آگاهانه لپ تاپ بخرید؛ نقشه‌ای کامل برای خرید لپ تاپ از شهر فافا

شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
فروشگاه اینترنتی شهر فافا درزمینه‌ی تجارت الکترونیکی کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت، گوشی‌های هوشمند، قطعات سخت‌افزاری، شبکه و... به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کند و در ارائه‌ی خدمات نوین و برتر و احترام و رعایت حقوق مصرف‌کننده پیشرو است.
تبلیغات

هنگام خرید کالاهای دیجیتال مانند لپ‌تاپ با وجود افزایش شدید قیمت‌ها، باید تمام جوانب را در نظر بگیرید و مطمئن شوید محصولی می‌خرید که چندین سال به‌راحتی ازپس نیازهایتان برمی‌آید. ا‌زاین‌رو در فروشگاه اینترنتی شهرفافا، نقشه‌ی راه کاملی برای خرید لپ‌تاپ از انواع دسته‌بندی‌ها را برایتان آماده کرده‌ایم تا به‌راحتی بتوانید بهترین لپ‌تاپ مناسب نیازتان را انتخاب کنید.

لپ‌تاپ خانگی و دانش‌آموزی

برای مصارف خانگی و دانش‌آموزی، لپ‌تاپ‌هایی با حداقل سخت‌افزار هم جواب‌گوی نیاز شما است. این کالاها مقرون‌به‌صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار هستند و نیازی به کارت گرافیک مجزا ندارند و همان گرافیک آنبرد آن‌ها برای انجام امور کفایت می‌کند. پردازنده‌ی به‌کار‌رفته در این دسته از محصولات معمولا پردازنده‌های Celeron و Pentium و Core i3 اینتل و نهایتا پردازنده‌ی Core i5 اینتل یا پردازنده‌های سری A9 و A6 ای ام دی و رایزن 3 و 5 است. ازآنجاکه معمولا قرار نیست لپ‌تاپ‌های خانگی و دانش‌آموزی برای طولانی‌مدت و در دفعات زیاد حمل شوند، روی کاهش وزن این لپ‌تاپ‌ها کار نشده است و معمولا با دستگاه‌هایی مواجه هستیم که بیش از دو کیلو‌گرم وزن دارند.

برای این نوع لپ‌تاپ‌ها، چهار گیگابایت حافظه‌ی رم کفایت می‌کند؛ اما اگر می‌خواهید چندین سال از آن استفاده کنید، می‌توانید به لپ‌تاپ‌های مجهز به هشت گیگابایت حافظه‌ی رم هم فکر کنید. البته در نظر داشته باشید که می‌توان حافظه‌ی رم اغلب لپ‌تاپ‌ها را ارتقا داد؛ بنابراین، خرید لپ‌تاپی با چهار گیگابایت حافظه‌ی رم گزینه‌ی مناسبی است. همان‌طورکه از نام این دسته‌بندی مشخص است، لپ‌تاپ خانگی و دانش‌آموزی، تنها برای انجام امور روزانه، وب‌گردی، استفاده از نرم‌افزارهای نه‌چندان سنگین مانند ورد و... کاربرد دارد؛ بنابراین، انتظار اجرای بازی روی این دستگاه را نداشته باشید.

فروشگاه اینترنتی شهر فافا

نیازمندی‌های لپ‌تاپ دانشجویی

هنگام خرید لپ‌تاپ دانشجویی، در نظر داشته باشید که پردازنده‌های Celeron و Pentium واقعا جواب گو نیست؛ بنابراین در وضعیت کنونی، لپ‌تاپ دانشجویی مناسبی که خیالتان را از بابت چند سال کارکردن راحت می‌کند، باید حداقل از پردازنده‌ی Core i3 اینتل بهره ببرد؛ اما فراموش نکنید که این حداقل انتخاب است. پیشنهاد ما برای خرید لپ‌تاپ دانشجویی این است که به‌سراغ لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌ی Core i5 سری U بروید که نه‌تنها ازپس کارهای روزمره و معمولی دانشجویی برمی‌آید؛ بلکه برنامه‌های سنگین‌تری مانند نرم‌افزارهای ویرایش عکس را می‌تواند اجرا کند.

چهار تا هشت گیگابایت حافظه‌ی رم برای لپ‌تاپ دانشجویی مناسب است؛ اما هشت گیگابایت حافظه‌ی رم انتخاب معقولانه‌تری است. همچنین، به دلیل اینکه دانشجو نیاز دارد دائما لپ‌تاپ را با خود حمل کند، وزن آن اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. بنابراین، لپ‌تاپ‌هایی با وزن کمتر از دو کیلوگرم بهترین گزینه برای لپ‌تاپ دانشجویی به‌حساب می‌آیند.

خرید لپ‌تاپ دانش‌آموزی و دانشجویی از فروشگاه اینترنتی شهر فافا

لپ‌تاپ‌های مناسب گرافیست‌ها و کارهای Multimedia

اگر از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ 3D Max روی لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، بدون شک لحظات طاقت‌فرسایی که باید منتظر باز‌شدن پروژه باشید یا زمانی‌که نرم‌افزار هنگ می‌کند، بهتر از هرکسی حس می‌کنید. دلیل همه‌ی این مشکلات آن است که لپ‌تاپتان به‌اندازه‌ی کافی برای انجام کارهای مالتی‌مدیا و طراحی قوی نیست.

درواقع، اگر قصد دارید لپ‌تاپ مناسب برای کارهای Multimedia و گرافیکی بخرید، باید قبل از هر‌چیزی به پردازنده و کارت گرافیک آن دقت کنید. این لپ‌تاپ‌ها باید حداقل از پردازنده‌ی Core i7 اینتل یا پردازنده‌های AMD رایزن 3 و 4 سری H بهره ببرند. توصیه می‌کنیم به‌هیچ‌عنوان به‌سراغ دستگاه‌های مجهز به کارت گرافیک آنبرد نروید. برای لپ‌تاپ‌های مناسب کار Multimedia، گرافیک‌های میان‌رده مانند کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX1050 یا GeForce MX330 یا کارت گرافیک AMD سری RX جواب‌گوی نیاز شما خواهد بود. بااین‌حال، کارت گرافیک‌های قدرتمندتر و جدیدتر خیالتان را راحت می‌کند که تا سال‌ها به ارتقای سیستم نیازی نخواهید داشت. درضمن برای کارهای گرافیکی و مالتی‌مدیا، خرید لپ‌تاپ‌هایی با حداقل هشت گیگابایت حافظه‌ی رم را پیشنهاد می‌کنیم.

ازآنجاکه اغلب نرم‌افزارهای مالتی‌مدیا و گرافیکی منوهایی شلوغ و پر از آیکون دارند، اندازه‌ی نمایشگر هم اهمیت پیدا می‌کند. لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا و مناسب گرافیست‌ها در بهترین حالت باید از نمایشگر ۱۵ اینچی با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل برخوردار باشند. باوجوداین، گاهی این نمایشگر هم کفایت نمی‌کند که پیشنهاد ما استفاده از مانیتور مجزا درکنار لپ‌تاپ است.

بدون شک، می‌دانید که سرعت حافظه‌های ذخیره‌سازی SSD به‌مراتب بیشتر از هارد است؛ اما قیمت SSD بیشتر است. در لپ‌تاپ‌های مناسب این دسته‌بندی، میزان حافظه اهمیت بیشتری دارد؛ اما نمی‌توان از سرعت SSD هم صرف‌نظر کرد. بنابراین، بهتر است لپ‌تاپ‌هایی انتخاب کنید که ترکیبی از هر دو حافظه را داشته باشد. ترجیحا این سیستم‌ها باید حداقل از ۵۰۰ گیگابایت تا یک ترابایت هارد HDD و حافظه‌ی SSD هم بهره ببرند.

خرید لپ‌تاپ Multimedia و مناسب کارهای گرافیکی

فروشگاه اینترنتی شهر فافا

نکات مهم در خرید لپ‌تاپ گیمینگ

قدرتمندترین لپ‌تاپ‌ها، لپ‌تاپ‌های گیمینگ هستند که به‌طبع قیمت‌شان نیز گران است. اگر قصد دارید لپ‌تاپ‌ گیمینگ بخرید، مهم‌ترین نکته درباره‌ی آن توجه به کارت گرافیک است. درحال‌حاضر، بهترین کارت گرافیک برای این دسته از محصولات کارت‌های گرافیک GeForce GTX یا RTX انویدیا از سری ۲۰ یا کارت‌های گرافیک Radeon RX سری 5000M هستند. درواقع، اگر می‌خواهید لپ‌تاپ گیمینگ شما بتواند جدیدترین بازی‌ها را با عالی‌ترین تنظیمات اجرا کند، باید به‌سراغ لپ‌تاپ‌هایی با کارت گرافیک RTX 2070 و RTX 2080 بروید. درحال‌حاضر، کارت‌های گرافیک برتر و خوش‌قیمت به‌کار‌رفته در لپ‌تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار ایران کارت گرافیک‌ GTX 1660Ti است که به‌خوبی ازپس اجرای بازی‌ها با کیفیت مطلوب برمی‌آید.

لپ‌تاپ گیمینگ برای اینکه بتواند به‌خوبی از حداکثر توانایی کارت گرافیک بهره ببرد، باید به پردازنده‌ای قدرتمند مجهز باشد. ازجمله پردازنده‌های مناسب برای این دسته از لپ‌تاپ‌ها پردازنده‌ی Core i7 اینتل یا Core i5 سری H یا پردازنده‌های رایزن سری 3000 و 4000 است. ناگفته نماند برای لپ‌تاپ گیمینگ حداقل شانزده گیگابایت حافظه‌ی رم کافی به‌نظر می‌‎‌رسد.

اگر قصد دارید لپ‌تاپ گیمینگ مقرون‌به‌صرفه بخرید، بهره‌بردن از یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی HDD ضروری است؛ اما فراموش نکنید که این لپ‌تاپ‌ها باید حتما از حافظه‌ی SSD هم بهره‌مند باشند. درحال‌حاضر، اغلب لپ‌تاپ‌های گیمینگ با حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD راهی بازار می‌شود تا سرعت بیشتری دراختیار کاربر قرار دهند. در‌ضمن، معمولا لپ‌تاپ‌های گیمینگ از نمایشگرهای ۱۵ تا ۱۷ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برند. نرخ نوسازی تصویر مناسب برای نمایشگر این دسته از محصولات بین ۶۰ تا ۲۴۰ هرتز است. فراموش نکنید که این دسته از محصولات معمولا وزن کمی ندارند و انتظار لپ‌تاپی سبک‌تر از دو کیلوگرم از این دسته کالا، انتظار نابجایی است.

خرید لپ‌تاپ گیمینگ و حرفه‌ای از شهر فافا

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات