توصیه‌های برای کلاس آنلاین از مارکا کتاب

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
آموزش مجازی یکی از مفاهیمی است که این روزها بیشتر از همیشه شنیده می‌شود و بسیاری از دغدغه‌های خانواده‌ها و دانش‌آموزان، در محور این عبارت قرار گرفته است.
تبلیغات

پیشرفت تکنولوژی و قوی‌تر شدن زمینه‌های آموزش آنلاین، باعث شده تا این سبک از آموزش در بسیاری جهات از آموزش‌های سنتی برتر باشد. استفاده از تکنولوژی روز، یادگیری نحوه استفاده از ابزارهای دیجیتال، صرفه‌جویی در وقت و هزاران عامل دیگر را می‌توان از مزیت‌های آموزش مجازی دانست. اما این روش تحصیلی به دلیل تازه بودن، مشکلاتی را نیز پدید آورده است. یکی از این مشکلات، عدم هماهنگی والدین با این سبک تحصیل است. ما در بانک کتاب مارکا، (فروشگاه اینترنتی خرید انواع کتاب درسی، کمک درسی و دانشگاهی که امکان ارسال رایگان و خرید با تحفیف را برای کاربران خود ایجاد کرده است) با بررسی مشکلات تحصیل مجازی، بهترین پیشنهاد‌ها را تدوین کرده‌ایم. اگر شما هم به‌عنوان پدر یا مادر با این مسئله مواجه هستید، همراه این مطلب باشید تا با مهم‌ترین نقش‌های والدین در آموزش مجازی آشنا شوید.

فراهم کردن امکانات و ابزارهای دیجیتال موردنیاز برای کلاس آنلاین

همان‌طور که از نام آموزش آنلاین پیدا است، ابزارهای دیجیتال مهم‌ترین نیاز دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‌ها هستند. در حقیقت با خرید ساده‌ترین گوشی‌های هوشمند و فراهم کردن اینترنت در خانه، می‌توانید زمینه ورود فرزند خود به کلاس آنلاین را فراهم کنید.

یکی از ویژگی‌های مثبت استفاده از ابزارهای دیجیتال و دنیای اینترنت، این است که فرزند شما می‌تواند علاوه‌بر حضور در کلاس مجازی، با یک جستجوی ساده به بهترین منابع اطلاعاتی و انواع بانک کتاب برای تقویت پایه درسی خود دسترسی پیدا کند. به همین دلیل فراهم کردن این امکانات اولیه، مهم‌ترین اقدام والدین برای کمک به آموزش مجازی دانش‌آموزان است.

ایجاد آرامش روانی و تمرکز برای دانش‌آموزان؛ مهم‌ترین مکمل برای آموزش مجازی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید بدانید، این است که فرزند شما تا سال‌های گذشته در مدرسه و کنار دیگر دانش‌آموزان در کلاس می‌نشست و مفاهمیم آموزشی را به‌صورت جمعی یاد می‌گرفت. اما آموزش آنلاین این فرصت را از او گرفته و حالا باید در خانه و به‌صورت یک‌طرفه، ازطریق ابزارهای دیجیتال شنونده درس باشد.

این موضوع اگرچه ممکن است ساده به‌نظر برسد، اما می‌تواند بار روانی زیادی را برای فرزندان داشته باشد. مهم‌ترین نقش شما به‌عنوان والدین در این مسیر، صحبت کردن با او و ایجاد آرامش روانی است.

این چالش بیش از همه برای دانش‌آموزانی مانند دانش‌آموزان کلاس نهم اتفاق می‌افتد که در آخرین پایه‌های مقطع تحصیلی و در آستانه ورود به مقاطع جدید هستند. برای اینکه نقش موثری در کاهش استرس داشته باشید، بهتر است از مزیت‌های کلاس آنلاین برای فرزندتان بگویید. همچنین می‌توانید درکنار خرید کتاب درسی نهم، با خرید دی‌وی‌دی‌های آموزشی متنوع آن‌ها را به یادگیری به‌صورت مجازی ترغیب کنید.

مارکا کتاب

فراهم کردن محیط مناسب در اتاق؛ تدریس آنلاین را جدی بگیرید!

فراهم کردن یک محیط استاندارد و آموزشی می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا تمرکز بیشتری داشته باشند و فرایند یادگیری را سریع‌تر طی کنند. به همین دلیل پیش از شروع کلاس مجازی، مناسب‌ترین محیط را با امکانات ساده فراهم کنید. برای مثال می‌توانید گوشه‌ای از اتاق فرزندتان را به یک کلاس کوچک تبدیل کنید و با قرار دادن میز و صندلی از او بخواهید که آموزش‌های آنلاین را در آن مکان بگذراند.

درس خواندن و انجام تکالیف در تخت‌خواب یا در مکان‌های شلوغ و بدون سامان، تمرکز را از دانش‌آموز خواهد گرفت.

سکوت در حین آموزش مجازی؛ اصلی که باید رعایت کنید

در طول کلاس آنلاین، تا حد امکان باعث بر هم خوردن آرامش محیط نشوید. صحبت کردن با تلفن، رفت‌و‌آمد بیش از حد در فضای نشستن دانش‌آموز و حرف زدن با او حین کلاس، می‌تواند عاملی برای بر هم خوردن تمرکزش باشد.

دنبال کردن برنامه آموزشی دانش‌آموز؛ برنامه‌ریزی درسی فرزندتان را پیگیری کنید

اگرچه باید برای فرزند خود محیطی بدون استرس و با تمرکز بالا را فراهم کنید، اما از پیگیری مباحث درسی او نیز غافل نشوید. تحصیل به‌صورت مجازی با همه مزایایی که دارد، گاهی باعث ایجاد تنبلی یا به تعویق انداختن کارها می‌شود. در پایان کلاس مجازی از فرزندتان بخواهید که روز درسی خود را برای شما تعریف و راجع به تکالیفش با شما صحبت کند.

این کار علاوه‌بر اینکه باعث می‌شود که از روند کلی درسی او باخبر باشید، انگیزه تمام کردن به موقع تکالیف را برای فرزندتان فراهم می‌کند. همچنین با اطلاع از برنامه‌های آموزشی می‌توانید به موقع منابع مورد نیاز از خرید کتاب درسی دبیرستان تا تهیه انواع کتاب‌های کمک آموزشی را در برنامه خود بگذارید.

مارکا کتاب

فراهم کردن زنگ تفریح بعد از کلاس مجازی؛ برای درس و استراحت مرز مشخص کنید

یکی از نکاتی که در طول آموزش مجازی توسط اغلب والدین نادیده گرفته می‌شود، مرزبندی زمان درس خواندن و استراحت دانش‌آموزان است. برای اینکه به برنامه فرزندان و زندگی خود نظم بیشتری دهید، بهتر است ساعت‌های مشخصی را برای شرکت در کلاس و سپس انجام تکلیف در نظر بگیرید و بخشی از زمان روز را به‌عنوان ساعت‌های استراحت برای دانش‌آموزان تعیین کنید.

علاوه‌بر زمان‌بندی مناسب، به دلیل اینکه دانش‌آموزان در طول کلاس‌های آنلاین تحرکی ندارند، برنامه‌های ورزشی و غذایی ساده را برای حفظ سلامت آن‌ها تدوین کنید.

همراهی والدین با دانش‌آموزان؛ بهترین انگیزه برای تحصیل به‌صورت آنلاین

بزرگ‌ترین دلگرمی والدین برای فرزندان در طول آموزش مجازی، مشارکت با آن‌ها در انجام تکالیف و تقویت روحیه آن‌ها است. در این مسیر می‌توانید از مشاوران تحصیلی و معلمان نیز اطلاعات مفیدی درباره رفتار با دانش‌آموزان در این دوران کسب کنید.

همچنین وجود منابع درسی کافی و استاندارد می‌تواند انگیزه‌ای برای ادامه راه دانش‌آموز به‌ویژه در مقاطع بالاتر باشد. بانک کتاب مارکا یکی از بسترهای فروش انواع کتاب درسی و کمک درسی است که به شما کمک می‌کند منابع مورد نیاز را به‌سادگی و در کمترین زمان ممکن در خانه تحویل بگیرید. کافی است از قسمت فروشگاه مارکا، کتاب‌های موردنیاز پایه تحصیلی موردنظر را جست‌وجو کنید و بعد از خواندن توضیحات کامل، آن را به‌سادگی یک کلیک خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره  ۰۲۱۶۶۴۰۰۴۰۰ تماس بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات