خرید و فروش تویوتا یاریس هاچبک فوق اقتصادی از خودرو45

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مجموعه مجرب خودرو 45 با تیمی از کارشناسان برجسته در این حوزه، آماده ارائه خدمات در حوزه خرید و فروش و کارشناسی تویوتا یاریس و دیگر خودروهای موجود در بازار ایران به مخاطبان این حوزه است.
تبلیغات

 تویوتا یاریس یکی دیگر از سدان‌های ژاپنی شرکت خودروسازی تویوتا است که از سال ۱۹۹۹ میلادی وارد خط تولید این شرکت شده است. این خودرو در چهار مدل متفاوت در سال‌های متوالی وارد بازار خودرو جهانی به‌ویژه بازار ایران شده است. در حال‌ حاضر، مدل‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ یاریس در ایران مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد. هر کدام از نسل‌های تویوتا یاریس مشخصات و امکانات خاص خود دارند. تویوتا یاریس سدان که در ایران از محبوبیت بیش‌تری برخوردار است، سوژه بحث امروز ما خواهد بود.

طراحی ظاهری مقبول  در زمانه

طراحی تویوتا یاریس متفاوت با تمام خودروهای ژاپنی است که تا به امروز دیده‌ایم. چهره یاریس جدا از زیبایی و به نمایش گذاشتن یک تصویر فانتزی از یک خودرو، چهره‌ای پرجذبه است. بیایید از روبه‌رو به این خودرو نگاه کنیم. اولین قسمتی که به چشم‌مان می‌خورد، جلوپنجره این خودرو است که مانند دهانی در حال فریاد است و از یک چهارضلعی تشکیل شده. طراحی این جلوپنجره بی‌دلیل نبوده است؛ قدرت فنی و شتاب این خودرو باعث می‌شود تنفس طبیعی بیش‌تری مورد نیاز آن باشد. به همین خاطر جلوپنجره آن با تمام قوا به تنفس‌رسانی به موتور مشغول است. کاپوت کشیده و متمرکز با ارگونومی شکننده هوا تا روی جلو پنجره کشیده شده است. طرح جلوپنجره و کاپوت این خودرو باعث می‌شود جدا از طراحی از پیش تعیین‎‌شده، چهره‌ای طبیعی کشیده و پرجذبه به چراغ‌های جلو تویوتا یاریس داده شود. در قالب لوزی کشیده به سمت پایین هم چراغ‌های راهنمای جلو، چراغ‌های ال‌ای‌دی والبته چراغ‌های دی‌لایت به‌صورت یک بسته کامل نوررسانی در چراغ‌های این خودرو قرار گرفته است. دو چرخ جلو و عقب این خودرو با رینگ‌های پنج‌پر دوبل و تایرهای باریک و زیبا حکم روندگی این ماشین را بر عهده دارند. روی در‌های این خودرو چه در سمت راست و چپ، خطی می‌بینید که تورفتگی دلپذیری ایجاد کرده است؛ این خط از چرخ جلو شروع می‌شود و با شیبی ملایم رو به بالا، به سمت در عقب حرکت می‌کند و در قسمت یک‌پنجمی در عقب، با رسیدن به چرخ عقب تمام می‌شود. دستگیره‌های خودرو با هماهنگی رنگ کامل خودرو در در به کار رفته است. اما موضوعی که دستگیره‌های در را جذاب‌تر می‌کند این است که در همسایگی این دستگیره‌ها دو تورفتگی می‌بینیم که با تیزبینی هوشمندانه‌ای طراحی شده‌اند و درواقع همین تورفتگی‌ها هستند که طراحی ظاهری تویوتا یاریس را جذاب و فانتزی کرده‌اند.

چراغ‌های عقب بیرون‌زده و با همان آرایش لوزی البته با گوشه‌های روبه‌بالا است. آینه‌های بغل تویوتا یاریس تاشو و الکتریکی هستند و رنگی هماهنگ با خودرو دارند. اگر خوب به تعریفات و توضیحات دقت کرده باشیم، می‌فهیم که با خودرویی کاملا ریزنقش و منسجم روبه‌رو هستیم که روح ژاپنی را در خود جا داده است.

سواری نرم و آرامش‌بخش یاریس

غربیلک فرمان تویوتا در میان تمام کسانی که سوار بر اتومبیل‌های تویوتا شده‌اند معروف است. پس حالا که سوار بر تویوتا یاریس شدیم اول از همه به سراغ فرمان خوش‌دست تویوتا یاریس می‌رویم. در میانه فرمان این خودرو آرم شرکت تویوتا با طرح کرومی نقش‌ بسته است. یاریس فرمان کوچکی دارد که برای تمام افراد متناسب است و جدا از زوایای مناسبی، امکاناتی دیگری هم در دو طرف چپ و راست میانی آن تعبیه شده است. سیستم صوتی و سیستم تهویه هوا هر کدام به‌طور مجزا دکمه‌هایی روی فرمان اتومبیل دارند که راننده به‌راحتی می‌تواند با استفاده از آن‌ها این دو قسمت را تحت کنترل خود درآورد. یکی از جذابیت‌های این فرمان پره‌عمود آن است که با رنگ نقره‌ای از رنگ مشکی کل فرمان متمایز شده و برجستگی خاصی به آن بخشیده است. دسته‌های کنترل کروز و برف‌پاک‌کن‌ها و چراغ‌های راهنما نیز درکنار فرمان قرار گرفته‌اند. دکمه‌های بالابر شیشه‌های خودرو جدا از قرارگیری مجزا درکنار هر شیشه، درست در در اصلی اتومبیل به کار رفته‌اند و به این ترتیب تمام شیشه‌های اتومبیل تحت کنترل راننده هستند. جلوی فرمان، صفحه‌نمایشی می‌بینید که از یک قالب دایره‌ای برای نشان دادن کیلومترشمار خودرو استفاده کرده است و در سمت چپ و راست آن نیز دو صفحه شمارنده دیگر به کار رفته که یکی برای نشان دادن دور موتور خودرو و دیگری برای مسافت طی‌شده و علائم سیستم کروز و سوخت الکتریکی تعبیه شده‌اند. این خودرو برخلاف ریز‌نقشی که دارد، قابلیت جاگیری ۴ تا ۵ سرنشین بزرگسال را فراهم کرده است. فضای داخلی اتومبیل ۳۶۵ لیتر است که البته فضای مناسبی به‌ نظر می‌آید. صفحه نمایشگر ۷ اینچی تویوتا یاریس به غیر از نمایش دادن تمام سیستم‌های ‌عامل‌ فنی خودرو مانند سوخت بهینه و کروز و وضعیت سوخت و روغن و البته Navigation، امکان بازی و تماشای فیلم هم به سرنشینان خودرو می‌دهد. روکش صندلی‌های خودرو همگی چرم تریم هستند و ضد تعرق.

ارگونومی‌ صندلی‌های این خودرو  به همان دقت طراحی‌ داخلی و ظاهری اجرا شده است. درست در قسمت کنسولی میانی خودرو سه کلید پیچاننده این امکان را ایجاد می‌کند که می‌توان تمام سیستم‌های عامل مانند سیستم تهویه کروز کنترل و سیستم الکتریکی را تحت کنترل راننده قرار می‌دهد.

ایمنی تویوتا یاریس با کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و ترمز EBD و ترمز کمکی در ضریب خوبی قرار گرفته است. قفل مرکزی و چهار اسپیکر به‌ همراه سیستم صوتی و آینه وسط الکتریکی از دیگر امکانات این خودرو است.

نگاهی به مشخصات فنی خودرو تویوتا یاریس

پیشرانه این خودرو ۴ سیلندر  و حجم آن ۱.۳ لیتر است که با قدرت ۸۷ اسب ‌بخار و ۱۲۱ نیوتن‌متر گشتاور، مجموع قدرت این خودرو است. وزن تویوتا یاریس ۱۰۶۰ کیلوگرم و در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶.۵ لیتر بنزین سوخت آن است. حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۵ کیلومتر است. این خودرو با قدرتی که دارد، هم برای مسیرهای بین‌شهری و هم برای سفرهای درون‌شهری مناسب است. عملکرد فنی یاریس از طرف بسیاری از منتقدان این زمینه قابل قبول است. شتاب صفر تا ۱۰۰ این ماشین در ۱۴ ثانیه انجام می‌شود. این مجموع از امکانات فنی باعث می‌شود که رانندگی روانی نصیب راننده شود.

وضعیت فروش تویوتا یاریس سدان در بازار ایران

تویوتا یاریس در بازار سدان های خارجی ارزان‌قیمت با محصولاتی مانند هیوندا اکسنت و هیوندا i10 تقریبا در یک بازه قیمتی قرار دارد. با درنظرگرفتن اموری مانند خدمات پس از فروش، تأمین قطعات یدکی و کیفیت و دوام مثال‌زدنی محصولات رده اقتصادی تویوتا، بازار خرید و فروش تویوتا یاریس در ایران بسیار گرم و پررونق است و طرفداران بسیاری را به خود جذب می‌کند. البته طراحی جذاب‌تر نمای خارجی و تکنولوژی‌های خودرویی به‌روزتر در محصولات رقیب نقدی است که از سوی منتقدان بر تویوتا یاریس وارد می‌شود که آن‌هم در پی عدم واردات نسل‌های جدیدتر یاریس در ایران به وجود آمده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات