تویوتا کمری، پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین سدان اقتصادی از نگاه خودرو۴۵

یک‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
خودرو۴۵ مجموعه معتبری است که کلاه‌برداری‌ها و ریسک‌های خرید و فروش خودرو در بازار داخل کشور را به حداقل رسانده تا صاحبان خودرو امنیت و سرعت بالاتری را در خرید و فروش خودرو خود تجربه کنند.
تبلیغات

چه کسی است که نام تویوتا کمری را نشنیده باشد و از طوفانی که در بازار خودرو ایران به پا کرده خبر نداشته باشد. این اتومبیل، چند سالی بیشتر نیست که وارد ایران شده و در سری اول ورودش با چهره‌ای آمریکایی و بعد از مدتی با تولید آسیایی در دوره‌های مختلف وارد ایران شد. نمونه تویوتا کمری که در ایران است؛ ساخت ژاپن و متعلق به شرکت مادر تویوتا در این کشور است. تویوتا کمری دوستدار طبیعت است و همچنین با ۲۰۰ اسب‌بخار یکی از پیشتازترین خودروها در شهرها به حساب می‌آید و با برخورداری از مزیت‌های بسیار زیادی هم برای خرید و هم برای فروش، با روش‌های بسیار آسان می‌توان آن را معامله کرد. در این فرصت به بررسی تویوتا کمری و عللی که می‌توان این خودرو را با آسان‌ترین روش فروخت می‌پردازیم.

طراحی ظاهری تویوتا کمری

بهتر است قبل از هر چیز به چهره نسل هفتم تویوتا کمری هیبرید و طراحی ظاهری آن بپردازیم. این خودرو ظاهری کلاسیک و با وقار دارد. یکی از نشانه‌های زیبایی این خودرو به قسمت جلو آن و پره‌های جلوپنجره آن برمی‌گردد. پیچیدگی خاصی در قسمت‌های کناری و عقب خودرو تویوتا کمری دیده نمی‌شود و همه چیز همان‌طور که شاید برای بدنه این ماشین طراحی شده است. البته چراغ‌های این خودرو نیز مانند نسل‌های متنوع تویوتا چشم‌نواز و کشیده و البته کارآمد است. شکل ذوزنقه‌ای چراغ‌های عقب این خودرو از دو بخش تشکیل شده‌اند که قسمت پایین چراغ به رنگ قرمز و برای نشان دادن رنگ قرمز ترمز است و قسمت بالایی سفید است و برای مواقعی مورداستفاده قرار می‌گیرد که اتومبیل در حال دنده عقب گرفتن است. هم روی صندوق عقب و هم روی سپر زیبای این خودرو می‌توان آرم تویوتا را دید که در نسخه‌های هیبرید تویوتا کمری، اگر کمی به آرم دقت کنید هاله‌ای از رنگ آبی را در آن می‌بینید که نشان‌دهنده هیبریدی بودن خودرو است. ناگفته نماند که تویوتا شاید در طراحی ظاهری از رقبای کره‌ای خود عقب‌تر باشد اما کیفیت خودروهای تویوتا بر کسی پوشیده نیست. در اتومبیل‌های هیبریدی درکنار موتور بنزینی ماشین یک موتور برقی نیز وجود دارد. در خودروهای هیبریدی، زمانی‌که سرعت شما کم است و نیاز به نیروی حاصل از بنزین ندارید، به‌طور خودکار، موتور برقی شروع به کار می‌کند. در زمانی هم که برای شتاب‌گیری به نیروی بیش‌تری نیاز دارید، موتور بنزینی روی مدار شروع به فعالیت می‌‎کند. گفتنی است که در زمان استفاده از بالاترین پتانسیل خودرو هر دو موتور به کمک هم می‌آیند و بالاترین قدرت را به اتومبیل برای حرکت ارائه می‌کنند. شگفت‌آور است که در زمانی‌که شما در حال ترمز کردن یا استفاده از موتور بنزینی هستید، موتور برقی از نیروی حاصله از این کنش و واکنش‌ها استفاده می‎کند و خود را به‌طور خودکار شارژ می‌کند.

طراحی داخلی کمری

یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده تویوتا کمری در میان سایر مدل‌های تویوتا تغییر چشم‌گیری داشته باشد و بهتر بتواند از فضای داخلی این خودرو استفاده کند. درواقع، تویوتا کمری پیشتاز طراحی داخلی تویوتا در خودروهای بعدی خودش مانند تویوتا یاریس شد. به محض نشستن پشت فرمان تویوتا کمری متوجه حالت ارگونومیک قسمت جلو فرمان این اتومبیل می‌شوید. همه چیز آن‌طور که شایسته است سر جای خود قرار گرفته است. روکش صندلی‌ها همگی چرم هستند و صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن هستند. داشبورد خودرو تویوتا نشان‌دهنده کیفیت تویوتا است. به این معنی که در روز اول خرید، داشبورد تویوتا به همان صلابت که تویوتا را می‌شناسیم و هست و حتی بعد از هزاران کیلومتر رانندگی، کیفیت داشبورد تویوتا به همان شکل اول است و این نشان‌دهنده استقامت جلوبندی خودرو تویوتا کمری است. این شناسه ساده از روی شناسه ساده این خودرو که همان داشبورد باشد می‌توان این نوید را به کسانی که به‌دنبال آسان‌ترین روش فروش تویوتا کمری هستند داد که این خودرو نیاز به تعریف و تمجید ندارد.

امکانات و آپشن‌‌های کمری

واژه کمری به‌معنای صلابت و آرامش برازنده‌ترین نامی است که برای این خودرو می‌توان انتخاب کرد. به محض روشن کردن اتومبیل با دکمه استارت و بدون نیاز به کلید، اگر خودرو هیبریدی باشد تنها یک چراغ پشت فرمان شما روشن می‌شود به آرامی عقربه صفحه موتور بالا می‌رود. به این معنی که تنها با این دو نشانه است که متوجه روشن شدن خودرو می‌شوید و هیچ تکان و لرزشی را حس نخواهید کرد. این آرامش و یکدستی در کارکرد این خودرو در هنگام رانندگی هم به همان شکل است. جعبه‌دنده این اتومبیل با فناوری CVT طراحی شده است و دنده‌ای نیست و به‌صورت پیوسته عمل می‌کنند. سیستم تهویه مطبوع دوگانه این خودرو به‌صورت خودکار است. یکی از ویژگی‌هایی که ضریب ایمنی خودرو را تا حد زیادی بالا می‌برد، وجود ۷ کیسه هوایی است که تمام قسمت سرنشینان را پوشش می‌دهد. فرمان خودرو تویوتا کمری برقی است و مجهز به فناوری (EPS). قابلیت تنظیم صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت از دیگر امکانات این خودرو به حساب می‌آید. آینه وسط آن نیز الکتروکرومیک و سیستم صوتی به‌همراه ۶ بلندگو، بلوتوث، USB و AUX از آپشن‌های رفاهی این خودرو به حساب می‌آیند. پرده عقب این خودرو نیز برقی است و برای راننده که به‌عنوان قبل و مغز حرکت اتومبیل نقش مهمی را ایفا می‌کند، صندلی راننده به هشت جهت قابل تنظیم است. دکمه EV mode که در نزدیکی راننده نصب شده است این امکان را در نوع هیبریدی این خودرو ایجاد می‌کند تا بتوان به‌راحتی موتور برقی خودرو را برای ادامه حرکت انتخاب کنید.

مشخصات فنی تویوتا کمری

موتور بنزینی تویوتا کمری ۴ سیلندر است و دو و نیم لیتر حجم بنزین آن است. این موتور تنفس طبیعی است. موتور برقی این خودرو ۶۵۰ ولتی است. موتور بنزینی کمری می‌تواند تا ۱۶۰ اسب‌بخار نیرو تولید کند و موتور برقی آن نیز ۱۴۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. در کل می‌توان گفت که حداکثر تولید نیرو این خودرو ۲۰۵ اسب‌بخار است که البته قدرت بسیار بالایی در میان خودروهای هم‌رده تویوتا کمری است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۵.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است.

بررسی بازار خرید و فروش تویوتا کمری در ایران

در یک کلام، اگر به‌دنبال خرید اتومبیلی باکیفیت و بادوام که دردسری برای صاحبش ایجاد نمی‎کند هستید، بی شک تویوتا کمری یکی از بهترین گزینه‌های موجود است که تفاوت زیادی بین مدل صفر این اتومبیل با کارکرده‌اش وجود ندارد. البته اگر به‌دنبال آسان‌ترین روش فروش تویوتا کمری کارکرده در بازار هستید بهتر است به خود زحمت ندهید و با مشاوره گرفتن از کارشناسان مجرب خودرو ۴۵ بهینه وقت خود را صرف کنید و با خیال راحت و با بهترین کیفیت که درخور اتومبیل شما است، تویوتا کمری خود را به فروش برسانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات