دانگ فنگ H30 کراس، جانشین هاچبک های چینی پژو از نگاه خودرو45

جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
مطالعه 4 دقیقه
مجموعه خودرو 45 با مجوز رسمی و چندین شعبه در شهر تهران و سایر شهرها، مشکلات خرید و فروش خودرو و کلاهبرداری های احتمالی در این فرایند را برای خریداران و فروشندگان حذف کرده است.
تبلیغات

دانگ فنگ H30 کراس با ورود به بازار خودرو ایران، به‌سرعت تبدیل به یکی از سرسخت‌ترین رقبای خودروهای اروپایی و البته قدیمی شد. دانگ فنگ به ظاهر یا به باطن، تمام میل یک ماشین سوار را برای سواری گرفتن از یک ماشین شیک برآورده می‌کرد و از قرار معلوم، قیمت مناسبی داشته و کماکان دارد. اگر بخواهیم بی‌پرده در مورد جایگاه این خودرو صحبت کنیم باید بگوییم که به جانشین بی برو و برگردی برای اتومبیل‌های پژو 206 و 207 تبدیل شده است. دانگ فنگ H30 کراس به دست شرکت آیسین ژاپن ساخته شده است و بی‌شک شاخصه‌های اتومبیل‌های ژاپنی در مخمره این ماشین نیز به کار رفته است. در مقاله‌ی پیش رو، این خودرو ژاپنی را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نگاهی به ظاهر دانگ فنگ H30 کراس

دانگ فنگ H30 کراس ظاهری ساده دارد، اما از چنان کارآمدی برخوردار است که به‌محض ورود به بازار خودرو ایران با استقبال گرمی روبه‌رو شد. این ماشین دماغه‌ای کشیده دارد و همین شاخصه باعث زیبایی و دادن حالت اسپرت اتومبیل به حساب می‌آید. برای اسپرت کردن این اتومبیل از لایه‌ای پلاستیکی استفاده کرده‌اند و دورتادور دانگ فنگ را با همین رویه پلاستیک از رکاب‌ها گرفته تا محل قرارگیری تایرها پوشانده‌اند. این ماشین که در سال ۲۰۱۷ تولید شده، با شاخصه‌های طراحی ظاهری پژو همخوانی دارد و شاید به همین خاطر است که توانسته نظر پژو سواران را به خود جلب کند. قسمت عقب خودرو، چراغ‌های عمودی طرح ولوو دارد که ستون‌های عقب را تا بالا دراختیار دارند. یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی ظاهری خودرو، باربندی است که در سقف این ماشین قرار دارد و بیش از شاخصه‌های دیگر چهره‌ای اسپرت به آن می‌دهد. پلتفرم یا همان طرح کلی که دانگ فنگ H30 کراس دارد، متعلق به پژو 3008 قدیمی است. البته که در طراحی این خودرو، چین و ایران هم دخیل بوده‌اند و بنا بر امکانات و نیازهای لازم، کمی تغییرات داشته است. دو چراغ مه شکن هم در زیر چراغ‌های اصلی جلو خودرو قرار دارد که در نور رسانی خودرو در زمان حرکت بسیار مؤثر هستند. دانگ فنگ H30 کراس جلو پنجره ساده و البته منسجمی دارد و آینه بغل‌های برقی مجهز به چراغ راهنما دارد.

نشستن پشت فرمان دانگ فنگ H30 کراس چگونه است

دانگ فنگ H30 کراس طراحی داخلی قابل قبولی دارد، زیرا به‌محض اینکه پشت فرمان می‌نشینیم متوجه جادار بودن خودرو و فاصله مناسب بین سرنشینان عقب و جلو می‌شویم. تمام مواردی که باید برای حرکت و راحتی راننده در این اتومبیل به حد استاندارد باشد فراهم است. هم فرمان خوش دست و با روکش چرم تریم دارد و هم دنده برای تعویض راحت در این خودرو وجود دارد. به دلیل اینکه فاصله‌ی بین دو محور خودرو هوشمندانه طراحی شده است علاوه بر راحتی در صندلی‌های جلو در صندلی‌های عقب نیز به همان میزان بلکه بیشتر جای لازم برای نشستن وجود دارد. صندلی‌ها از پوشش و ارگونومی نسبتا خوبی برخوردار است و برای سفرهای شهری بسیار راحت هستند. کیفیت کابین دانگ فنگ H30 کراس هم متناسب و راضی‌کننده است و از استحکام خوبی برخوردار است.

H30 کراس چه امکاناتی دارد؟

درکنار دنده دانگ فنگ H30 کراس سه دکمه وجود دارد که به ترتیب از بالا، دکمه اول به‌نام S برای حالت اسپرت و دکمه‌ای که نشانگر دانه برف است برای شرایط برفی است و کاربرد دکمه سوم این است که اجازه نمی‌دهد سرعت خودرو شما از دنده سوم بیشتر شود و اتومبیل بدون دلیل دور بگیرد و خطرآفرین شود. صفحه‌ی نمایشگری که در این خودرو درست در سمت راست راننده قرار گرفته است این امکان را به راننده می‌دهد تا بتواند هنگام استفاده از دنده عقب، پشت سر خود را به‌راحتی ببیند. البته برای تنظیم سیستم Navigation خودرو نیز می‌توان از فهرست Setting هر آنچه که به‌نظر زیادی و ناکارآمد می‌آید را قطع کند.

فنی خودرو دانگ فنگ H30 کراس چطور است؟

جعبه‌دنده آیسن ژاپن است که البته از ویژگی‌های برتر به شمار می‌آید و دنده 4 سرعته است. موتور دانگ فنگ H30 کراس TU5 شناخته‌شده‌ای است که در پژو 206 تیپ 5 به کار رفته و البته این از نقاط قوت مشخصات فنی خودرو به حساب می‌آید. ازآنجاکه در بیشتر مواقع با کمبود قطعات خودرو مواجه هستیم، خوشبختانه موتوری که روی این خودرو سوار شده است در صورت بروز هر مشکلی برایش راه حلی پیدا می‌شود و قطعات آن را تولیدکنندگان داخلی تولید می‌کنند؛ حتی نمونه‌ی خارجی آن نیز دردسترس است. 105 اسب‌بخار قدرت تولید نیروی این اتومبیل است. یکی دیگر از نقات قوت مشخصات فنی دانگ فنگ H30 کراس ضریب دنده‌های این اتومبیل است. البته گفتنی است که ضریب دنده خوب باعث می‌شود که تعویض دنده برای راننده راحت‌تر شود و به همین خاطر رانندگی با دانگ فنگ در شهرهایی مانند تهران و دیگر شهرهای پرترافیک که راننده نیاز به تعویض دنده راحت دارد یک مزیت مهم به حساب می‌آید. شتاب 0 تا 100 این خودرو 16.9 ثانیه است. هر چهار چرخ این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی است. دانگ فنگ H30 کراس ضریب ایمنی 3 ستاره از CN چین دریافت کرده است.

بررسی وضعیت فروش دانگ فنگ H30 کراس

بازار خرید و فروش خودرو همیشه داغ بوده است و از زمانی‌که خودروهایی مانند دانگ فنگ H30 کراس پا به عرصه گذاشته‌اند این بازار داغ‌تر و پرشورتر از گذشته نیز شده است. اما نکته‌ای که در این میان باید به خاطر داشت این است که برای رسیدن به موقعیتی مناسب در خرید یک خودرو، بی‌شک باید با کارشناسان مجرب این حوزه مشورت کرد و از آن‌ها کمک خواست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات