معامله مزدا 3 سامورایی در خودرو45

پنج‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مجموعه خودرو 45 می‌تواند در امر فروش فوری خودرو کارکرده شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به سهولت، معامله‌ای امن را هدیه دهد.
تبلیغات

چند سالی است که  خودرو مزدا 3 وارد بازار ایران شده و بهخوبی هیاهو و سروصدایی برای خود به پا کرده؛ به‌گونه‌ای که هرکس پشت این سواری زیبای ژاپنی نشسته، در همان سواری اول شیفته آن شده است. خرید و استفاده خودروهای ژاپنی از یک سو و فروش انواع کارکرده آن از سویی دیگر، موضوعی است که این روزها و در این بازار پرتقاضا با ریسکهای متعددی همراه است و مدل قدیمی خودرو مزدا 3 از این قاعده مستثنا نیست.

مزدا 3 در سال ۱۳۸۹ وارد ایران شد و توانست به‌سرعت قلب بازار خودرو ایران را تسخیر کند. شرکت مزدا با تولید مزدا 3 بار دیگر نبوغ خود را در طراحی خودروی صفر در حد کلاس جهانی ثابت کرد و در ایران نیز طرفداران خودرو مزدا نسبت به خرید آن که توسط گروه بهمن وارد کشور شد، اشتیاق خوبی نشان دادند.

مزدا 3 با ظاهری همچنان به‌روز

چندین سال است نسل های مزدا 3 در بازار خودرو ایران خرید و فروش میشود؛ اما همچنان از مد نیفتاده است و ویژگیهایی منحصربه‌فرد دارد. از چراغهای جلو خودرو شروع کنیم؛ چراغهای جلو مزدا 3 با طرح زنون و به حالتی کشیده و جنگنده طراحی شده است. در ضمن، لامپهای به‌کاررفته در آن نیز به حالت چرخی است و با کنترل راننده میتواند به تمام جهات چرخش دورانی داشته باشد. دو مه‌شکن نیز در زیر این چراغهای اصلی تعبیه شدهاند که درست در ردیف جلوپنجره خودرو قرار گرفتهاند و نور بسیار نافذی دارند. نکته جذابتری که در مورد چراغهای جلو مزدا 3 وجود دارد این است که برای شستشوی چراغها، سیستم شستشوی خودکار در آن به کار رفته است. بهتر است در زمان استفاده از این اتومبیل به‌شدت مراقب چراغهای این خودرو باشید؛ چراکه به خاطر طراحی منحصربه‌فرد و امکاناتی که دارد از قیمت بسیار بالایی در زمان تعویض برخوردار است. رینگهای ۱۶ اینچی آلومینیومی که روی این ماشین قرار گرفتهاند یکی از ویژگیهای بارز در زیبایی و طراحی ظاهری این خودرو به‌حساب میآیند.

طراحی نمای عقب مزدا 3، فوق‌العاده و به‌دوراز هیچ اغراقی است. همه‌چیز مانند قسمت جلو این خودرو به‌جا و درست قرار گرفته است. انحناها و برآمدگیهای ایجادشده روی در صندوق‌عقب هوشمندانه و شکیل طراحی شدهاند. چراغهای عقب این خودرو نیز به‌زیبایی طراحی شدهاند و همچنان چهره جنگنده خودرو را حتی از نمای عقب حفظ کردهاند.

چراغ‎های عقب مزدا 3 ال‌ای‌دی هستند و نوررسانی آنها به همان کیفیت چراغهای جلو است. در میان قسمت عقبی درست روی در صندوق‌عقب، آرم مزدا خودنمایی میکند. صندوق‌عقب مزدا 3 تا حدی جادار است که میتوان دو چمدان بزرگ را در آنجا داد و خرده وسایل دیگر را هم در گوشه و کنار آن قرار داد.

فضای راحت مزدا 3

طراحی داخلی مزدا 3 اتاق قدیم و حتی مزدا نیو 3 همانند طراحی ظاهری آن، با فکر و با استفاده بهینه از تمام قسمتهای این ماشین انجام شده است. صندلیهای عقب خودرو بسیار مهم است و متأسفانه در بسیاری از خودروها مظلوم واقع شده و فضایی که برای نشستن سرنشینان عقب تعبیه میشود بسیار کم است؛ به‌طوری‌که زانوهای سرنشینان جای راحتی ندارند و به صندلی جلو برخورد میکنند؛ اما مزدا 3 برای تمام سرنشینانش جای راحت در نظر گرفته است و افراد به‌راحتی برای مسافتهای درون‌شهری و برون‌شهری در این اتومبیل مینشینند.

روکشصندلیهای مزدا 3 همگی از چرم هستند و برای اینکه سرنشینان دچار تعرق نشوند، از جنس تریم در الیاف چرم صندلیها استفاده شده است. برای استفاده از هوای طبیعی میتوان از سانروف سادهای که در سقف این اتومبیل تعبیه شده است استفاده کرد.

امکانات و آپشن های مزدا 3

صندلی عقب مزدا 3 میان دو سرنشین یک جادستی به‌همراه دو جالیوانی دارد که در طول سفر، راحتی را برای سرنشینان عقب به‌همراه دارد. تمام شیشههای ماشین برقی هستند و دکمههای مجزایی برای کنترل دارند. پشت فرمان مزدا 3 مینشینیم تا با امکانات بیشتری از این خودرو آشنا شویم؛ به‌محض نشستن پشت فرمان مزدا 3 متوجه طراحی دقیق جزء به جزء این خودرو میشوید و متوجه میشوید که همه‌چیز دردسترس راننده قرار گرفته است.

تهویه مطبوع جداگانه برای هرکدام از سرنشینان جلو که بتوانند به‌دلخواه دما را تنظیم کنند تعبیه شده است. البته صندلیهای جلو خودرو دارای گرمکن جداگانه هستند.

وضعیت سیستم صوتی بیانگر جایگاه و کیفیت مناسب این بخش است که قابلیت پخش فایل MP3 دارد. سیستم صوتی مزدا 3 از نظر صوتی، با شش بلندگو که به‌طور متراکم در کابین به کار رفته، فضای آکوستیک مناسبی برای سرنشینان در هنگام گوش دادن به موسیقی فراهم کرده است. حسگر نور در مزدا 3 درکنار دست راننده قرار گرفته است که البته خودش به‌طور خودکار چراغهای اتومبیل را در مواقع ضروری روشن یا خاموش می‎کند. برای مواقع بارانی یک حسگر باران وجود دارد که به‌طور خودکار، حرکت برف‌پاک‌کن‌ها را تنظیم میکند. برای تنظیم دقیقتر حرکت ماشین میتوانید از فناوری کروز کنترل آن استفاده کنید و ضریب ایمنی مزدا 3 با داشتن ۶ کیسه هوا در رتبه خوبی قرار دارد. آینه‌بغل‌های این خودرو مجهز به چراغ‌راهنما هستند و به‌صورت برقی قابل تنظیم هستند و البته برای بخار نگرفتن آینهها، سیستم گرمکن در آن نصب شده است.

دو صفحه نمایشگری که در جلو ماشین قرار گرفته، برای نشان دادن مصرف سوخت و دیگری برای نمایان کردن اطلاعات مربوط به سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی تعبیه شده است. از امکانات شگفت‌انگیزی که روی فرمان این خودرو قرار دارند، دو شیفتر است که بدون نیاز به دسته‌دنده میتوان از آنها برای تعویض دنده استفاده کرد.

‌مشخصات فنی مزدا 3

پیشرانه ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ با حجم موتور ۱۹۹۹ سی‌سی از ملزومات اولیه فنی این خودرو به‌حساب میآیند. قدرت این خودرو به ۱۴۷ اسب‌بخار با ۶۵۰۰ دور در دقیقه میرسد. با گشتاور ۱۸۷ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه، مزدا 3 به یکی از قدرتمندترین خودروها در میان هم‌رده‌های خود تبدیل شده است. مصرف ترکیبی این خودرو به ۸٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میرسد. گفتنی است که جعبه‌دنده مزدا 3 از نوع پنج‌سرعته خودکار است و همین امکان باعث روانی و بی‌صدا بودن این خودروی معروف شده است. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو در ۱۰٫۶۷ ثانیه اتفاق می‎افتد.

بررسی وضعیت فروش مزدا 3 در ایران

بی‌شک برای فروش مزدا 3 اتاق قدیم و نیو 3 و حتی خرید آن، با کیفیتی که این سدان شهری ژاپنی دارد، آن‌چنان دچار مشکل نخواهید شد و میتوانید آن را مانند کیک داغ به فروش برسانید. این خودرو در ایران باتوجه‌به مصرف مناسب سوخت و آپشن‌ها و امکانات مناسب در بین رقبای کرهای و ژاپنی به‌خوبی توانسته است فروش بالایی به خود اختصاص دهد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات