فروش لیفان X60 کراس اوور چینی در بازار با خودرو45

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت خودرو ۴۵ به‌عنوان یک شرکت دارای مجوز و معتبر در امر فروش خودرو کارکرده وارد عرصه شده تا دغدغه مالکان خودروهای دست دوم به‌ویژه لیفان x60 را در فروش سریع، آسان و مطمئن خودرو کارکرده به حداقل برساند.
تبلیغات

 لیفان X60 یکی از کراس اوورهای چینی نسبتا پرفروش بازار ایران است که افراد زیادی درحال‌حاضر، مالک نمونه دست دوم این خودرو بوده یا اینکه قصد فروش آن را دارند. فروش لیفان ایکس60 در بازار نیازمند تبحر و تخصص نسبتا بالایی بوده و به‌راحتی نمی‌توان این محصول را با قیمت مناسب و کمترین دردسر به فروش رساند.

معرفی خودرو لیفان ایکس60 

لیفان X60 یک کراس‌اور جمع و جور شهری است که از سال ۲۰۱۰ وارد فهرست محصولات کمپانی چینی لیفان شد. شرکت کرمان موتور به‌عنوان شریک رسمی این کمپانی در ایران، پس از آن که جای خالی یک کراس‌اور ارزان‌قیمت را در میان محصولات خود احساس کرد، خیلی زود محصول ایکس 60 شرکت لیفان را طی سال ۱۳۹۱ به فهرست تولیدات خود اضافه کرد. باتوجه‌به قیمت ارزان و ظاهر نسبتا مناسب، لیفان ایکس60 به ‌سرعت مورد توجه مشتریان قرار گرفت و خریداران قابل توجهی را به سوی خود جلب کرد.

طراحی ظاهری لیفان ایکس60 

نمای ظاهری لیفان ایکس ۶۰ در زمان عرضه به بازار ایران تا حدودی زیبا و مناسب جلوه می‌کرد؛ به نحوی که اکثر مشتریان از قشر متوسط نسبت به ظاهر این خودرو ابراز رضایت کردند. در نمای رو‌به‌رو می‌توان نشانه‌ها و شباهت‌هایی با هیوندای سانتافه ۲۰۰۸ را مشاهده نمود. سبک طراحی چراغ‌ها، جلوپنجره، مه شکن‌ها و سایر جزئیات سپر نیز حالتی مناسب و هماهنگ برای چهره‌ این خودرو پدید آورده است.

گلگیرهای برجسته به‌همراه برقی خطوط حجمی روی قسمت‌های مختلف سعی در حجیم‌تر جلوه دادن بدنه این خودرو دارند. در نمای عقب از چراغ‌های یک تکه در دو طرف در صندوق استفاده شده و دهانه بزرگ صندوق نیز سبب آسان‌تر جای دادن اسباب و وسایل به درون محفظه بار خودرو خواهد شد. طراحی سپر و سایر جزئیات قسمت عقب ایکس60 نیز در نوع خود مناسب و جالب توجه به‌نظر می‌رسد. در مجموع باید گفت که نمای ظاهری لیفان x60 باتوجه‌به رنج قیمت و زمان عرضه تقریبا زیبا به‌نظر رسیده و ناهماهنگی چندانی در آن به چشم نمی‌خورد.

طراحی داخلی لیفان 

فضای داخلی لیفان ایکس60 نیز گرچه چندان مدرن و مهیج به‌نظر نمی‌رسد؛ اما دارای خلاقیت‌هایی بوده که باعث ارتقای بصری فضای داخلی این محصول شده و در مقایسه با سایر تولیدات موجود در این بازه قیمتی آن را به فضایی مطلوب جهت حضور سرنشینان تبدیل کرده است. طرح مناسب غربیلک فرمان و صفحه کیلومترشمار پشت آن به‌همراه کنسول میانی داشبورد و سایر ادوات داخلی نیز تقریبا خوشایند به‌نظر رسیده و موجب رضایت مشتریان خواهد شد. بااین‌حال، طرح دریچه‌های تهویه روی کنسول میانی از نوع مستطیلی بوده و بیشتر به محصولات قدیمی‌ شباهت دارد که به نوعی از میزان مدرن بودن زبان طراحی داخلی لیفان ایکس60 کاسته است.

نوع متریال به خدمت گرفته شده در ساخت کابین لیفان ایکس ۶۰ طبق انتظار از پلاستیک خشک بوده و کیفیت آن چندان رضایت‌بخش نیست. البته فضای کابین لیفان x60 برای حضور ۵ سرنشین بزرگسال کفایت کرده و محدودیت چندانی بر ایشان تحویل نمی‌کند. از سوی دیگر صندوق عقب این خودرو نیز گنجایشی در حدود ۴۲۰ لیتر را دراختیار اسباب و وسایل کاربران قرار می‌دهد که برای مصارف مسافرتی در مقایسه با برادر کوچکتر خود یعنی لیفان X50 نسبتا قابل قبول ارزیابی می‌شود.

به‌طور کل می‌توان گفت که فضای داخلی لیفان ایکس ۶۰ اگرچه ازلحاظ کیفی و طراحی چندان سطح بالا به‌نظر نمی‌رسد؛ اما به خوبی قادر است نیازهای مشتریان از قشر متوسط را تا حد امکان برآورده سازد و رضایت ایشان را کسب کند.

آپشن‌ها و امکانات 

لیفان x60 در دو تیپ دنده‌ای و خودکار به دست مشتریان ایرانی رسیده است که مدل خودکار به‌عنوان نسخه فول آپشن از تجهیزات رفاهی و ایمنی زیر سود می‌برد:

حسگر فاصله‌سنج عقب، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، اتولایت، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک دو حالته با روکش چرم و دکمه‌های کنترل، سیستم صوتی با شش اسپیکر و دی وی دی پلیر، نمایشگر مرکزی شش اینچی، رهیاب، دوربین عقب، کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه مطبوع دستی، صندلی راننده و سرنشین جلو با تنظیمات دستی، روکش صندلی چرمی، ایزوفیکس صندلی، خروجی برق ۱۲ ولت آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، سانروف.

مشخصات فنی لیفان ایکس60 

لیفان X60 جهت تأمین قوای محرکه خود به یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۸ لیتر وابسته است. حداکثر توان این پیشرانه برابر ۱۲۶ اسب‌بخار بوده و بیشینه گشتاور آن به عدد ۱۶۸ نیوتن‌متر می‌رسد. این میزان نیرو توسط یک جعبه‌دنده پنج سرعته دستی یا ضریب متغیر پیوسته سی وی تی CVT دو حالته اسپرت - برفی به سوی محور جلو ارسال می‌شود. شتاب صفر تا صد این شاسی‌بلند شهری ۱۳۵۰ کیلوگرمی برابر با ۱۴.۵ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن نیز از ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت فراتر نخواهد رفت. البته شتاب نسخه مجهز به جعبه‌دنده دستی حدود ۱۳ ثانیه است. میانگین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو هم ۷ تا ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی می‌شود. بنابراین واضح است که لیفان ایکس 60 خودرویی چالاک با قابلیت‌های دینامیکی مهیج نیست؛ اما بااین‌حال مشکل چندانی در رفع نیازهای خانوادگی نخواهد داشت.

مزایا و معایب لیفان ایکس60

از جمله مهم‌ترین نقاط قوت لیفان x60 باید به مواردی همچون طراحی ظاهری قابل قبول و مناسب در بازه قیمتی خودروهای ارزان‌قیمت، فرمان‌پذیری خوب، بازار خرید و فروش نسبتا گرم به‌ویژه در مدل دنده‌ای و خدمات پس از فروش گسترده کرمان موتور اشاره کرد. از سوی دیگر کمبود امکانات رفاهی و ایمنی و کیفیت ساخت پایین‌تر از برخی رقبا را می‌توان در زمره نقاط ضعف این محصول در نظر گرفت.

فروش لیفان  X60کارکرده

 لیفان ایکس ۶۰ به‌عنوان یک شاسی‌بلند اقتصادی و نسبتا ارزان‌قیمت از سوی کمپانی مطرح داخلی یعنی کرمان موتور به دست مشتریان ایرانی رسیده و درنتیجه خیلی زود مورد توجه مشتریان شاسی‌بلند پسند داخلی که توانایی مالی متوسطی داشتند، قرار گرفت. بااین‌حال، گرچه رونق بازار آن در حد محصولاتی همچون ام وی ام x۳۳ نیست؛ اما می‌توان اظهار داشت که بازار فروش خودرو لیفان X60 در ایران در سطوح متوسط رو به بالا قرار داشته و معمولا مالکان خودرو جهت پیدا کردن خریدار برای اتومبیل خود مدت زمان زیادی منتظر نمی‌مانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات