آموزش آنلاین زبان برای کودکان با آموزشگاه ایرانمهر

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مؤسسه زبان ایرانمهر با سابقه‌ی ۱۷ ساله، جزو بهترین آموزشگاه‌های زبان ایران در زمینه آموزش زبان‌های روز دنیا (انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، ترکی و ...)، مفتخر است که با قوی‌ترین کادر آموزشی در ۲۴ شعبه در سرتاسر ایران به شما عزیزان زبان‌آموز خدمت‌رسانی کند.
تبلیغات

چرا آموزش زبان برای کودکان مهم است؟

تسلط بر زبان انگلیسی در دنیای امروز به یک امر ضروری تبدیل شده است. والدین بیشتر کودکان علاقه دارند کودکان خود را در مسیر یادگیری زبان انگلیسی یا یک زبان دوم دیگر قرار دهند. افراد بزرگسال از سختی یادگیری زبان در سنین بالا بیشتر آگاه هستند و می‌دانند مشغله کاری اصلا فرصت یادگیری زبان به شما نمی‌دهد. به همین خاطر سعی می‌کنند کودکان خود را در کلاس‌های آموزش زبان ثبت نام کنند تا از اوقات فراغت آن‌ها نهایت استفاده را داشته باشند. در این مطلب روش‌هایی را ذکر کرده‌ایم که به‌کاربردن آن‌ها در کلاس‌های آموزشی می‌تواند برای کودکان مفید باشد.

کلاس‌های آموزش زبان برای کودکان

محیط آموزش زبان برای کودک باید متناسب با سلیقه و ذهن خیال‌پرداز یک بچه طراحی شود. بهتر است از رنگ‌های شاد برای رنگ‌آمیزی کلاس استفاده کرد تا محیط برای کودک جذاب باشد. با چسباندن برچسب‌های کارتونی و پوسترهای آموزشی در محیط کلاس می‌توان کودک را برای حضور در کلاس تشویق کرد. نور و صندلی‌های کلاس هم باید متناسب با نیازهای یک کودک طراحی شود تا در کلاس احساس راحتی داشته باشد.

آموزش همراه ‌با تفریح

هیچ وقت جمله‌ای که از خواهرزاده‌ام شنیدم را فراموش نمی‌کنم. زمانی‌که به‌ دنبال خواهرزاده شش‌ساله‌ام در مؤسسه زبان رفتم و از او پرسیدم کلاس چطور بود؟ گفت من چیزی یاد نگرفتم و فقط ما بازی کردیم. از شنیدن این جمله شوکه شدم تا زمانی‌که خواهرزاده‌ام شروع به خواندن یک شعر انگلیسی کرد. برخی از مربیان معتقد هستند که کودکان همراه ‌با بازی کردن مطالب آموزشی را بهتر یاد می‌گیرند. البته همینطور است و استفاده از این روش برای آموزش زبان به کودکان کاملا مفید است.

بازی‌ها روشی عالی برای سرگرم کردن کودکان در کلاس هستند و ازطریق آن‌ها می‌توان به کودکان مطالب مختلفی آموزش داد. بازی‌ حس رقابت را در کودک تقویت می‌کند و با برنده شدن در آن، حس خوبی به کودک دست می‌دهد. بازی‌هایی که برای آموزش زبان استفاده می‌شود همین حس را در کودک بیدار می‌کند تا با یادگیری بهتر مطالب بتواند در بازی‌های کلاس آموزش زبان برنده شود.

شعرها و موسیقی‌های آموزشی برای کودکان خیلی کوچک بسیار توصیه می‌شود. گوش کودکان به شنیدن موسیقی‌های شاد و جذاب حساس است و به‌خوبی می‌تواند از این طریق مهارت شنیداری خود را تقویت کند.

آموزشگاه ایرانمهر

تقویت حافظه

برای یادگیری واژگان و گسترده کردن دایره لغات باید حافظه کودک تقویت شود تا بتواند در روز کلمات جدید را به خاطر بسپارد. یکی از راه‌های تقویت حافظه این است که از فلش‌کارت‌ آموزشی استفاده کنید. روی کارت‌های مختلف شکل برخی وسایل را بکشید و اسم آن‌ها را در پشت کارت بنویسید. در طول کلاس کارت‌ها را به زبان‌آموزان کوچک‌تان نشان دهید و از آن‌ها بپرسید این نام مربوط به کدام وسیله است یا در زبان انگلیسی به این وسیله چه می‌گویند. این کار برای آموزش لغت به کودک بسیار مفید است و مهارت خواندن و گفتار کودک را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد. بهتر است این کارت‌ها دراختیار والدین کودک هم قرار بگیرند تا در خانه با فرزندان خود تمرین کنند.

آموزشگاه ایرانمهر

خلاقیت در کلاس آموزش

کارهای معمولی که در کلاس‌های آموزشی انجام می‌شود برای کودک بسیار خسته‌کننده خواهد بود. اساتیدی که به کودکان تدریس می‌کنند، سعی دارند با انجام کارهای خلاقانه محیط کلاس را برای کودک شاد نگه دارند تا کلاس برای آن‌ها کسل کننده نباشد؛ به‌طور مثال چینش صندلی‌ها و وسایل داخل کلاس را تغییر می‌دهند تا همیشه محیط کلاس برای کودک جدید باشد. یا قبل از شروع کلاس یک گفتگوی کوتاه و دوستانه با کودکان برقرار می‌کنند تا احساس صمیمیت بین استاد و زبان آموز ایجاد شود. این مکالمات معمولا با زبان انگلیسی یا زبان‌های دیگر ادغام می‌شود تا مهارت گفتاری هم کمی تقویت شود. انجام این کار به کودکان اعتماد به نفس می‌دهد تا در موقیت‌های دیگر بتوانند بدون استرس با زبان جدیدی صحبت کنند.

کلاس آموزش آنلاین زبان برای کودکان

زمانی‌که خبر شیوع ویروس کرونا در کشور پخش شد، تمامی مدارس و آموزشگاه‌ها و سایر مراکزی که تجمع در آن‌ها صورت می‌گرفت تعطیل شدند. با خانه‌نشین شدن کودکان، این نگرانی برای والدین پیش آمد که فرزند آن‌ها از تحصیل و آموزش دور بماند. کلاس‌های آموزش آنلاین زبان برای کودکان ایجاد شد تا به نگرانی والدین پایان داده شود و کودکان هم بتوانند از این زمان آزاد برای یاد گرفتن مطالب جدید استفاده کنند.

استاندارد این کلاس‌های آنلاین همانند کلاس‌های حضوری است و شاید مزایای بیشتری هم داشته باشد. استاد با استفاده از سیستم آموزش آنلاین با زبان‌آموزان کوچک خود ارتباط برقرار می‌کند و مطالب درسی را به آن‌ها آموزش می‌دهد. دسترسی به محتوای آموزشی آنلاین به اساتید این امکان را می‌دهد تا بهتر بتوانند مفاهیم را منتقل کنند. در دنیای اینترنت دنیایی از فایل‌های آموزشی زبان مناسب سن کودکان وجود دارد که استاد می‌تواند برای تدریس از آن‌ها استفاده کند.

بازی‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی زبان برای کودکان جذاب هستند و در طول کلاس درس می‌توانند بسیار کاربردی باشند. محتوای درون این برنامه‌ها مناسب سن کودک طراحی می‌شود و کودک می‌تواند ساعت‌های زیادی به بازی کردن با آن‌ها مشغول شود. بازی کردن و استفاده از تکنولوژی روز این امکان را به کودک می‌دهد تا مفاهیم آموزشی را با بیشترین راندمان ممکن درک کند و هنگام آموزش هیچ وقت خسته نشود.

دوره‌های آموزش زبان کودک در مؤسسه ایرانمهر

آموزشگاه ایرانمهر یکی از مؤسسات برتر و باسابقه آموزش زبان است که دوره‌های آموزشی مخصوصی برای کودکان ارائه می‌کند. در این دوره‌ها تنها کودکان با یک محدوده سنی می‌توانند ثبت نام کنند و مطالب آموزشی بر اساس سن کودک طبقه‌بندی می‌شوند. اساتید مجرب این آموزشگاه از متدهای روز آموزش کودک استفاده می‌کنند تا مطالب آموزشی خود را به کودکان شما منتقل کنند. کلاس‌های آنلاین آموزشگاه ایرانمهر نیز برای کودکان برگزار می‌شود و این امکان به شما داده می‌شود که حتی در دوران کرونا بتوانید فرزند دلبندتان را برای شرکت در دوره‌های آموزشی ثبت نام کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات