امین‌سهم؛ درگاه ورود غیرحضوری به بازار سرمایه

یک‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با شیوع ویروس کرونا، سازمان بورس اوراق بهادار بر آن شد تا تعدادی از کارگزاری‌های پیشرو در بازار سرمایه از جمله کارگزاری امین‌سهم‌ را مجری ارائه خدمات مربوط به احراز هویت غیرحضوری معرفی کند.
تبلیغات

هم‌زمان با روزهای پررونق بازار سرمایه و داغ شدن تب سهامداری، بورس کشور شاهد ورود موج تازه‌ای از مردمی بود که برای دریافت کد معاملاتی به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کردند. در همین ایام بود که شیوع ویروس کرونا در کشور، موضوع ارائه خدمات غیرحضوری به متقاضیان را بیش ‌از قبل بر سر زبان‌ها انداخت و نهایتا با موافقت مراجع رسمی، شورای بورس این امکان را دراختیار برخی کارگزاری‌ها قرار داد.

کارگزاری امین‌سهم که در طول سال‌های گذشته همواره در زمینه همگام‌سازی خود با نیازهای روز جامعه، پیش‌قدم بوده است، به واسطه برخورداری از زیرساخت‌های مناسب، ارائه خدمات مربوط به احراز هویت غیرحضوری به مشتریان را در دستور کار خود قرار داد. بر این اساس دیگر نیاز نیست سرمایه‌گذاران برای دریافت کد معاملاتی خود از منزل خارج شوند و زمانی را صرف حضور در شعب کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان دولت کنند.

بر مبنای فرایند مد نظر، متقاضیان با مراجعه به سایت کارگزاری امین‌سهم می‌توانند در ابتدا برای افتتاح حساب، اطلاعات عمومی خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنند. سپس مدارک مورد نیاز را در سایت مربوطه بارگذاری کنند و این اطلاعات به کارگزاری منتقل می‌شود. فرایند احراز هویت که پیش از این باید به‌صورت حضوری انجام می‌شد، پس از طی مراحل عنوان‌شده، به‌صورت غیرحضوری توسط کارگزاری امین‌سهم صورت می‌گیرد و سپس کد معاملاتی بدون نیاز به حضور فیزیکی فرد در شعب، دراختیار او قرار می‌گیرد.

در حال ‌حاضر از بین ۱۰۸ کارگزاری فعال در کشور، مجوز احراز هویت غیرحضوری تنها به تعداد محدودی از کارگزاری‌ها اعطا شده است که امین‌سهم یکی از این ۹ کارگزاری‌ به شمار می‌آید.

کارگزاری امین‌سهم با داشتن چند دهه تجربه فعالیت در بازار سرمایه و برخورداری از رتبه «الف» در بین کارگزاری‌های فعال در بازار، انواع خدمات مورد نیاز را دراختیار مشتریان خود قرار داده است. لینک زیر امکان ثبت ‌نام و احراز هویت غیرحضوری را ازطریق درگاه کارگزاری امین‌سهم دراختیار افراد قرار می‌دهد.

لینک ثبت نام

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات