خرید لپ تاپ از فروشگاه اینترنتی کالاوما

یک‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
فروشگاه اینترنتی کالاوما ارائه‌دهنده محصولات گوناگون در دسته‌بندی های مختلف است که امکان خرید آنلاین راحت همراه‌با بررسی کالاها را فراهم آورده است.
تبلیغات

آیا نیاز به کمک برای خرید لپ تاپی دارید که نه‌تنها نیازهای کاری شما را برطرف کند بلکه با میزان پس انداز شما همخوانی داشته باشد؟ اگر می‌خواهید برای خرید لپ‌تاپ سرمایه‌گذاری کنید باید لپ تاپی بخرید که حداقل تا چند سال عملکرد و کارآیی خوبی داشته و بتواند نیازهای کاری شما برطرف کند.

شما در فروشگاه اینترنتی کالاوما نه‌تنها می‌توانید از کارشناسان حرفه‌ای کمک بگیرید بلکه قادر به مقایسه‌ی چندین محصول با ویژگی‌های مختلف خواهید بود. خرید لپ‌تاپ خوب نیازمند بررسی چند عامل مهم و کلیدی است که در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

یک لپ‌تاپ خوب باید سبک و قابل حمل باشد

برای بسیاری از افراد، این نکته بسیار مهم است که بتوانند لپ‌تاپ خود را در سفرهای کاری و حتی قرارهای درون شهری همراه خود ببرند. پس لازم است لپ تاپی خریداری کنند که سبک بوده و وزن زیادی نداشته باشد.

البته توجه به این نکته هم حائز اهمیت است که لپ‌تاپ سبک تر ممکن است به‌معنای لپ تاپی با قدرت کمتر باشد. به‌طور معمول، یک لپ‌تاپ قوی تر، دارای باتری قوی ترو بزرگ تری است که باعث سنگین تر شدن دستگاه می‌شود. خرید لپ‌تاپ ایسوس می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد زیرا این لپ تاپ‌ها نه‌تنها سبک هستند بلکه بسیار قدرتمند عمل می‌کنند. در فروشگاه آنلاین کالاوما می‌توانید انواع مدل‌های لپ‌تاپ ایسوس را مشاهده و بررسی کنید.

طبق نظر کارشناسان فروشگاه کالاوما، در حالت ایده‌آل، شما نیاز به یک باتری دارید که حداقل ۷ تا ۸ ساعت دوام داشته باشد. اگر موردی که دوست دارید تا این حد کشش شارژ رسانی را ندارد، بررسی کنید که حداقل عملکرد شارژ شدن سریع را داشته باشد تا فقط در مدت زمان ۱۵ دقیقه وصل شدن به برق، نیاز شما را رفع کند.

دقت در انتخاب CPU نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. یک واحد پردازش مرکزی سریع‌تر (CPU) به شما امکان می‌دهد صفحات گسترده، مرورگر وب، انجام گیم یا ویرایش عکس‌ها را با سرعت بیشتری انجام دهید.

هر پردازنده دارای یکی از شماره مدل‌های زیر است:

  • Core i3
  • Core i5
  • Core i7

همان‌طور که از شماره گذاری مشخص است، Core i3 کندترین پردازنده، i5 متوسط و i7 سریع‌ترین پردازنده است. به‌طور کلی، i3 برای یک کاربر معمولی که قرار نیست زیاد کار گرافیکی انجام دهد، برنامه‌نویسی یا بازی‌های سنگین کنید، مناسب است.

گاهی به‌همراه شماره مدل پردازنده، یکی از این سه حروف انگلیسی نیز دیده می‌شود:

  • G
  • U
  • Y

ما پردازنده‌های سری G و U را توصیه می‌کنیم. سری G دارای گرافیک بهتری است، بنابراین برای بهره وری، ویرایش عکس و وب گردی است اما باتری خیلی قوی‌ای ندارند و برای نصب گیم های جدید و سنگین مناسب نیستند. خرید لپ‌تاپ گیمینگ انتخاب بسیار مناسبی برای گیم و بازی است که می‌توانید از فروشگاه کالاوما خریداری کنید.

اگر به‌دنبال خرید یک لپ‌تاپ «کلاسیک» با عملکرد قدرتمند و عمر باتری مناسب هستید، سری Intel U یکی از موارد مناسب شما است. این CPU از نظر بهره‌وری، کارت گرافیکی و دوام باتری انتخاب خوبی است.

میزان RAM یا حافظه داخلی لپ‌تاپ

میزان RAM نیز بر عملکرد لپ‌تاپ تأثیر می گذارد و چون حافظه‌ی اصلی کامپیوتر محسوب می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه ارزان ترین لپ‌تاپ‌ها با حافظه داخلی 4 گیگابایت عرضه می‌شوند که به‌طور بالقوه برای استفاده در حد متوسط از لپ‌تاپ کافی است اما برای انجام کارهای سنگین تر، حداقل 8 گیگابایت رم توصیه می‌شود.

به این نکته توجه کنید که انتخاب یک رم با حجم بالاتر، تأثیر چشمگیری در قیمت تمام شده لپ تاپتان ندارد و همچنین اگر بعدها متوجه شدید که نیاز به رم با حجم بالاتر دارید می‌توانید آن را ارتقا دهید.

kalaoma-2

صفحه مات یا براق: کدام یک برای لپ‌تاپ بهتر است؟

بیایید کمی در مورد پوشش صفحه، به‌ویژه LCD (یک فناوری صفحه تخت که در تلویزیون و مانیتورهای رایانه استفاده می‌شود) صحبت کنیم. برای پنل های LCD دو نوع پوشش وجود دارد:

  • مات
  • براق

نمایشگرهای مات دارای پوششی هستند که مانع از بازتاب نور به سمت چشم می‌شود و اگر از لپ‌تاپ خود بیشتر در فضای باز استفاده می‌کنید، بهترین انتخاب برای شما نمایشگرهای مات هستند.

صفحات براق، با کنتراست بالاتر و نمایش دقیق‌تر رنگ، روشن‌تر می‌شوند. به‌شدت حساس به نور هستند و بازتاب های قابل توجهی دارند که عملا استفاده از لپ‌تاپ در فضای باز و زیر نور مستقیم خورشید را غیرممکن می‌کنند.

در پایان باید بگوییم که هیچ تصمیم درست یا غلطی وجود ندارد؛ تصمیم‌گیری در مورد انتخاب لپ‌تاپ مناسب برای شما، به انتخاب شخصی و توجه به نوع کاری که می‌خواهید با لپ‌تاپ انجام دهید و جایی که بیشتر اوقات از آن استفاده می‌کنید برمی‌گردد.

اولین و مهم‌ترین قدم برای انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب، مشاوره‌گرفتن از کارشناسان و متخصصان در این زمینه است. جهت اطلاعات بیشتر و سفارش محصول با کارشناسان خبره کالاوما تماس بگیرید تا براساس نیاز شما، بهترین محصول را به شما پیشنهاد دهند.

kalaoma-3

کالاوما چیست؟

اهداف کلی کالاوما بر اساس سیاست برد-برد بین سایت و خریدار بنا شده است. کالاوما سعی دارد تا سیاست‌هایش در زمینه‌ی فروش و ارائه‌ی محصولات به‌صورتی باشد که خریدار در وهله‌ی اول آگاهی کامل از محصولی پیدا کند که قصد خرید آن را دارد و در مرحله‌ی دوم بهترین قیمت را پیش روی خود داشته باشد و در مرحله‌ی آخر همان محصولی را که انتخاب کرده است با بهترین کیفیت تحویل بگیرد.

در راستای این سیاست‌ها کالاوما سعی می‌کند که هرروز بهتر از دیروز باشد؛ معرفی محصولات از برترین و با کیفیت ترین برندها، تولید محتوای تخصصی و بی‌طرفانه، ارائه‌ی بهترین و رقابتی ترین قیمت از مهترین وظایف کالاوما است. در کالاوما سعی می‌شود که هر روز ابزارهای آنلاین بیشتری جهت ارائه‌ی محصولات دراختیار کاربران قرار بگیرد تا سهولت مقایسه و انتخاب آگاهانه محصولات بیشتر شود.

مسائل مطرح شده بخش کوچکی از وظایفی است که کالاوما خود را ملزم به اجزای آن می‌داند. تمامی تلاش کالاوما برای راحتی و رفاه همراهان کالاوما است.

کالاوما این تعهد را می‌دهد که در تمام اقدامات خود، رضایت کاربران و خریداران را در اولویت قرار دهد و از هیچ تلاشی در این زمینه کوتاهی نکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات