اجاره کلاس مجازی - آنلاین در تهران سرور

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
باتوجه‌به پیشرفت تکنولوژی، همان‌طور که در بخش‌های مختلف جامعه شاهد تاثیرگذاری این رشد هستیم، می‌توان این اثرات را در بخش آموزش و یادگیری هم به وضوح دید.
تبلیغات

تهران سرور، ارائه‌کننده حرفه‌ای خدمات تحت وب و محیط‌های آموزشی آنلاین، آماده همکاری با موسسات و آموزشگاه‌ها است. کلیه سرویس‌های ارائه شده همراه‌با پشتیبانی ۲۴ ساعته تیم حرفه‌ای متخصصان ارائه می‌شوند.

در چند دهه گذشته روش‌های تدریس و ارائه مطالب آموزشی دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. درواقع رشد فناوری؛ تجربه یادگیری و ارائه مطالب آموزشی را به‌صورت کامل تحت تأثیر خود قرار داده و آن را تعاملی‌تر کرده است. امروزه با پیشرفت چشم‌گیر این تغییرات، بدیهی است که بخش آموزش و پرورش هر کشوری با این سبک‌های نوین آموزشی، تکامل یابند. به‌عنوان مثال، می‌توان به ارائه و یادگیری مطالب آموزشی در بستر وب اشاره کرد.

باتوجه‌به این مهم، یکی از کاربردی‌ترین روش‌های سازگار با سبک‌های جدید یادگیری و ارائه، استفاده از کلاس مجازی و سیستم‌ مدیریت آموزشی است که تحت عنوان LMS شناخته می‌شود.

نکته قابل توجهی که در این باب وجود دارد، قابلیت اتصال این دو سیستم به یکدیگر است. درواقع کلاس‌ مجازی، محیطی است که به ارائه‌دهندگان و شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا در یک فضای مجازی در چهارچوب قوانین آموزشی، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و تعامل داشته باشند و سیستم مدیریت آموزشی (LMS)، بستری است که کلیه نیازهای سیستم‌ آموزشی آنلاین را در زمینه وب، برآورده کرده و مزایای بسیار زیادی را دراختیار کاربران می‌گذارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها همان‌طور که اشاره شد، ادغام آن با سیستم کلاس مجازی است. درواقع LMS، سیستمی برای مدیریت آموزش هست اما کلاس مجازی، سیستمی برای ارائه و برگزاری آموزش.

با این تفاسیر، دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود یک کلاس مجازی به‌همراه یک سیستم LMS، مؤثرتر از کلاس‌های حضوری و فیزیکی باشد.

tehranserver-2

در این مقاله پنج مزیت کلاس‌ مجازی و LMS را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱.    انعطاف‌پذیری

انعطاف‌پذیری در این سیستم‌ها به این معنا است که شما می‌توانید بدون تغییر در برنامه‌ریزی‌ها و ساعت کارهای مختلف خود به‌راحتی، با استفاده از سیستم‌های مدیریت آموزشی، دوره‌ها و مطالب مدنظر خود را مدیریت و آماده ارائه کنید و همچنین به‌وسیله کلاس‌های مجازی دوره‌های خود را با قابلیت های منحصر‌به‌فرد ارائه دهید. درواقع استفاده از این سیستم‌ها به کاربران اجازه میدهد تا آموزش و پرورش را با برنامه زندگی خود متناسب سازند.

۲.    حفظ مطالب

همان‌طور که مستحضر هستید، آموزش آنلاین، برای کاربران، به‌دلیل داشتن قابلیت‌ها و امکانات تعاملی می‌تواند مطالب مورد ارائه را به‌صورت ضبط شده و عینی دراختیار شرکت‌کنندگان قرار دهد تا بتوانند به دفعات از آن‌ها استفاده کنند و تجربه یادگیری متفاوت‌ و موثرتری را داشته باشند.

این امکانات تعاملی به شرکت‌کنندگان، این امکان را می‌دهد تا با سایر شرکت‌کنندگان و ارائه دهندگان، ارتباطی سازنده و کارآمد در حفظ علم و دانش داشته باشند. همچنین می‌توانند به‌راحتی تمامی جلسات را ضبط و دراختیار داشته باشند و هر زمان که به آن احتیاج داشتند، جلسه مدنظر را مرور کنند.

۳.    افزایش مشارکت

به‌نظر می‌رسد که فرصت‌های بیشتری برای مشارکت در کلاس‌های حضوری وجود دارد؛ اما این لزوما صحیح نیست. بلکه روش‌های متفاوتی برای تعامل و مشارکت در کلاس‌های مجازی وجود دارد. به‌عنوان مثال می‌توانید ازطریق پادهای گفت‌وگو، نظرسنجی و اشتراک‌گذاری، به‌راحتی با افراد کلاس مشارکت داشته باشید.

این امر همچنین می‌تواند به شرکت کنندگانی که به‌راحتی نمی‌توانند در مشارکت‌های حضوری شرکت کنند کمک کند. همچنین، ویژگی‌هایی مانند اظهارنظر و رتبه‌بندی به معلمان به کاربران اجازه می‌دهد تا کیفیت محتوای خود را تعیین و اطمینان پیدا کنند که دانش‌آموزان از بهترین بازدهی به جهت یادگیری برخوردار هستند و درس را به‌طور کامل متوجه شده‌اند.

tehranserver-3

۴.    بسترهای متناسب با شیوه یادگیری کارآموز

بدیهی است که سطح یادگیری افراد با یکدیگر به جهت فراگیری یک موضوع خاص، قطعا یکسان نیست. به همین دلیل، یک کلاس مجازی به نسبت یک کلاس حضوری که همه افراد در یکجا حضور دارند، می‌تواند مؤثرتر باشد؛ زیرا به کاربران این قابلیت را می‌دهد تا باتوجه‌به شرایط خاص خود در نرم‌افزارهای مختلف و در مکان‌های مختلف مطالب مدنظر خود را فرا گیرند.

انواع مختلف نرم‌‌افزارهای کلاس مجازی و LMS وجود دارند که از نظر سادگی، گزینه‌ها، قابلیت‌های آموزشی، امکانات مدیریتی و هزینه استفاده با یکدیگر متفاوت هستند و باتوجه‌به شرایط و نیاز خود می‌توانید مناسب‌ترین بستر را انتخاب کنید.

۵.    آزمون آنلاین و مدرک معتبر

وقتی در دوره‌های انلاین ثبت نام کرده‌اید، دیگر لازم نیست نگران فراموشی روزهای آزمون و دیر رسیدن به ساعت امتحان و اعلام نتایج آن باشید. با اتصال کلاس مجازی به LMS، زمان‌یکه آزمون‌های خود را آنلاین می‌گذرانید، معمولاً وقتی زمان آن به پایان می‌رسد، می‌توانید نتیجه را مشاهده کنید و نظرسنجی‌ها می‌توانند به شما بگویند که در چه شرایطی هستید و در چه موردی نیاز به تمرین بیشتر دارید. همچنین، معلم شما می‌تواند به تکالیف شما دسترسی داشته باشد و بازخورد کتبی را ارائه دهد. 

تهران سرور، ارائه‌دهنده به‌روزترین نسخه‌های کلاس مجازی ادوب کانکت و بیگ ‌بلو‌باتن و همچنین ارائه‌دهنده به‌روزترین نسخه‌های سیستم مدیریت آموزشی LMS و آماده سرویس‌دهی به تمامی مراکز آموزشی، مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و وبینارهای کاری و آموزش کارمندان است. برای خرید LMS و کلاس مجازی می‌توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات