همراه با سایان برای داشتن بسته بندی جذاب

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بسته‌بندی محصولات تأثیر عمیقی روی افزایش فروش محصول می‌گذارد.
تبلیغات

 اگر به‌دنبال بسته‌بندی زیبا و جدید هستید، با سایان همراه باشید تا بهترین‌ها نصیبتان شود.

وکیوم فرمینگ؛ آینده‌ی بسته‌بندی

قرن بیستم را شاید بتوان قرن رقابت تولیدکنندگان نامید؛ دوره‌ای‌ که مصرف‌کنندگان در زمان انتخاب با تنوع چشمگیر و ویترین‌های پر‌زرق‌و‌برق مواجه می‌شود. در‌این‌میان، بسته‌بندی محصول نقشی اساسی ایفا می‌کند. بسیاری از تولیدکنندگان محصولات مختلف خود را فروشنده‌ی بسته‌بندی می‌نامند؛ یعنی اگر در نگاه خریدار جذاب جلوه کنند، انتخاب می‌شوند؛ در‌غیر‌این‌صورت، از عرصه‌ی رقابت حذف می‌شوند.

بسته‌بندی به‌خودی‌خود می‌تواند جذابیت ایجاد کند؛ اما بسیاری از محصولات با نمایان‌شدن احتمال فروش بیشتری را ازآنِ خود می‌کنند. این موضوع شامل طیف گسترده‌ای از اقلام تولیدی می‌شوند که کیفیت ظاهرشان‌ اهمیت دارد. از‌این‌رو در بازار رقابت جهانی، بسته‌بندی‌ها وجوهی برای نمایش محصول نیز پیدا کرده‌اند. شرکت چاپ و بسته‌بندی سایان افتخار دارد تا با بیشترین سرعت و بهترین کیفیت محصولات و خدمات زیر را دراختیار همراهان خود قرار دهد.

انواع بسته‌بندی

۱. مقوایی

بسته‌بندی مقوایی نوع رایجی از بسته‌بندی محسوب می‌شود که بیشتر در بین صاحبان صنایع شناخته‌شده است. تولیدکنندگان در اصناف مختلف با این نوع بسته‌بندی و قوت‌ها و ضعف‌هایش کاملا آشنا هستند. اگرچه این نوع بسته‌بندی بسیار مشهور است و تولید‌کنندگان بسیاری در این حیطه فعال هستند، ظرافت بسیار زیادی نیز دارد که می‌تواند آن را از نمایش عادی و غیر‌حرفه‌ای به بسته‌بندی جذاب و درخورتأمل تبدیل کند؛ از نوع ساختار جعبه و خطوط تا و برش، کیفیت طراحی، کیفیت و موادمصرفی چاپ، انتخاب روکش‌های مناسب و نهایتاً ضرب قالب و ساخت جالب.

سایان

۲. بسته‌بندی وکیوم فرمینگ

این نوع بسته‌بندی شاخصه‌های بسیار جذابی همراه دارد و تفاوت‌های ارائه‌اش این دورنما را ایجاد می‌کند که در آینده‌ای نزدیک، محصولات بسیار بیشتری به این نوع بسته‌بندی گرویده شوند.

امکان پرس‌شدن طلق به مقوا

این اتفاق باعث بسته‌شدن محیط محصول می‌شود و اول به اطمینان مشتری در تهیه‌ی محصولات اصلی و دست‌نخورده و دوم در‌صورت نیاز برای اقلام بهداشتی، از شاخصه‌های موردنیاز تأیید وزارت بهداشت برخوردار می‌شود.

وجه نمایشی محصول

در بسیاری از تولیدات دیده‌شدن محصول بسیار بااهمیت است و این نوع ارائه این امکان منحصر‌به‌فرد را به خریداران می‌دهد که پیش از بازکردن بسته‌بندی محصول، امکان دیده‌شدن آن را داشته باشند.

امکان آویزان‌شدن و استفاده‌ی ویترینی

در بسیاری از بسته‌بندی‌های مقوایی امکان آویزکردن محصول وجود دارد؛ اما به‌دلیل ادغام طلق با مقوا، قسمت آویز تحمل وزن بسته بسیار افزایش می‌یابد و حتی محصولاتی مانند قطعات خودرو که وزن زیادی دارند، امکان آویز‌شدن پیدا می‌کنند. این امر به‌دلیل فضاهای اغلب کوچک فروشگاهی، محصول را از دورماندن ازنظر خریداران نجات می‌دهد. در بسیاری از مواقع، جعبه‌های متعدد محصول روی‌هم تلمبار می‌شوند و حتی با وجود کمال زیبایی و جذابیت از دید مشتری پنهان می‌مانند.

سرعت در بسته‌بندی

این محصول با داشتن چسب بلیستر (چسب حرارتی) مخصوص پرس، تنها نیاز دارد ۳ تا ۵ ثانیه زیر دستگاه پرس حرارتی بماند. این دستگاه با اشغال فضای بسیار کم و هزینه‌ای بسیار مناسب، برای هر تولید‌کننده‌ای در هر اِشلی قابل‌تهیه است.

مصرف مقوای کمتر

بسته‌بندی وکیوم فرمینگ به‌جای پوشاندن چهار جهت محصول با مقوا یک سمت مقوا است که امکان چاپ لوگو و تبلیغات محصول را می‌دهد و سه جهت دیگر با طلق بازیافت‌شدنی پوشانده می‌شود که این مصرف کمتر مقوا سبب صرفه‌جویی در استفاده از مواد‌اولیه، یعنی چوب درختان می‌شود.

تولید داخل

متأسفانه هنوز اغلب مقوا‌های مصرفی در بسته‌بندی به‌صورت وارداتی موجود است و در گروه تولیدات داخلی نگرفته است؛ اما ورق طلق مصرفی اعم از Pet (پت) برای اقلام بهداشتی، پی‌وی‌سی، HP و... تولید داخل است و درکنار حمایت از تولید داخلی، درمقایسه‌با کلیت بسته‌بندی وکیومی که کالای لوکس محسوب می‌شود، قیمت مناسبی ایجاد می‌کند.

سایان

 چسب بلیستر یا حرارتی چیست؟

این چسب برای بسته‌بندی‌های وکیوم فرمینگ روی کار هنگام چاپ اضافه می‌شود و با خاصیتی منحصر‌به‌فرد پس از خشک‌شدن در مرحله‌ی چاپ، درصورت مجاورت با حرارت و فشار مجدد به حالت چسبندگی بازمی‌گردد و این‌بار پس از واکنش شیمیایی، از خاصیت تغییر خارج و خشک می‌شود و محکم محصول را متصل نگه می‌دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات