رونمایی از سیستم اسکوتر اشتراکی یوراید در روز جهانی بدون خودرو

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در روز جهانی بدون خودرو، در حضور مدیران شهری تهران از اولین سیستم اسکوتر اشتراکی هوشمند در ایران رونمایی شد.
تبلیغات

شرکت یوراید یک سیستم اسکوتر اشتراکی هوشمند را در ایران راه‌اندازی کرده و به‌دنبال آن است تا با کمک اپلیکیشن یوراید، اسکوتر و دوچرخه‌های هوشمند را به‌صورت اشتراکی دراختیار شهروندان قرار دهد و امید دارد تا فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی به‌صورت عملی جزئی از فرهنگ حمل‌و‌نقل عمومی شهری شود و شهروندان بتوانند در هر نقطه از شهر با دسترسی آسان به این دستگاه‌ها، به آسانی به مقصد خود برسند.

یکم مهرماه، روز جهانی بدون خودرو

روز یکم مهرماه، روز جهانی بدون خودرو است. در این روز مردم، خودروهای شخصی خود را کنار گذاشته و مدل‌های حمل‌ونقل دیگری را جایگزین می‌کنند که می‌توان به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استفاده از سایر وسایل حمل‌و‌نقل عمومی پاک اشاره کرد.

رویداد خیابان حجاب در تهران

به‌منظور استقبال از روز جهانی بدون خودرو، دیروز یکم مهرماه ۱۳۹۹ مراسمی در خیابان حجاب تهران برگزار شد که در این مراسم جمع کثیری از مدیران و مسئولان شهرداری تهران، علاقه‌مندان به حمل‌و‌نقل پاک و برخی از چهره‌های سرشناس حضور پیدا کردند. در این مراسم، از سیستم اسکوتر اشتراکی هوشمند یوراید رونمایی شد که طراحی این سیستم و همچنین اپلیکیشن یوراید توسط همین شرکت انجام شده است.

شرکت یوراید به‌عنوان اولین مجری سیستم اسکوتر اشتراکی در ایران، راهکار دیگری جهت توسعه حمل‌و‌نقل عمومی پاک ارائه کرده است. استفاده از اسکوتر و دوچرخه اشتراکی به‌جای وسایل نقلیه دودزا، قطعاً در کاهش آلودگی هوا و همین‌طور کاهش حجم ترافیک، مؤثر است.

شرکت یوراید به‌منظور استفاده از دوچرخه و اسکوتر اشتراکی، اپلیکیشنی نیز طراحی کرده است. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند همه دستگاه‌های محدوده خود را پیدا کنند، جهت تردد، قفل دستگاه‌ها را باز کنند و همچنین ازطریق همین اپلیکیشن دستگاه را مجدداً قفل کرده و پرداخت خود را انجام دهند.

بازدید مدیران شهری و سفرای فرهنگی و هنری از این مراسم

سفیران فرهنگی و هنری کشورها از این مراسم استقبال گسترده‌ای کردند. مسئول سفارتخانه هلند به‌همراه معاون فرهنگی این سفارتخانه در تهران از سیستم هوشمند یوراید بازدید کردند.

uride-3

همچنین برخی از چهره‌های نام‌آشنا سینما و تلویزیون نیز در این مراسم شرکت کردند که می‌توان به بازیگر محبوب سرکار خانم میترا حجار اشاره کرد که پس از استفاده از اسکوترهای یوراید، آن را تجربه‌ای جدید عنوان کرد.

uride-2

در این مراسم، یعقوب آزاده دل، مدیر توسعه سیستم‌های حمل‌و‌نقل پاک شهر تهران خاطرنشان کرد که استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل پاک تا حد بسیار زیادی به کاهش مشکلات آلودگی هوا و کاهش حجم ترافیک پایتخت کمک می‌کند.

وهاب میزانی، معاون آموزش معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری نیز حضور داشت و  پس از بازدید از سیستم اسکوتر اشتراکی یوراید، استفاده از آن را گامی مثبت درحمل و نقل پاک تلقی کرد.

همچنین معاون و اعضای معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶نیز از سیستم هوشمند یوراید بازدید و از آن استفاده کردند.

از دیگر بازدیدکنندگان این مراسم نیز می‌توان به گروه‌های علاقه‌مند به حمل‌و‌نقل پاک و ... اشاره کرد.

امضای یوراید بر تخته روز جهانی بدون خودرو

در انتهای این رویداد، مدیران شهری روی تخته‌ی روز جهانی بدون خودرو به‌صورت نمادین امضا کردند که نام و امضای یوراید نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌های فعال حوزه میکروموبلیتی و حمل‌و‌نقل پاک روی این تخته قرار گرفت.

سیستم اسکوتر و دوچرخه اشتراکی یوراید به‌زودی در تهران دراختیار شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد و علاقه‌مندان به گسترش حمل‌و‌نقل پاک می‌توانند به‌زودی از این وسایل جهت عبور و مرور در سطح شهر استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات