سدان نیمه لوکس مدیران خودرو، چری آریزو ۶ از نگاه خودرو۴۵

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت خودرو ۴۵ فرایند فروش آسان خودروهای کارکرده به‌ویژه چری آریزو ۶ را برای مشتریان مهیا ساخته و به‌راحتی می‌تواند انواع خودرو دست دوم به‌ویژه چری آریزو ۶ را به فروش برساند.
تبلیغات

این روزها همه حواس‌ها پرت کراس اوورهاست و روزبه‌روز بر تعداد طرفداران این کلاس خودرویی افزوده می‌شود؛ به نحوی که اکثر خودروسازان جهانی، برنامه‌های ویژه‌ای جهت تولید بیشتر و متنوع‌تر محصولات کراس‌اور در پیش روی خود تدارک دیده و رفته‌رفته بر تنوع و سطح کیفی این بخش از تولیدات خود افزوده‌اند.

از همین رو و در بحبوحه هیاهوی حضور انواع محصولات کراس‌اور چینی نظیر انواع چری تیگو ۷ و تیگو ۵ به‌همراه ام وی ام ایکس22 و ام وی ام x33 و...، شرکت مدیران خودرو دل را به دریا زد و با وجود شروع دور جدید تحریم‌ها، سدان چری آریزو ۶ (با نام اصلی چری آریزو GX) را به بازار معرفی کرد. چری آریزو ۶ را می‌توان درواقع نسخه لوکس‌تر و اندکی بزرگتر از چری آریزو ۵ توربو دانست که به دلیل بهره‌مندی از طراحی ظاهری جذاب، کابین مدرن و امکانات مناسب به‌همراه قیمت متعادل می‌تواند حریف نسبتا قدری برای برخی محصولات کره‌ای همچون هیوندای النترا کارکرده، کیا سراتو یا هیوندای اکسنت باشد.

فرم بدنه جذاب اما نه چندان متفاوت آریزو ۶

شمایل ظاهری چری آریزو ۶ اسپرت و چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد؛ بااین‌حال اگر جزو افراد خودروباز نباشید، احتمال دارد که این محصول جدید شرکت مدیران خودرو را با سدان قدیمی‌تر آن یعنی چری آریزو ۵ اشتباه بگیرید؛ چرا که فرم کلی بدنه این دو محصول تقریبا یکسان بوده و شاکله ظاهری نسبتا مشابهی را به نمایش می‌گذارند. در نمای رو‌به‌رو شاهد طراحی زیبای المان‌های سپر به‌ویژه چراغ‌های نواری LED در جوانب آن هستیم که به‌همراه فرم جذاب دریچه‌های هواکش، جلوپنجره و چراغ‌های جلو، نمایی تهاجمی و جوان‌پسند به چهره چری آریزو ۶ بخشیده است.

خط شانه‌ای که از لبه در صندوق‌عقب تا حوالی گلگیر جلو کشیده شده نیز موجب کاسته شدن از چربی‌های اضافه بدنه این خودرو شده است. چراغ‌های بزرگ عقب به نحوی هوشمندانه و ظریف توسط یک نوار کرومی به لوگو چری روی در صندوق پیوند خورده‌اند. فرم کلی سپر و در صندوق نیز ضمن بهره‌مندی از تزیینات و حجم‌های منحصربه‌فرد، از شمایل متمایز و سه‌بعدی سود برده و  موجب دلرباتر به‌نظر رسیدن طراحی ظاهری چری آریزو ۶ نسبت به برادرش آریزو ۵ توربو شده است.

فضای داخلی به سبک خودروهای آینده

پنل‌های لمسی، دکمه‌های دیجیتال، صفحه نمایشگر تلفیقی (آنالوگ – دیجیتال)، کنسول جعبه‌دنده مزین به پلاستیک‌های براق، سطح کیفی مناسب متریال داشبورد و رودری‌ها و به‌طور کلی طراحی آینده‌نگرانه اما تا حدودی مینیمالیستی و مدرن کابین چری آریزو ۶، از جمله مهم‌ترین نقاط قوت داخل اتاق این خودرو است که آن را در قیاس با سایر تولیدات به‌ویژه سدان‌های موجود در بازار کشور کاملا متمایز ساخته و نمره بالایی می‌توان به آن اعطا کرد. تریم دو رنگ داشبورد و پنل درها به‌همراه نور مخفی به‌کار رفته در این قسمت‌ها موجب ارتقا کیفیت ظاهری کابین چری آریزو ۶ شده است. روکش چرمی باکیفیت به‌علاوه فرم مناسب صندلی‌ها و همچنین کابین جادار، از جمله دیگر ویژگی‌های مثبت فضای داخلی این خودرو به شمار می‌روند. صندلی‌های ردیف عقب نیز مکانی جادار و نسبتا راحت را برای ۲ تا ۳ سرنشین فراهم آورده و محدودیت‌ها در این بخش را به حداقل رسانده‌اند.

آپشن‌های رفاهی و ایمنی Arrizo ۶

مهم‌ترین تجهیزات رفاهی و ایمنی چری آریزو ۶ شامل موارد زیر می‌شود: کروز کنترل، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، سیستم‌های کنترل کشش-پایداری و توقف در سربالایی، حسگر فاصله سنج عقب، حسگر فشار باد تایر، ترمز ABS و ترمز کمکی، ترمز EBD، ترمز پارک برقی، اتوهلد، چراغ مه‌شکن عقب، فرمان برقی حساس به سرعت با روکش چرم، سیستم صوتی با شش بلندگو و ساب ووفر، نمایشگر مرکزی ۹ اینچی لمسی، نویگیشن، دوربین‌های عقب - جانبی و ۳۶۰ درجه، بلوتوث، USB، نمایشگر ۷ اینچی کیلومترشمار، ۶ عدد کیسه هوا، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع کابین به‌صورت دیجیتال با دریچه تهویه عقب، صندلی راننده با تنظیمات برقی، گرمکن صندلی جلو، روکش صندلی چرمی، ریموت استارتر، آینه جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سانروف.

موتور بدون تغییر، جعبه‌دنده به‌روزرسانی شده

چری آریزو ۶ ازلحاظ فنی تفاوت زیادی با برادرش آریزو ۵ توربو ندارد. در اینجا نیز از همان پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ به حجم ۱.۵ لیتر استفاده شده که در چری تیگو ۷ نیز شاهد آن بوده‌ایم. حداکثر قدرت این موتور برابر با ۱۴۷ اسب‌بخار است و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور حاصل از آن توسط یک جعبه‌دنده سی وی تی با ۹ دنده شبیه‌سازی شده به سوی محور جلو انتقال می‌یابد. این سدان جمع‌وجور ۱۳۵۸ کیلوگرمی ظرف مدت زمان ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست خواهد یافت. همچنین بیشینه سرعت و میانگین مصرف سوخت آن نیز به ترتیب برابر با ۲۱۰ کیلومتر برساعت و ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

نکات مثبت در برابر نقاط ضعف چری آریزو ۶

طراحی ظاهری جذاب، کابین جادار با طراحی مدرن، مصرف سوخت مناسب شتاب و عملکرد فنی قابل قبول، صندلی‌های ردیف عقب جادار، جعبه‌دنده به‌روزرسانی شده نسبت به آریزو ۵ و خدمات پس از فروش گسترده مدیران خودرو به دلیل یکسان بودن بخش فنی آریزو ۶ با تیگو ۷ و آریزو ۵، به‌عنوان نقاط قوت آریزو ۶ در نظر گرفته می‌شوند. در بحث نقاط ضعف نیز می‌توان به ساختار ساده سیستم تعلیق اشاره کرد.

وضعیت فروش چری آریزو ۶ در ایران

محصولات چری پس از عملکرد مناسب مدیران خودرو و عرضه گسترده این سری از تولیدات به بازار ایران، طی این سال‌ها مورد توجه روزافزون مشتریان ایرانی قرار داشته و به‌عنوان محصولات اقتصادی نسبتا به‌روز، از فروش مطلوبی برخوردار بوده‌اند. چری آریزو ۶ نیز از همان ابتدا مورد توجه مناسب مشتریان قرار گرفت؛ اما قیمت نسبتا بالا و تلاقی آن با برخی مدل‌های کراس‌اور سبب شده تا شک و تردید مشتریان نسبت به خرید این خودرو سدان تا حدودی افزایش یابد. چرا که امروزه تمایل اکثر مشتریان به سمت خرید محصولاتی همچون چری تیگو ۵ ، چری تیگو ۷ یا حتی هایما اس ۷ توربو و جک اس ۵ خودکار است. به‌طور کل تحت شرایط فعلی می‌توان وضعیت خرید و فروش چری آریزو ۶ در بازار ایران را نسبتا متوسط ارزیابی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات