سایپا کوییک هاچبک جذاب پلاستیکی از نگاه خودرو۴۵

پنج‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت خودرو ۴۵ زمینه فروش آسان، خودرو کارکرده را با مناسب‌ترین قیمت فراهم آورده و شما عزیزان می‌توانید پس از ثبت درخواست فروش خودرو خود در وب‌سایت شرکت خودرو ۴۵ اتومبیل‌تان را به راحت‌ترین شیوه و کمترین دردسر به فروش برسانید.
تبلیغات

خودرو پراید سال‌ها به‌طور مستقیم نقش اساسی و پرباری در سبد محصولات شرکت سایپا ایفا می‌کرد و حالا مشتقات آن نیز راه جدید خود را در پیش گرفته و سعی دارند تا با ارائه انواع و اقسام ظواهر گوناگون، جای پای خود را در بازار خودروهای اقتصادی داخلی به طرز غیرقابل اجتنابی محکم کنند. سایپا کوییک یکی از این محصولات برآمده از دل خودرو پراید است که بر پلتفرم به‌روزرسانی شده پراید استوار و از سال ۱۳۹۵ معرفی شده است. سایپا کوییک درواقع نسخه فیس‌لیفت و شبه کراس‌اور هاچبک تیبا ۲ بوده و ازلحاظ ظاهری، حس و هیجان بیشتری نسبت به خودروی مذکور در ذهن پدید می‌آورد.

 اندکی افزایش ارتفاع در سیستم تعلیق کوییک سبب شده تا این محصول بزرگ‌تر از تیبا ۲ به‌نظر رسیده و حس و حال یک خودرو هاچبک کراس را به بیننده انتقال دهد. سایپا کوییک همانند سایر محصولات اقتصادی این بخش بازار از فروش مطلوبی در میان مشتریان بهره برده و با رونق فراوان بین آن‌ها دست به دست می‌گردد.

طراحی ظاهری مدرن‌تر سایپا کوییک

سایپا کوییک یک نسخه فیس‌لیفت از هاچ‌بک تیبا ۲ است که ازلحاظ طراحی بدنه در هر دو بخش جلو و عقب دستخوش تغییرات مثبت شده و چهره اسپرت‌تر با المان‌های ظاهری جذاب‌تر را به نمایش می‌گذارد. طراحی چراغ‌ها به‌صورت شش ضلعی با زوایای تند و تیز سبب خشن‌تر به‌نظر رسیدن چهره این هاچبک کراس ایرانی شده است. طرح قسمت دریچه هواکش سپر و به‌همراه مه‌شکن‌ها نیز به‌نوبه‌خود جذابیت قابل قبولی را به نمای رو‌به‌روی کوییک بخشیده‌اند. نمای بغل این خودرو تفاوت زیادی با تیبا دو نداشته و به جز برخی به‌روزرسانی‌ها و استفاده از زه‌های پلاستیکی و... تحول اساسی دیگری در آن به چشم نمی‌خورد.

در نمای عقب نیز از چراغ‌هایی به سبک محصولات بی‌ام‌و استفاده شده که در نوع خود زیبایی قابل قبولی را ارائه می‌دهند. طراحی سپر نیز تا حدودی شبیه به پژو ۲۰۷ جلوه می‌کند و در مجموع می‌توان طراحی ظاهری کوییک را در مقایسه با محصولات اقتصادی داخلی قابل قبول و مناسب برآورد کرد؛ این در حالی است که کوییک در قیاس با کراس اوورهای به‌روز خارجی حرف چندانی ازلحاظ طراحی ظاهری برای گفتن نخواهد داشت.

طراحی کابین سایپا کوییک

شمایل کلی کابین سایپا کوییک همان حال‌وهوای سایپا تیبا هاچبک را به‌نمایش می‌گذارد؛ با این تفاوت که تغییراتی در بخش داشبورد و رودری‌ها و همچنین غربیلک ‌فرمان اعمال شده که موجب زیباتر به‌نظر رسیدن نمای داخلی این محصول شده است؛ به‌ویژه طراحی اسپرت غربیلک ‌فرمان (در مدل‌های جدید کوییک) در نوع خود بسیار جذاب و مهیج‌تر از تیبا جلوه می‌کند. پلاستیک خشک طبق معمول ماده اصلی تشکیل‌دهنده ادوات کابین بوده و از کیفیت چندانی برخوردار نیست. میزان گنجایش فضای داخلی کوییک نیز تفاوت زیادی با تیبا نداشته و برای حضور چهار سرنشین بزرگسال با قد متعارف مناسب به‌نظر می‌رسد. صندوق عقب سایپا کوییک ۲۲۶ لیتر گنجایش داشته که بسیار کوچک به‌نظر می‌رسد؛ اما تا حدودی می‌تواند نیازهای مسافرتی را پاسخگو باشد. به‌طور کلی کابین سایپا ‌کوییک گرچه دستخوش به‌روزرسانی‌های مثبت شده؛ اما همچنان نسبت به محصولات اقتصادی خارجی فاصله زیادی داشته و طراحی آن قدیمی و ناهماهنگ به‌نظر می‎رسد.

تجهیزات رفاهی ایمنی کوییک سایپا

اگر بخواهیم به لیست تجهیزات رفاهی و ایمنی سایپا‌ کوییک فول آپشن اشاره کنیم، باید از موارد زیر نام ببریم: کروز کنترل، حسگر پارک عقب، حسگر فشار باد تایر، هشدار سرقت خودرو با بوق، سامانه‌های ترمز ABS و توزیع نیروی ترمز ای بی دی و ترمز کمکی، دی‌لایت چراغ مه‌شکن در جلو و عقب، چراغ بدرقه، فرمان برقی با دکمه کنترل، نمایشگر، نویگیشن، دوربین عقب، بلوتوث، usb، دو عدد کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع دستی کابین، صندلی راننده با تنظیمات ۶ حالته دستی یا برقی، صندلی سرنشین با تنظیمات چهار حرکته دستی، صندلی عقب تاشونده، روکش صندلی پارچه‌ای، ایزوفیکس صندلی، آینه‌های بغل با تنظیمات برقی. ناگفته نماند که آپشن‌های ذکر شده مربوط به نمونه فول آپشن سایپا کوییک آر پلاس بوده و قطعا برخی از آن‌ها در سایپا کوییک معمولی موجود نخواهد بود.

پیشرانه و جعبه‌دنده سایپا کوییک

سایپا کوییک در دل خود یک نسخه به‌روزرسانی شده از موتور پراید را جای داده است. این پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی موسوم به M15 قادر است ۸۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این میزان نیرو توسط یک جعبه‌دنده پنج‌سرعته به سوی چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در مدل خودکار نیز یک از جعبه‌دنده سی وی تی جهت انتقال نیرو به ‌سوی محور جلو استفاده شده است. شتاب صفر تا صد این هاچبک کراس ۱۰۶۵ کیلوگرمی برابر با ۱۳ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت فراتر نمی‌رود. همچنین سایپا کوییک حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف خواهد کرد.

مزایا و معایب سایپا کوییک

طراحی ظاهری مهیج‌تر از تیبا، هزینه نگه‌داری پایین، وفور قطعات یدکی، تعمیرات آسان و بازار دست دوم مطلوب از جمله نکات مثبت سایپا ‌کوییک به شمار می‌روند. کیفیت مونتاژ نه‌چندان سطح بالا و عملکرد نسبتا ناخوشایند سیستم تعلیق را می‌توان به‌عنوان نقاط ضعف سایپا‌ کوییک درنظر گرفت.

وضعیت خرید و فروش سایپا کوییک در ایران

سایپا کوییک به‌عنوان یک خودرو اقتصادی جدید که از سوی سایپا روانه بازار ایران شده طبق انتظارات توانسته فروش بسیار مطلوبی را تجربه کند و همچون سایر مشتقات پراید با تیراژ بالا به دست مشتریان داخلی برسد. نمونه‌های دست دوم این خودرو نیز درحال‌حاضر با رونق فراوان در بازار دست به دست می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات