خرید سرور اختصاصی و مجازی از دیتاسنتر سینداد

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
این متن توسط تیم دیتاسنتر سینداد گردآوری شده است تا خرید متناسب با نیازتان داشته باشید.
تبلیغات

 سینداد از سال ۱۳۸۵ با ارائه خدمات متنوع میزبانی متناسب با بودجه و نیازهای مختلف، این امکان را برای شما فراهم آورده است تا سایت خود را بر بستر اینترنت به نمایش همگان درآورید. کلیه سرویس‌های سینداد روی رک‌‌های اختصاصی شرکت در ایران و آمریکا قرار گرفته‌‌اند که باعث بالا رفتن سطح کیفیت و کارایی می‌شود. همان‌طور که می دانید، منظور از سرور، سیستم‌های کامپیوتری هستند که از نظر قدرت و کیفیت در سطح بالایی قرار دارند و درواقع سرورهای اینترنتی، سیستم‌های قدرتمندی هستند که در دو دسته سرور اختصاصی و سرور مجازی قرار می‌گیرند و در تمامی ساعات شبانه‎روز آماده پاسخگویی به سؤالاتی هستند که کاربران در سطح وب مطرح می‌کنند. سرورها با توجه ‌به خدمات و امکاناتی که به کاربران خود ارائه می‌دهند، مورد انتخاب قرار می‌گیرند. به عبارتی آن‌چه یک سرور را متمایز می‌کند، سخت‌افزار به‌روز، قیمت مناسب و پشتیبانی قدرتمند آن است.

معرفی انواع سرور

سرورها با توجه ‌به قدرت و کیفیت، قیمت، محل قرارگیری، نوع کاربری و همینطور میزان اشتراک، دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. در این مقاله چند تقسیم‌بندی آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

سرور اختصاصی (Dedicated Server)

سرور اختصاصی به سروری گفته می‌شود که منحصرا و بدون اشتراک‌گذاری دراختیار کاربر قرار می‌گیرد. سرورهای اختصاصی با توجه ‌به کیفیت قطعات سخت‌افزاری و قدرت پردازش قیمت‌های متفاوتی دارند و هنگام خرید سرور اختصاصی باید با توجه ‌به نوع فعالیت و نیازهای پروژه، انتخاب درستی داشته باشید، بااین‌حال نگران نباشید، در سینداد غالبا سرورها قابل ارتقا هستند و پس از خرید هم می‌توانید در صورت نیاز گزینه‌های متفاوتی مانند RAM و CPU را به سرور خود اضافه کنید.

هر سرور اختصاصی مانند یک کامپیوتر با سخت‌افزاری قدرتمندتر است که به‌صورت شبانه‌روزی روشن و به اینترنت متصل است و IP مجزا و مختص به خود دارد. کانفیگ یا همان پیکربندی سرورهای اختصاصی معمولا توسط شرکتی که سرور را از آنجا خریداری کرده‌اید انجام می‌شود و دراختیار خریداران قرار می‌گیرد. دیتا سنتر محلی است که سرورهای اختصاصی در آنجا نگه‌داری می‌شوند.

بیشتر افراد و شرکت‌هایی از سرورهای اختصاصی استفاده می‌کنند که روزانه کاربران بسیاری به وب‌سایت یا اپلیکیشن آن‌ها مراجعه می‌کنند به همین دلیل نیازمند فضایی با پهنای باند زیاد هستند تا بتوانند بدون قطعی در سرور یا به‌اصطلاح Downtime به کاربران یا مشترکان خود خدمات ارائه دهند.

گاهی علاوه بر قدرتمند بودن سرور، گزینه امنیت هم برای طرفداران سرورهای اختصاصی بسیار مهم است. با توجه ‌به اینکه سرور اختصاصی فقط به یک کاربر اختصاص داده می‌شود و فضای آن اشتراکی نیست، امکان نفود به اطلاعات و ویروسی شدن بسیار کاهش پیدا می‌کند.

سرور اختصاصی می‌تواند شامل سرور اختصاصی ایران و سرور اختصاصی خارجی باشد. هر کدام از سرورها ویژگی‌هایی دارد که در این قسمت به آن می‌پردازیم.

سرور اختصاصی ایران

سرور اختصاصی ایران با توجه ‌به داخلی بودن، سرعت بالایی دارد و مناسب کسانی است که بیشتر کاربران ایرانی دارند. این سرورها از نظر امنیت بین‌المللی نسبت به سرورهای خارجی امنیت بیشتری دارند. می‌توانید در صفحه خرید سرور اختصاصی ایران ویژگی این سرویس را که توسط سرور سینداد ارائه شده است ببینید.

سرور اختصاصی خارجی

با توجه ‌به اینکه سرورهای اختصاصی خارجی از نظر کیفیت سخت‌افزاری و قدرت بالاتر از سرورهای داخلی هستند، پیشنهاد مناسبی برای سایت‌های پربازدید هستند.

سینداد

سرور مجازی (VPS (Virtual Private Server

وی پی اس یا همان سرور مجازی درواقع بخشی از یک سرور اختصاصی است که خصوصی‌سازی می‌شود. برای آماده‌سازی این نوع سرورها، قدرت پردازش و منابع سرور اختصاصی اصلی بین سرورهای کوچک‌تر که همان سرورهای مجازی هستند تقسیم می‌شوند. سرورهای مجازی مانند سرورهای اختصاصی مجلل نیستند اما از سرویس‌های اشتراکی مجهزترند.

سرورهای مجازی با استفاده از نرم‌افزارهای مجازی‌سازی مانند Hypervisor و Vmware روی سرورهای اختصاصی ساخته می‌شوند. امکاناتی که سرورهای مجازی دارند برای ارائه خدمات به سایت‌هایی با بازدید روزانه متوسط مناسب هستند. هزینه سرور مجازی به‌ خاطر امکاناتی که دارد نسبت به هاست اشتراکی گران‌تر است.

با استفاده از نرم‌افزارهای مجازی‌سازی می‌توان به‌راحتی سرور مجازی را مدیریت و از آن‌ استفاده کرد. سرورهای مجازی نسبت به سرورهای اختصاصی ارزان‌تر هستند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را با توجه ‌به نیازهای کاربران کانفیگ کرد و دراختیار آنان قرار داد.

موقعیت مکانی سرورها مجازی متناسب با قیمت این نوع سرورها است و با توجه ‌به امکانات و مزایا و معایبی که سرورها در موقعیت‌های مختلف دارند، می‌توان برای انتخاب یک سرور مجازی مناسب تصمیم‌گیری کرد.

سرور مجازی ایران

به دلیل فاصله‌ی کم، سرورهای داخلی سرعت بالایی دارند و این گزینه می‌تواند ارزشمندترین ویژگی سرورهای ایرانی باشد. با توجه ‌به اینکه سرورها در داخل ایران هستند، می‌توان گفت از نظر امنیتی هم سرورهای ایرانی گزینه مناسبی برای سایت‌هایی است که حفظ امنیت و اطلاعات دغدغه اصلی صاحبان آن‌ها است.

یکی دیگر از مزایای سرور ایرانی این است که در صورت وجود مشکلات اینترنت سراسری، این نوع سرورها باز هم قابل دسترسی هستند. با مراجعه به صفحه خریدVPS  ایران می‌توانید با ویژگی‌های مربوط به این نوع سرور بیشتر آشنا شوید.

سرور مجازی خارجی

با توجه ‌به عدم محدودیت، از این سرورها می‌توان برای تمام سایت‌ها استفاده کرد و پهنای باند این سرورهای پرقدرت گزینه بسیار مناسبی برای سایت‌هایی با کاربران زیاد است.

با توجه ‌به عدم تحریم مسلما سرورهای خارجی به لحاظ کیفی از شرایط بهتری برخوردار هستند و قیمت‌ مناسب‌تری دارند.

سینداد

تفاوت سرور اختصاصی و مجازی

سرورهای اختصاصی و مجازی را می‌توان از جنبه‌های مختلفی بررسی کرد. برخی تفاوت‌های این سرورها در اینجا آورده شده است:

  • سرورهای اختصاصی از نظر سخت‌افزاری قدرتمندتر از سرورهای مجازی هستند.
  • سروهای اختصاصی علاوه بر قدرتمند بودن از نظر سخت‌افزاری، پهنای باند بهتری نسبت به سرورهای مجازی دارند.
  • سرورهای مجازی ارزان‌تر از سرورهای اختصاصی هستند.
  • با توجه ‌به عدم اشتراک با دیگران، امنیت سرورهای اختصاصی بیشتر است.
  • نصب سیستم‌عامل روی سرر مجازی بستگی به کانفیگ سرور اصلی و میزبان دارد؛ در صورتی که در سرور اختصاصی می‌توان به‌راحتی هر سیستم عاملی را نصب کرد.
  • جابجایی اطلاعات در سرورهای اختصاصی سخت‌تر از سرورهای مجازی است. این موضوع به این معنی است که با توجه‌ به عدم اشتراک سرورهای اختصاصی، انتقال اطلاعات از یک سرور اختصاصی به سرور اختصاصی دیگر زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.
  • سرور اختصاصی هیچگونه اشتراکی با سایر سرورها ندارد؛ اما سرور مجازی در مواردی مانند برق یا برخی گزینه‌های سخت‌افزاری با سایر سرورهای مجازی اشتراکاتی دارند.

خرید سرور از سینداد

شرکت سینداد که این روزها در ارائه خدمات برگزاری کلاس های آنلاین بسیار موفق عمل کرده است، سال‌ها در حوزه دیتاسنتر فعالیت دارد. سرور سینداد، دیتاسنترهای شخصی نیز ارائه می‌دهد که مزیت آن استقاده از فیبر تاریک بین دیتاسنترها است. از مهم ترین ویژگی‌های سرور سینداد می‌توان به سخت‌افزار به‌روز، قیمت مناسب، پشتیبانی مداوم توسط کارشناسان با دانش فنی بالا و سرویس Manage شده اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات