خدمات همکاران سیستم در زمینه هوشمندی تجاری

سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت همکاران سیستم به‌دلیل سال‌ها تجربه‌ی درخشان در ارتباط با هزاران مشتری در صنایع مختلف، به سازمان‌های مختلف نرم‌افزار هوشمندی تجاری ارائه می‌کند.
تبلیغات

همان‌طورکه تکنولوژی زندگی همه‌ی ما انسان‌ها را تحت‌تأثیر قرار داده، کسب‌و‌کارها نیز متأثر از تغییرات فناوری‌ها هستند. امروزه، سازمان‌ها بیش از گذشته از ابزارهایی برای تحلیل داده‌های مشتریان و کسب‌وکارشان استفاده می‌کنند. هوشمندی تجاری فرایند تبدیل داده خام جمع‌آوری‌‌شده از قسمت‌های مختلف شرکت و تبدیل آن به اطلاعات سودمند است.

نرم‌‌افزارهای هوشمندی تجاری به سازمان این امکان را می‌دهد که داده‌ها را به‌آسانی جمع‌آوری و تحلیل کند و سپس به‌عنوان اطلاعاتی نمایش دهد که می‌توان براساس آن اقدام یا در تصمیم‌گیری آگاهانه از آن استفاده کرد. به‌عنوان مثال داده‌هایی را در نظر بگیرید که در فروشگاه زنجیره‌ای جمع‌آوری می‌شود. روزانه دَه‌ها یا حتی صدهاهزار تراکنش در پیشخوان حسابداری فروشگاه ثبت می‌شود. با بررسی این داده‌های خام معاملاتی، می‌توان اطلاعات اساسی مانند اقلام فروخته‌شده و زمان و مقدار فروش آن‌ها ‌را دریافت کرد.

فروشگاه زنجیره‌ای با استفاده از نرم‌افزار هوشمندی تجاری می‌تواند داده‌های خام محصول را به اطلاعات تبدیل کند و با استفاده از آن درک عمیق‌تری از وضعیتش به‌دست آورد. برای مثال، اینکه چگونه تخفیفات و اقدامات ترویجی روند فروش را تغییر می‌دهد یا به‌واسطه‌ی تعقیب روندهای خرید مشتریان، واحد تدارکات در‌می‌یابد که کدام محصولات را باید بخرد. علاوه‌بر‌این، مدیریت می‌تواند اطلاعاتی مانند این به‌دست آورد که فروش مشترک چه محصولاتی با‌هم موجب افزایش فروش می‌شود و کدام محصول در هر بخش فروشگاه بیشتر فروخته شده است.

با این نوع نگاه به اطلاعات حیاتی سازمان، هوشمندی تجاری به شرکت‌ها امکان بهبود روش کسب‌و‌کارشان را می‌دهد. شرکت‌هایی که به این توانایی مجهز شده‌اند، می‌توانند محصولات و خدماتی ارائه کنند که هم حداقل قیمت و بیشترین میزان کارایی را داشته باشند و هم درآمد و سود شرکت را افزایش دهند.

همکاران سیستم در زمینه‌ی هوشمندی تجاری چه خدماتی ارائه داده است؟

شرکت همکاران سیستم به‌دلیل سال‌ها تجربه‌ی درخشان در ارتباط با هزاران مشتری در صنایع مختلف، به آنان نرم‌افزار هوشمندی تجاری ارائه کرده است. این نرم‌افزار انبوه اطلاعات سیستم‌های عملیاتی سازمان را در ساختاری تجمیعی، خلاصه‌شده، تحلیلی و مناسب برای نیازهای اطلاعاتی مدیران و تحلیلگران کسب‌و‌کار آماده می‌کند تا گزارش‌گیری و ساخت داشبوردهای مدیریتی و تجزیه‌و‌تحلیل اطلاعات را در محیط کاربری ساده و کاربردی امکان‌پذیر کند.

براساس تعاریف جهانی، بستر نرم‌افزاری BI باید امکانات مشخصی در حوزه‌های مصوّرسازی اطلاعات و تجزیه‌و‌تحلیل اطلاعات و یکپارچه‌سازی اطلاعات دراختیار داشته باشد. راهکار هوشمندی تجاری همکاران سیستم سبد کاملی از امکانات کاربردی نرم‌افزاری و تکنولوژیکی در این سه حوزه دارد. همچنین، هوشمندی راهکاران همراه یا Mobile BI قابلیتی است که در یکپارچگی کامل با نسخه‌ی تحت‌وب سیستم دسترسی مدیریت‌شده و امن به اطلاعات را در هر زمان و مکان روی انواع دستگاه‌های موبایل و تبلت فراهم می‌کند.

درکنار تحلیل‌های آماده، تیم استقرار BI نیازها و دغدغه‌های خاص مدیریتی هر سازمان را در فرایند طراحی و اجرای سیستم BI در نظر خواهند گرفت. همچنین با فراهم‌سازی مخزن داده‌ای کامل از اطلاعات حوزه‌های عملیاتی مختلف سازمان، امکانات متنوعی برای ساخت شاخص‌ها و گزارش‌ها و داشبوردهای جدید طبق نیاز دراختیار کاربران وجود دارد. دسترسی مدیریت‌شده به گزارش‌ها و داشبوردهای تحلیلی روی دستگاه‌های همراه از دیگر ویژگی‌های راهکار هوشمندی تجاری همکاران سیستم است. شرکت‌های بزرگی ازجمله نوین چرم، بهروز، شاپرک و تپسی از مشتریان نرم‌افزار هوشمندی تجاری همکاران سیستم هستند.

هوش تجاری ابری چیست؟

پیاده‌سازی هوشمندی کسب‌وکار اغلب مستلزم پایگاه داده توانمند و زیرساخت حرفه‌ای و قدرتمند است. سازمان‌های بزرگ معمولا به‌دلیل امکان تجهیز این زیرساخت‌ها از راهکار هوشمندی تجاری استقبال می‌کنند؛ اما در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط اغلب امکان هزینه‌های سنگین برای تجهیز زیرساخت وجود ندارد. از‌این‌رو، همکاران سیستم برای اینکه بتواند به نیاز این طیف از بازار پاسخ دهد، راهکار هوشمندی تجاری را بر بستر رایانش ابری ارائه کرده است. از این طریق سازمان‌ها بی‌نیاز از تأمین و نگه‌داری از زیرساخت می‌توانند ازطریق دیتاسنترهای همکاران سیستم از داشبوردهای مدیریتی بر بستر رایانش ابری استفاده کنند.

درواقع، پر‌هزینه‌ترین بخش در هوشمندی تجاری فرایند آماده‌سازی اطلاعات و داشتن زیرساخت مناسب است که داشبورد راهکاران ابری این مسئله را حل کرده است. به‌کارگیری هوش تجاری ابری علاوه‌بر کاهش هزینه‌های زیرساختی، این امکان را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند که داشبوردهای عملکردی سازمان در هر زمان و مکانی بدون محدودیت زمانی و جغرافیایی دراختیار تصمیم‌گیرندگان باشد و هزینه‌ها متناسب با حجم کسب‌و‌کار و تراکنش‌های سازمان پرداخت شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات