خرید ویدئو پروژکتور خانگی، اداری و مناسب برای مدرسه از شهرفافا

یک‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
فروشگاه اینترنتی شهر فافا، فعال در زمینه تجارت الکترونیکی کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت، گوشی‌ و موبایل، قطعات کامپیوتر، تجهیزات شبکه و لوازم جانبی، ویدئو پروژکتور و پرده نمایش  به‌ صورت آنلاین پیشرو در ارایه خدمات نوین و برتر در راستای احترام و رعایت حقوق مصرف‌کننده است.
تبلیغات

قیمت‌های ما مناسب و غیر قابل رقابت است، زیرا کالاها مستقیماً از تولیدکنندگان و نمایندگی های معتبر به‌صورت عمده و یکجا خریداری شده که دلیل آن قدرت خرید بسیار بالای شهر فافا است.

 ویدئو پروژکتور یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی است که در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات، سالن‌های همایش، اتاق کنفرانس، خانه و... کاربرد دارد. این دستگاه‌ها در اصل وسیله‌ی خروجی تصویر هستند که می‌توانند تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر، لپ‌تاپ، گیرنده دیجیتال و... را روی یک سطح صاف یا روی پرده نمایشی بزرگ، نشان دهند.

نقاط قوت این دستگاه‌ها نسبت به تلویزیون، نمایشگر و...، قابلیت حمل ساده و ابعاد بسیار بزرگ تصویری است که نمایش می‌دهند. حتی برخی از ویدئو پروژکتورهای حرفه‌ای و قدرتمند، تصویری تا 300 اینچ و با کیفیت بسیار عالی را ارائه می‌کنند که به هیچ عنوان در مانیتورها و تلویزیون‌ها شاهد چنین اندازه‌ای نخواهیم بود. بنابراین در مدارس و دانشگاه‌ها برای آموزش، در ادارات برای به نمایش گذاشتن نمودارهای رشد کسب‌و‌کار و آموزش، در خانه‌های بزرگ به‌عنوان سینمای خانگی و... خرید ویدئو پروژکتور ضروری است.

 ویژگی‌های کلیدی ویدئو پروژکتورها

هنگام خرید ویدئو پروژکتور ابتدا باید به نوع استفاده‌ای که از آن دارید توجه کنید. کاربردی که دستگاه را برای آن خریداری می‌کنید تعیین می‌کند که حدوداً چه مقدار هزینه‌ای برای خریدش باید کنار بگذارید. از طرفی بسته نیازتان، باید به قابل حمل یا ثابت بودن دستگاه، قدرت نور، رزولوشن، خروجی‌ها، عمر لامپ و... توجه کنیم.

ویدئو پروژکتورها اغلب لامپی هستند. البته تعداد محدودی پروژکتور لیزری هم در بازار موجود است که  این نوع پروژکتورها نهایتاً می‌توانند تصویری تا 85 اینچ را به نمایش بگذارند. در مورد نمونه‌های لامپی این دستگاه، باید میزان استفاده از آن را در نظر بگیرید. این فاکتور را با عنوان طول عمر لامپ می‌شناسیم که با واحد ساعت مطرح می‌شود. اگر نیاز دارید که ساعت‌های طولانی از دستگاه استفاده کنید، باید به سراغ خرید پروژکتورهایی بروید که طول عمر لامپ آن‌ها بالا است زیرا تعویض لامپ هزینه‌ی زیادی را روی دست شما می‌گذارد.

قدرت نور یا روشنایی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که هنگام خرید این محصول باید در نظر بگیرید. درواقع هرچه قدرت نور دستگاه بیشتر باشد، در محیطی با نور زیاد، بهتر می‌تواند تصویر را نشان دهد. از این رو در نظر داشته باشید که اگر نمی‌توانید نور اتاق، کلاس، سالن کنفرانس و... را به خوبی تحت کنترل داشته باشید، باید به سراغ خرید ویدئو پروژکتورهایی بروید که روشنایی بالایی دارند.

نکته‌ی مهم دیگر در هنگام خرید ویدئو پروژکتور، توجه به میزان فاصله‌ی مورد نیاز پروژکتور برای نمایش تصویر در ابعاد مناسب است. این ویژگی در پروژکتورهای مختلف، متفاوت است. برای نمونه ممکن است یک ویدئو پروژکتور برای نمایش تصویری با اندازه‌ی 100 اینچ، به فاصله‌ی  حداقل 3 متری نیاز داشته باشد. بنابراین به بزرگی محیطی که پروژکتور را برای آن خریداری می‌کنید و حداقل فاصله‌ی مورد نیاز دستگاه برای نمایش تصویر، دقت کنید.

خرید ویدئو پروژکتور خانگی

اگر تصمیم به خرید یک ویدئو پروژکتور خانگی گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم پروژکتورهایی با نسبت ابعاد  را انتخاب کنید زیرا از این دستگاه در خانه بیشتر برای تماشای فیلم استفاده می‌شود و اغلب فیلم‌ها دارای چنین ابعادی هستند. رزولوشن مناسب برای ویدئو پروژکتور خانگی، رزولوشن Full HD یا همان 1920 در 1080 پیکسل است. بااین‌حال اگر به خرید یک ویدئو پروژکتور خانگی حرفه‌ای فکر می‌کنید، ویدئو پروژکتورهای 4K با قابلیت نمایش محتوای 3D هم در بازار موجود هستند. همچنین داشتن حداقل نسبت کنتراست 10000:1 و روشنایی 300 لومنس برای ویدئو پروژکتور خانگی مهم است.

یکی از بهترین ویدئو پروژکتورهای خانگی موجود در بازار، ویدئو پروژکتور EPSON مدل EH-TW9400 است که دارای کیفیت تصویر 4K با رزولوشن بسیار عالی 3840 × 2160 پیکسل با نسبت ابعاد 16:9 است و از حالت تصویر Cinema و 3D پشتیبانی می‌کند. از آن جایی که درحال‌حاضر محتوای زیادی با کیفیت 4K تولید می‌شود، قابلیت نمایش این نوع ویدئوها از کلیدی‌ترین ویژگی‌های این دستگاه به حساب می‌آید.

یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه frame interpolation است که با اضافه کردن تعدادی فریم‌ به ویدئوهایی که سرعت بسیار زیادی دارند، تصویری روان را به نمایش درمی‌آورند. این دستگاه با روشنایی 2600 لومنس، پشتیبانی از قابلیت HDR10 و درنتیجه کنتراست رنگی بسیار عالی 1 به 1.2 میلیون، همچنین قابلیت نمایش تصویری به اندازه‌ای 300 اینچ و قابلیت نصب ساده، انتخابی مناسب برای خانه است. ضمناً این ویدئو پروژکتور خانگی با طول عمر لامپ 5000 ساعت، برای استفاده‌ی حدود 5 ساعت در روز، به خوبی تا مدت 7 سال در اختیارتان خواهد بود.

خرید ویدئو پروژکتور برای مدارس و ادارات

اگر قصد خرید یک ویدئو پروژکتور برای کلاس درس یا اداره خود را دارید، بهتر است به سراغ دستگاه‌های سبک وزن‌تر بروید که به‌سادگی قابل جا به جایی یا قابل نصب در سقف باشند. ویدئو پروژکتورهای کلاسی و مناسب برای ادارات، باید روشنایی بین 2200 تا 4000 لومنس داشته باشند تا بدون نیاز به تاریک کردن محیط هم، بتوان محتوا را با کیفیت خوبی به نمایش گذاشت. ازآنجاکه در کلاس درس یا اداره اغلب نیازی به نمایش فیلم‌ نیست و با اهداف آموزشی یا ارائه (اغلب فایل‌های PDF، پاورپوینت و... نمایش داده می‌شود) از این دستگاه‌ها استفاده می‎‌شود، خرید دستگاهی با نسبت تصویر 4:3 و رزولوشن‌های متناسب با کامپیوتر و لپ‌تاپ مانند SVGA پیشنهاد می‌شود.

ویدئو پروژکتور EPSON مدل EB-S05 یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین دستگاه‌ها برای استفاده در کلاس درس و ادارات است. این پروژکتور دارای رزولوشن SVGA یعنی 800 در 600 و نسبت تصویر 4:3 است. البته رزولوشن دستگاه را می‌توان روی اعداد بیشتر هم تنظیم کرد. همچنین این دستگاه از روشنایی 3200 بهره می‌برد، بنابراین در محیط کلاس یا اتاق کنفرانس، به خوبی می‌تواند انواع محتوا را کاملا واضح به نمایش بگذارد. از طرفی طول عمر لامپ این دستگاه 6000 ساعت است که با فعال کردن حالت ECO، این مدت به 10000 ساعت افزایش پیدا می‌کند. بنابراین بسته به نوع استفاده‌ای که از آن دارید، این دستگاه بدون هیچ مشکلی تا حداقل 15 سال برای شما کار خواهد کرد.

این دستگاه از حالت‌های مختلف Blackboard برای نمایش روی تخته سیاه، حالت Cinema برای نمایش فیلم، حالت Presentation برای نمایش محتوای آموزشی با استفاده از فایل‌های PDF، پاورپوینت و... ، حالت sRGB و Dynamic بهره می‌برد. همچنین وزن کمتراز 3 کیلوگرم، باعث حمل ساده آن شده و با خرید یک دستگاه، به‌سادگی می‌توانید آن را در کلاس‌های مختلف جا‌به‌جا کنید. این دستگاه از یک پورت USB هم بهره می‌برد که به لطف آن، بدون نیاز به کامپیوتر و تنها با استفاده از اتصال فلش مموری، می‌توانید فایل‌های PDF، پاورپوینت و... را به نمایش درآورید. از این رو خرید ویدئو پروژکتور EPSON مدل EB-S05 به دلیل کاربردها و قابلیت‌های بسیار و قیمت مقرون‌به‌صرفه، برای کلاس‌های درس و ادارات، گزینه بسیار مناسبی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات