تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار با آژانس گرندیما

دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
آژانس دیجیتال مارکتینگ گرندیما با تجربه‌ی همکاری فراوان با برندهای بزرگ، می‌تواند شما را برای رسیدن به اهداف مارکتینگ راهنمایی کند.
تبلیغات

سئو بخشی از مجموعه‌فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ است. بهینه‌سازی موتور جست‌وجو روی هدایت مصرف‌کنندگان به‌سمت وب‌سایت شما متمرکز است؛ اما ترافیک به‌تنهایی سبب کسب درآمد نمی‌شود و موفقیت در گرو تبدیل آن بازدیدکننده به مشتری است.

اگر دانش مارکتینگ اندکی داشته باشید و مشتریان هدف خود را بشناسید، کاربران موجود در وب‌سایت و کاربران جدیدی که ازطریق جست‌وجوی ارگانیک به وب‌سایت شما آمده‌اند، می‌توانید به مشتری تبدیل کنید. در‌غیر‌این‌صورت، شرکت دیجیتال مارکتینگ می‌تواند شما برای رسیدن به اهدافتان راهنمایی کند.

باتوجه‌به مطالعات و تحقیقاتی که دیده‌ایم، به‌طور متوسط ​​تقریبا ۳ درصد ترافیک جست‌وجوی ارگانیک به کسب درآمد ختم می‌شود؛ اگرچه در وب‌سایت‌های برتر، این آمار تبدیل به ۱۰ درصد یا بیشتر هم می‌رسد. به‌یاد بسپارید که جست‌وجوگران بدون هیچ زمینه‌ی پیمایشی (Navigational) وارد وب‌سایت شما می‌شوند. جست‌وجوگرانی که برند شما را جست‌وجو می‌کنند، معمولا یک هدف در ذهن دارند و کمک به آن‌ها برای رسیدن به آن هدف، احتمال خرید یا حداقل ایجاد تأثیر مثبت روی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

دیگران درباره‌ی شرکت شما چیزی نمی‌دانند و تمام بخش‌های وب‌سایت شما را ندیده‌اند و بیشترشان صفحه‌ی اصلی شما را نمی‌بینند. آنان اطلاعی از کالاها و تبلیغات یا مشخصه‌ی متمایز وب‌سایت شما از سایر وب‌سایت‌ها، ندارند.

تبدیل جست‌وجوگران به خریداران

پیشنهاد می‌کنیم از این پنج نکته برای تبدیل بیشتر جست‌وجوگران به خریداران استفاده کنید.

۱. به شناخت برند (Brand recognition) اعتماد نکنید

بیشتر جست‌وجوگران فهرست شما را به این دلیل انتخاب کردند که در نگاه اول، به‌نظر می‌رسید نیازهایشان را برآورده می‌کند و به این دلیل نیست که شرکت شما یا برند‌هایتان را به‌رسمیت شناخته‌اند. وب‌سایت‌های سازمان‌یافته ازطریق برند محصول به‌جای نوع و ویژگی، برای جست‌وجوی ارگانیک تلاش خواهند کرد. برای وب‌سایت‌های صاحب برند، رتبه‌بندی‌شدن برای کوئری (Query) بدون برند دشوارتر است که بیشتر افراد جست‌وجو می‌کنند. همچنین، برای آن دسته از جست‌وجوگران بدون برند پیمایش و حرکت در وب‌سایت شما به‌منظور یافتن محصولات و اطلاعات مدنظر سخت‌تر است.

۲. تبلیغات موجود در هر صفحه را برجسته کنید

در اکثر بخش‌های تجارت الکترونیک، قیمت‌ها اصلی‌ترین عامل در خرید محسوب می‌شوند. هرچه برند شما کوچ‌کتر باشد، قیمت آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. متأسفانه بیشتر مشتریانی که از نتایج ارگانیک حاصل می‌شوند، تخفیف یا تبلیغات صفحه‌ی اصلی را از دست می‌دهند. آن تبلیغات را در هر صفحه به‌نوعی در کانون توجه قرار دهید.

برخی از وب‌سایت‌ها از بنرهای ثابت یا چرخشی در بالای تمام صفحات استفاده می‌کنند و برخی دیگر از این سه روش: ۱. مدال پاپ آپ (Pop-up Modal) در هنگام ورود اولیه‌ی بازدید‌کننده؛ ۲. بنر در گوشه یا کنار صفحه؛ ۳. بنر بالا و پایین رونده در صفحه. آزمایش کنید کدام‌یک از آن‌ها برای مخاطبان و طراحی وب‌سایتتان مناسب است.

۳. به آن‌ها حس اعتماد بدهید

این احتمال وجود دارد جست‌وجوگری که سعی می‌کنید به خریدار تبدیلش کنید، هرگز به وب‌سایت شما مراجعه نکرده و حتی نام شرکتتان را نیز نشنیده باشد. برند‌های کم‌اهمیت‌تر به Proof Point های بیشتری به‌جای شهرت و آوازه نیاز دارند. Proof Point شواهدی است که کیفیت، اهمیت، یکتایی و... محصولی را نشان می‌دهد. با نمایش علائمی که سبب ایجاد اطمینان می‌شود، به جست‌وجوگران کمک کنید درباره‌ی خرید از وب‌سایتتان، حس اعتماد به آن‌ها القا شود. برخی از این علائم عبارت‌اند از:

  • صفحه‌ی درباره‌ی ما (About Us Page) به‌منظور ارائه‌ی اطلاعات محسوس و ملموس درباره‌ی کسب‌و‌کارتان
  • نشانه‌ها و لوگوهای قابل‌اعتماد مانند امتیازدهی گوگل و Trustpilot و Better Business Bureau
  • شماره‌تلفن شما: اگر برندتان برند معروفی است، قرار‌دادن شماره‌تلفن در محلی کمتربرجسته مانند پاورقی مناسب است؛ در‌غیر‌این‌صورت‌، به‌عنوان نشانه‌ای از اینکه خریداران می‌توانند در هر زمانی به‌سرعت با شرکت شما تماس بگیرند آن را کاملا در معرض دید قرار دهید.
  • امکان و ویژگی چت‌کردن برای پشتیبانی فوری

۴. دیدگاه‌ها و بررسی‌های محصول (Reviews) را در آن بگنجانید

همه‌ی ایرادات و مشکلات درباره‌ی بخش نظرات مربوط به محصولات ازاین‌قرار است:

  • اگر کسی درباره‌ی محصولی نظر ندهد، چه می‌شود؟
  • اگر نظرات منفی وجود داشته باشد، چه می‌شود؟
  • وقت کافی برای تعدیل و مدیریت آن نداریم.

هیچ‌یک از مشکلات مذکور مهم‌تر از مزایای آن نیست. بخش دیدگاه‌ها و بررسی‌های محصول به مشتریان دیگر شاخصی مستقل از ارزش ارائه می‌دهند. همچنین برای سئو، به‌عنوان منبع بسیار مناسبی از محتوای منحصر‌به‌فرد و تولید‌شده‌ی کاربر به‌حساب می‌آیند که به‌طور‌کلی، سبب غنی‌شدن کلمه‌ی کلیدی در صفحه محصول می‌شوند. اگر بخش دیدگاه‌ها و بررسی‌های محصول را ندارید، در‌مقابل وسوسه‌ی افزودن تعداد زیادی از بررسی‌های تجاری گوگل مقاومت کنید. آن‌ها نه‌تنها به سئو شما کمک نمی‌کنند؛ بلکه موضوع فقدان محصولات بررسی‌شده را تقویت می‌کنند.

۵. به آن‌ها در انتخاب کمک کنید

بیشتر جست‌وجوگران تجربه‌ای با برند شما نداشته‌اند؛ بنابراین، آن‌ها در انتخاب آنچه ارائه می‌دهید، مشکل خواهند داشت. انتخاب‌های نادرست به بازگردانی محصول بیشتر و ناامید‌شدن خریداران منجر می‌شود. ارائه‌ی راهنما، اندازه، آیکون‌ها کمکی، نمودارهای مقایسه‌ی محصولات و سایر ویژگی‌ها، باعث ایجاد اعتماد می‌شوند و این احتمال را افزایش می‌دهند که خریداران در همان بار اول محصول مناسبشان را انتخاب کنند.

بهینه‌سازی موتور جست‌وجو و سئو سایت فقط روی ربات‌های گوگل و ورود ترافیک به وب‌سایت متمرکز نیست؛ بلکه هدف از سئو وب‌سایت ایجاد تأثیر مثبت بر مخاطب ازطریق محتوای و تجربه‌ی کاربری مناسب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات