوله ها در آبیاری های کشاورزی استفاده می‌شود.

لوله خرطومی هوا: از این لوله ها برای انتقال هوا استفاده می‌شود. وزن سبکی دارند و بسیار منعطف هستند.

لوله هود

یکی از انواع لوله خرطومی هوا, لوله هود است که از PVC  تولید می‌شود و در فضاهای صنعتی بسیار کاربرد دارد. لوله هود دو نوع کاربر دارد: انتقال هوا و تصفیه هوا

مزایای لوله هود آن است که مقاومت حرارتی و رطوبتی نسبتا خوبی دارد و می‌توان از آن‌ها در محیط های مرطوب استفاده کرد.

لوله خرطومی برزنتی

یکی از انواع لوله خرطومی فلزی, لوله خرطومی برزنتی است که از نوار فویل آلومینیوم و نوار برزنت تولید می‌شود. در این نوع لوله برزنت به شکل الیاف نخی دارای تار و پود است که یک لایه PVC روی آن لمینت شده است.

لوله خرطومی برزنتی از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

لوله خرطومی مکنده

لوله خرطومی مکنده از جنس PVC است که مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد شیمیایی و طول عمر نسبتا طولانی ای در برابر نور خورشید دارد.

کاربرد لوله خرطومی مکنده جهت انتقال هوا، ذرات گرد و غبار در انواع کارخانه‌ها مانند چوب، نساجی، سنگ و سرامیک و همچنین در آزمایشگاه‌ها و معادن و کارخانه‌های صنعتی است.

لوله خرطومی مکنده PVC متشکل از یک مفتول فولادی فنر مانند و یک رشته از نوارهای PVC است. در این لوله ها، مفتول بین رشته نوار PVC تنیده شده است و باعث ایجاد انعطاف و حالت ارتجاعی در لوله می‌شود.

مزایای لوله خرطومی مکنده

از مزایای لوله خرطومی مکنده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انعطاف پذیری بسیار بالا
  • مقاومت بالا در برابر آسیب‌ها، سایش و پارگی
  • مقاومت کششی بسیار بالا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات