پارس پک، نکات امنیتی که باید پس از خرید vps رعایت کنید

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
vps سرور این روزها مورد نیاز خیلی از کاربران دنیای وب است، اما نگه‌داری از آن و حفظ امنیت vps سرور یک چالش بسیار حساس است.
تبلیغات

خرید vps می‌تواند این امکان را دراختیار شما قرار دهد، تا بتوانید یک از یک فضای اختصاصی بهره‌مند شوید. همچنین در صورت تهیه این نوع از سرور یک سیستم‌عامل دلخواه نیز به کاربر تحویل داده می‌شود. بنابراین هر کاربری می‌تواند با متناسب با نیازش به‌راحتی از vps سرور ها استفاده کند. اما حفظ امنیت آن نکته ای است که نباید فراموش شود. از این رو در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با این نکات امنیتی نگه‌داری از این سرورها آشنا کنیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

امنیت سرور مجازی و نکات مربوط به آن

کاربران برای اینکه بتوانند به سرور مجازی دسترسی پیدا کنند نیازمند اینترنت هستند. از این رو برای اینکه امنیت این سرورها تأمین شوند، به خود کاربر نیاز است. البته این نکته نیز باید ذکر شود که کاربر باید بتواند دانش و علم کافی را از خود در این زمینه نشان داده و به اشتراک بگذارد. به همین علت به‌عنوان یک کاربر اگر نمی توانید امنیت مربوطه را با دانش خود تأمین کنید، از خرید و تهیه کنترل پنل های مختلف غافل نشوید. کنترل پنل هایی که تهیه می‌کنید بستگی به سیستم‌عامل دستگاه شما دارد.

از این رو برای اینکه بتوانید به سرور مجازی خودتان امنیت بالایی را ببخشید، مستلزم رعایت کردن نکات بسیاری در این باره هستید که در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت. پس توجه خود را به ادامه مطلب جلب کنید.

خرید vps

با این نکات امنیت سرور مجازی‌تان را تأمین کنید

  • یکی از نکات امنیتی که برای vps تان باید در نظر بگیرید این است برای اولین باری که به سرور اتصال پیدا می‌کنید، رمز عبور و نام کاربری ای که تحویل شما داده شده است را تغییر دهید.
  • همیشه یادتان باشد که قوی ترین رمز عبورها را برای خودتان انتخاب کنید و آن را به‌صورت هفتگی یا ماهیانه تغییر دهید.
  •  از دیگر نکات مهمی که باید آن را در نظر بگیرید این است که دیواره آتشین یا Firewall خود را فعال کنید.
  •  آن دسته از پورت هایی که درون شبکه به آن‌ها نیاز ندارید را ببندید.
  • همچنین اگر برخی سرویس‌ها برای شما غیر ضروری هستند را غیرفعال کنید تا بتوانید امنیت بیشتری را برای سرور مجازیتان تأمین کنید.
  •  تا آن جایی که می‌توانید پشتیبان گیری را فراموش نکنید. بدین صورت که تا جایی که برای شما امکان دارد از سرور مجازی خودتان بکاپ تهیه کنید تا بتوانید امنیت بسیار بالایی را تجربه کنید.
  • همچنین تا جایی که امکان‌پذیر است باید بتوانید برای سرویس‌های مختلفی که وجود دارند موارد امنیتی را رعایت کنید.
  • در طول کار با vps سرور ممکن است با حملات Brute Force مواجه شوید. از این رو برای اینکه بتوانید از این حملات جلوگیری کنید نیاز است تا انجام برخی اقدامات را در اولویت قرار دهید. از بهترین این موارد می‌توان به استفاده از ماژول ها و سیستم‌های امنیتی اشاره کرد.
  • اگر پورت های پیش‌فرض یا شناخته شده ای را برای سرویس‌های خود دارید، نیاز است تا آن‌ها را تا جایی که می‌توانید تغییر دهید. از این موارد می‌توان به پورت 22 که برای SSH است، اشاره کرد.
  • از دیگر نکات امنیتی vps سرور می‌توان به آدرس IP اشاره کرد. بدین صورت که اگر عضو یک گروه خاص یا شرکتی هستید سرویس دهی و همچنین دسترسی به سرور مجازی را تنها به همان مکان محدود کنید. این مورد یکی از اصلی‌ترین مواردی به شمار می‌رود که باید اقدام به رعایت کردن آن کنید.

سخن آخر

سرور مجازی توانسته بخشی از فضای اینترنتی را برای کاربر به‌صورت اختصاصی به‌همراه داشته باشد. خرید vps برای استفاده تنها شروع کار است و باید موارد مختلفی را برای آن در نظر بگیرید که از مهم ترین و پر اهمیت ترین آن‌ها می‌توان به امنیت آن اشاره کرد. امنیت سرور مجازی با استفاده از روش‌های مختلفی تعیین می‌شوند که تمامی آن‌ها همراه‌با خود نکات ویژه‌ای را به‌همراه دارند که در این مقاله به بررسی کامل آن‌ها پرداخته شد. از این رو برای ایجاد یک فضای امنیتی گسترده از نکات ذکر شده غافل نشوید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات