خرید تبلت دانش‌آموزی، دانشجویی، کارمندی و تجاری از شهرفافا

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
قبل از خرید تبلت برای هریک از کاربری‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، کارمندی و تجاری، باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
تبلیغات

شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا باعث شده است که این روزها بیشتر از هر زمانی به محصولات فناوری‌محور نیاز پیدا کنیم. با آغاز سال تحصیلی جدید و آموزش مجازی، حالا تبلت‌ها بهترین گزینه‌ی ممکن برای رفع نیاز انواع کاربران مانند دانش‌آموزان، دانشجویان، استادان و حتی کارمندان هستند. درواقع، این محصولات به‌‌دلیل نمایشگر بزرگشان، برای انجام فعالیت‌های روزمره به‌مراتب بهتر از گوشی هستند.

همچنین، به‌لطف وزن سبک و جا‌گیر‌نبودن، به‌سادگی قابل‌حمل هستند؛ بنابراین، به‌راحتی می‌توانید در طول روز و در هر جایی، آن را همراه خودتان داشته باشید. از همه مهم‌تر قیمت مناسب تبلت‌ها درمقایسه‌با لپ‌تاپ و کامپیوتر است که این محصولات را به گزینه‌ای عالی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان و... تبدیل کرده است. از‌این‌رو در این ایام که خرید تبلت به یکی از ضروریات روزمره تبدیل شده است، ما در فروشگاه اینترنتی شهر فافا تصمیم گرفتیم به نکاتی اشاره کنیم که هنگام خرید تبلت باید در نظر بگیرید؛ نکاتی که بیشتر از هر چیزی روی نیاز شما و نوع کاربری تبلت متمرکز است. با این راهنمای خرید تبلت همراه شهر فافا باشید.

خرید تبلت دانش‌آموزی؛ تبلت‌هایی مقرون‌به‌صرفه و کاربردی

برگزاری کلاس‌های درس به‌صورت مجازی، هر دانش‌آموزی را به داشتن تبلت نیازمند کرده است؛ اما اگر قصد دارید تبلت دانش‌آموزی بخرید، نیازی نیست که به‌سراغ تبلت‌های پرچم‌دار و خاص بروید. دانش‌آموزان معمولا تنها برای تماشای ویدئو آموزشی، مطالعه‌ی دروس و جزوه‌ها، جست‌وجوی معمولی در اینترنت برای یافتن پاسخ پرسش‌هایشان و نهایتا نصب چند برنامه‌ی ساده به تبلت نیاز دارند. از‌این‌رو، تبلت‌های ۷ یا ۸ اینچی مجهز به جدیدترین نسخه‌های سیستم‌عامل اندروید یا iOS، حافظه‌ی مناسب (نه بسیار زیاد) برای نگه‌داری فایل‌ها و ویدئوها، سخت‌افزار معمولی (پردازنده‌ای درحد انجام امور معمولی و حافظه‌ی رمِ نه‌چندان زیاد درحد هنگ‌نکردن) و باتری پرظرفیت و طول عمر زیاد، مناسب دانش‌آموزان هستند.

ممکن است دانش‌آموز به حضور در کلاس آنلاین نیاز داشته باشد؛ بنابراین، حتما هنگام خرید تبلت دانش‌آموزی، مجهز‌بودن به دوربین سلفی و اصلی و سیم‌کارت‌خوربودن آن را فراموش نکنید؛ زیرا به‌دلیل سیم‌کارت‌خو‌ربودن تبلت، حتی اگر به اینترنت وای‌فای هم دسترسی نداشته باشید، می‌توانید از اینترنت همراه استفاده کنید. ناگفته نماند نیازی نیست که درباره‌ی دوربین این تبلت‌ها حساسیت زیادی به‌خرج دهید. درضمن هنگام خرید تبلت برای دانش‌آموز، جنس بدنه‌ی تبلت را فراموش نکنید. در نظر داشته باشید که ممکن است تبلت بارها از دست دانش‌آموز به زمین بیفتد؛ بنابراین، بهتر است به سراغ تبلت‌هایی بروید که جنس بدنه‌ی محکم‌تری دارند و حتی جنس بدنه‌ی آن‌ها به‌گونه‌ای است که کمتر اثرانگشت روی آن‌ها باقی می‌ماند.

یکی از نکات مهم هنگام خرید تبلت دانش‌آموزی به قابلیت کنترل والدین برمی‌گردد. برخی تبلت‌ها مانند تبلت‌های ایرانی نارتب از این قابلیت بهره می‌برند؛ اما حتی اگر تبلتی چنین قابلیتی را نداشته باشد، می‌توانید از برنامه‌های مختلف نظارت والدین روی آن استفاده کنید. ازجمله تبلت‌های دانش‌آموزی می‌توانیم به تبلت اقتصادی لنوو مانند تبلت لنوو Tab M7 اشاره کنیم.

خرید تبلت‌های دانشجویی؛ تبلت‌هایی قدرتمند و بزرگ

تبلت‌های دانشجویی باید به‌مراتب قدرتمندتر از تبلت‌‎‌های دانش‌آموزی باشند. تبلت‌هایی با نمایشگرهای ۷ اینچی اصلا برای کاربری دانشجویی مناسب نیستند؛ بنابراین، باید به‌سراغ تبلت‌هایی با صفحه‌نمایش ۸ تا ۱۰ اینچی یا حتی بزرگ‌تر بروید. به‌دلیل نیاز دانشجویان به استفاده از برنامه‌های آفیس و اینترنت و اجرای هم‌زمان چندین برنامه، میزان رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی تبلت اهمیت ویژه‌ای دارد. ازاین‌رو، تبلت‌های مناسب دانشجویان بهتر است حداقل ۴ گیگابایت رم داشته باشند و به‌طور کلی تبلت‌های دارای سخت‌افزار قدرتمندتر، از تبلت‌های مناسب برای این نوع کاربری هستند.

برخلاف تبلت‌های دانش‌آموزی که تنها داشتن دوربین اصلی و سلفی برایشان کافی بود، در تبلت‌های دانشجویی، بهتر است تبلت‌هایی را انتخاب کنید که کیفیت دوربین متوسطی داشته باشند. این تبلت‌ها بدون شک برای عکس‌برداری ساخته نشده‌اند؛ پس به‌دنبال دوربین حرفه‌ای نباشید؛ اما باید توجه کنید که دوربین سلفی و اصلی این تبلت‌ها حداقل باید بتوانند تصویری نسبتا واضح را ارائه دهند. سیم‌کارت‌خور‌بودن و بهره‌بردن از باتری حجیم دیگر مشخصاتی هستند که حین خرید تبلت دانشجویی نباید فراموش کنید. در بسیاری از مواقع، دانشجویان حین حضور در کلاس‌های آنلاین، شدیدا به یادداشت‌برداری نیاز دارند؛ بنابراین، تبلت‌های مجهز به قلم بهترین گزینه‌ی ممکن در این زمینه هستند. در‌این‌بین، می‌توانیم از گلکسی تب S6 lite به‌عنوان یکی از تبلت‌های دانشجویی مناسب نام ببریم.

شهر فافا

خرید تبلت‌ کارمندی یا تجاری

اگر قصد دارید تبلتی کارآمد برای انجام کارهای تجاری و اداری خود بخرید، بهتر است به‌سراغ تبلت‌هایی بروید که به‌اندازه‌ی کافی قدرتمند باشند تا علاوه‌بر تبلتی قابل‌حمل، عملا نقش لپ‌تاپی کوچک را هم برای شما ایفا کنند. بدون شک، تبلت‌هایی با صفحه‌نمایش‌های ۱۰ اینچی و بزرگ‌تر، بهترین گزینه برای این نوع کاربری هستند. در این زمینه می‌توانید روی تبلت‌هایی با انواع سیستم‌عامل (اندرویدی و iOS و ویندوزی) حساب باز کنید؛ اما فراموش نکنید که تبلت‌های ویندوزی بهترین گزینه‌‌ی پیش روی شما هستند؛ زیرا محیطی کاملا شبیه به لپ‌تاپ را برایتان فراهم می‌کند. در‌این‌میان، اگر به‌سراغ تبلت‌های ویندوزی هیبریدیِ مجهز به کیبورد و قلم بروید، خیالتان را بابت کاربردی‌بودن تبلت راحت کرده‌اید.

بی‌شک، تبلت‌هایی که در این دسته‌ کاربری قرار می‌گیرند، از سایر تبلت‌ها گران‌قیمت‌تر هستند؛ اما به‌طبع مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها هم به‌مراتب قدرتمندتر است تا به‌راحتی و بدون مشکل بتواند ازپس نیازهای متفاوت شما بربیایند. ازجمله تبلت‌های مناسب برای کارمندان و انجام کارهای تجاری می‌توانیم به تبلت‎‌‌های ویندوزی مانند سرفیس پرو مایکروسافت اشاره کنیم که تبلت‌های ویندوزی با سخت‌افزار قدرتمند و اندازه‌ی بزرگ است که از کیبورد و قلم نیز بهره می‌برند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات